لپ تاپلوازم جانبی

معرفی ۱۲ ارز دیجیتال با کارمزد تراکنش تقریباً صفر

کمتر کسی می‌تواند طوفانی که رمزارزها در این دوران به پا کرده‌اند را نادیده بگیرد و قطعا هیچ گزینه سرمایه‌‎گذاری دیگری به اندازه‌ی ارز دیجیتال شده در این زمان داغ‌ و مطرح نیست. خرید ارزهای دیجیتال مختلف از صرافی‌های مخصوص به این کار از هر زمان دیگری راحت‌تر شده و جفت‌های رمزنگاری برای همه ارزهای رمزپایه محبوب، از جمله بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، مونرو (XMR) و بسیاری دیگر در دسترس هستند. با این حال، تنها چیزی که بیشتر معامله‌گران رمزارز را نگران می‌کند، کارمزد نسبتا بالای تراکنش‌ها است که توسط اکوسیستم ارزهای رمزنگاری محبوب دریافت می‌شود.

خوشبختانه، در این میان چندین ارز دیجیتال هستند که هزینه تراکنش بسیار پایینی را دریافت می‌کنند و برخی دیگر کارمزدی برابر با صفر دارند. قبل از شروع مقاله باید این نکته را یادآور شویم که هزینه تراکنش مربوط به شبکه و اکوسیستم این ارزهای دیجیتال است مثلا در صورتی که رمزارز NANO را بخواهید از یک کیف پول به کیف پول دیگری در هر کجای دنیا منتقل کنید هزینه انتقال و تراکنش صفر خواهد بود ولی در صورتی که قصد خرید و فروش این ارز دیجیتال را در صرافی‌های ارز دیجیتال داشته باشید باید کارمزد تعیین شده در هر تراکنش را به صرافی مورد نظر پرداخت نمایید.

Stellar (XLM) .1

ارز دیجیتال

استلار یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش است. بلاک‌چین استلار فوق ‌العاده سریع است و پرداخت‌ها حداکثر ظرف چند ثانیه تأیید و تسویه می‌شوند. میانگین هزینه‌های تراکنش نیز به طرز چشمگیری پایین است و به ۰.۰۰۰۰۱ Lumen می‌‌رسد که توکن Stellar است. این بدان معنی است که شما برای هر تراکنش بر اساس قیمت فعلی Lumen تقریباً ۰.۰۰۰۰۰۱۱ دلار پرداخت خواهید کرد. این یکی از دلایل اصلی است که Stellar به سرعت به یک انتخاب محبوب برای افرادی تبدیل می‌شود که می‌خواهند مبالغ زیادی را به صورت آنلاین منتقل کنند و همچنین به همین دلیل است که Stellar در این لیست رتبه اول را دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
تکنسین اسپیس‌ایکس در پی سانحه‌ی تست موشک به کما رفت

۲.IOTA (IOTA)

ارز دیجیتال

IOTA یکی از ارزهای دیجیتال در این لیست است که با محیط زیست بسیار سازگار است. IOTA یک ارز پروتکل باز است که برای انجام تراکنش‌ها هیچ هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند. بنیاد IOTA  یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در برلین است که مدیریت توسعه توکن IOTA  را بر عهده دارد. هزینه تراکنش‌ها IOTA برابر با صفر است. در شبکه IOTA نیز هیچ ماینری وجود ندارد و هر تراکنش را می‌توان بدون نیاز به قدرت محاسباتی قوی انجام داد. سوال، بدون کارمزد تراکنش، چه چیزی باعث افزایش قیمت این توکن می شود؟ پاسخ ساده است: تقاضا. زمان تأیید تراکنش‌ها هنوز نسبتاً پایین است و به طور متوسط ​​بین ۱۰ تا ۱۲ ثانیه است.

۳. NANO (NANO)

ارز دیجیتال

درست مانند IOTA، رمزارز NANO نیز کارمزدی بابت تراکنش‌ها در شبکه دریافت نمی‌کند. همه تراکنش‌ها در کسری از ثانیه اعتبارسنجی و نهایی می‌‌شوند، و همین قابلیت این رمزارز را تبدیل به یک ارز دیجیتال فوق ‌العاده برای افرادی می‌‌کند که قصد دارند مبالغ زیادی را به سرعت جا به ‌جا کنند. بر خلاف الگوریتم اثبات کار بلاک‌چین که در آن ماینرها برای افزودن بلاک‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند، هر کاربر NANO بلاک‌چین خود را دارد که می‌تواند رشد کند. NANO آن را شبکه مشبک می‌نامد. این امر NANO را شفاف‌تر و مقیاس پذیرتر می‌کند بدون اینکه تأثیر منفی بر شبکه بگذارد.

۴. Cardano (ADA)

ارز دیجیتال

Cardano یک ارز دیجیتال فوق العاده محبوب است که سریع و فوق‌العاده مقیاس‌پذیر بوده و مهم‌تر از همه با محیط زیست سازگاری دارد. با این حال، در مقایسه با ارزهای بالا، ADA همچنان کارمزد تراکنش قابل توجهی را دریافت می‌کند که معمولاً بین ۰.۱۵-۰.۱۸ ADA است. بلاک‌چین کاردانو به دلیل توسعه سریع توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. آپدیت Goguen قراردادهای هوشمندی را برای Cardano به ارمغان آورد که به کاربران امکان می‌دهد DApps را در شبکه بسیار شفاف Cardano بسازند. Cardano با تراکنش‌هایی با کارمزد بسیار پایین، برنامه‌های کاربردی و بنیادی قوی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین ارزهای رمزنگاری شده در جامعه DeFi تبدیل شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی 12 لایت با نمایشگر 120 هرتزی و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

۵. Litecoin (LTC)

Litecoin در ابتدا به عنوان روشی برای پرداخت طراحی شده بود و همین موضوع توسعه دهندگان را به سمتی هدایت کرد تا کارمزد تراکنش‌ها را تا حد امکان پایین نگه دارند. کارمزد تراکنش به طور متوسط ​​حدود ۰.۰۰۷۰ دلار برای هر تراکنش است و تسویه هر تراکنش حدود دو دقیقه طول می کشد. Litecoin همچنین از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است زیرا یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال در حال حاضر در بازار است. این رمزارز شباهت‌های بسیار زیادی به بیت‌کوین دارد که این موضوع یکی از دلایلی است که از زمان عرضه آن تقاضای زیادی برای آن وجود داشته است.

۶. Dash (DASH)

Dash، که مخفف “Digital Cash” است، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب در بین سرمایه‌گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال است. میانگین کارمزد تراکنش برای Dash بین ۰.۲ تا ۰.۳ دلار است که به طور قابل توجهی ارزان‌تر از بیت‌کوین است. مهمتر از آن، سرعت بسیار بالای تراکنش‌ها در Dash است. این رمزارز در اصل یک فورک لایت‌کوین است که خود آن هم به نوبه خود یک فورک از بیت‌کوین است. بسیاری از تجار و صرافی‌ها اکنون Dash را می‌‌پذیرند و همین موضوع آن را به گزینه‌‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کنند.

۷. Tron (TRON)

TRON در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد و ارزش بازار آن طی چند سال به ۱.۶ میلیارد دلار افزایش یافت. TRON با الهام از بیت‌کوین برای بهبود ساختار رمزارزهای اولیه ایجاد شد. در حال حاضر، میانگین کارمزد تراکنش کسری از سنت است که آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای ارسال یا دریافت پول تبدیل می‌کند. USDT، استیبل کوین صادر شده توسط تتر، در شبکه TRON نیز موجود است، بنابراین می‌توانید به راحتی مبالغی را با کارمزد انتقال صفر و انتقال فوری ارسال و دریافت کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
داستان اتفاقات عجیبی که به نوبل فیزیک ۲۰۲۲ ختم شد!

۸. EOSIO (EOS)

EOSIO یک بلاک‌چین اُپن سورس است که برای ساخت و پشتیبانی از زیرساخت‌های دیجیتال طراحی شده. به عنوان یک ارز دیجیتال، EOS از محبوبیت بالایی برخوردار است. عرضه اولیه این رمزارز در سال ۲۰۱۸ زمانی که برای اولین بار انجام شد، موفق شد ۴.۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. از این رو بسیاری EOS را رقیب مستقیم اتریوم (به اصطلاح قاتل اتریوم) اما با عملکرد بهتر می‌دانند. از نظر فنی، لازم نیست در هنگام ارسال یا دریافت EOS نگران هزینه تراکنش باشید. با این حال، استفاده از برخی منابع کلیدی مانند CPU، RAM و پهنای باند شامل هزینه خواهد بود. ولی باید بدانیم که در این صورت هم، کارمزد تراکنش ها تقریبا ناچیز است.

۹. Zilliqa (ZIL)

Zilliqa بلاک‌‌چینی است که در درجه اول برای تکمیل جامعه DeFi طراحی شده است. توسعه دهندگان بلاک‌چین توانایی آن را خواهند داشت که DAppها را بر روی پلتفرم خود ایجاد کنند و از توکن ZIL استفاده کنند. در حال حاضر، کارمزد تراکنش ۰.۱ ZIL است، بنابراین برای هر تراکنش کمتر از یک سنت پرداخت خواهید کرد. اگر می خواهید NFT بسازید، بخرید یا بفروشید، Zilliqa قطعا ارزش توجه شما را دارد.

۱۰. (DGB) Digibyte

Digibyte (دیجی‌بایت) یک بلاک‌چین اُپن سورس است که به سرعت در حال رشد بوده و ماهیت غیرمتمرکزی دارد. بلوک‌ها هر ۱۵ ثانیه استخراج می‌شوند که امکان انجام ۱۰۶۶ زنجیره‌ای از تراکنش‌ها را در یک ثانیه فراهم می‌کند. کارمزد تراکنش نیز فوق‌‌العاده پایین است و به ازای هر تراکنش ۰.۰۰۰۵ دلار و از الگوریتم اثبات کار بهره می‌برد، بنابراین سازگار با محیط زیست نیز هست. با این حال، تایید یک تراکنش در بلاک‌چین حدود پنج دقیقه طول می‌کشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه صدای هندزفری را زیاد کنیم؟ 5 روش برای افزایش صدای هندزفری و هدفون

۱۱. Vertcoin (VTC)

Vertcoin از اجماع اثبات کار برای ارائه پاداش‌های استخراج و تولید سکه‌های جدید استفاده می‌کند. میانگین کارمزد تراکنش برای Vertcoin حدود ۰.۰۰۲۷ VTC است که آن را به یکی از کمترین‌ کارمزدها در این صنعت تبدیل می‌کند. شما همچنین می‌توانید Vertcoin را از طریق ابزار استخراج ساده آنها استخراج کنید. همچنین این رمزارز در Bittrex و صرافی‌های دیگر مانند HitBTC در دسترس است.

۱۲. (XRP) Ripple

Ripple یک ارز دیجیتال است که برای بهبود سیستم پرداخت جهانی طراحی شده و انتقال مبالغ بزرگ را در بازه‌های زمانی کوتاه ‌امکان‌پذیر می‌کند. میانگین تراکنش در Ripple بین ۳ تا ۵ ثانیه طول می‌کشد تا تسویه شود و میانگین هزینه تراکنش حدود ۰.۰۰۲۶۵ دلار است. مهمتر از آن، Ripple با شراکت با سازمان ‌های بزرگ مختلف، از جمله رویال بانک کانادا، امریکن اکسپرس و حتی بانک آمریکا، موجودیت خود را مشروعیت بخشیده است.

هنگام خرید ارزهای دیجیتال مراقب باشید

در حالی که ارزهای دیجیتال در دهه گذشته مسیر طولانی را طی کرده‌اند، هنوز مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال، احتیاط کنید. موارد متعددی وجود داشته است که پروژه‌ها توسط توسعه دهندگانی که با پول سرمایه‌گذار‌ها فرار کرده‌اند، رها شده‌اند. این موضوع در این صنعت به عنوان “Rug Pull” شناخته می‌شود. با این حساب همیشه قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری تحقیق کنید.

منبع: makeuseof

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا