لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

متا تأیید کرد؛ هدست متا کوئست بعدی در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود

با تأیید رسمی شرکت متا، نسل بعدی هدست واقعیت مجازی متا کوئست قرار است سال آینده‌ی میلادی رسما رونمایی و راهی بازار شود.

هدست ۱۵۰۰ دلاری متا کوئست پرو اگرچه به‌تازگی رونمایی شده و هم اکنون برای خرید هم در دسترس قرار دارد اما با این حال خبرهایی از نسل بعدی هدست واقعیت مجازی متا منتشر شده که در جدیدترین آن‌ها متوجه شده‌ایم این شرکت می‌خواهد در سال ۲۰۲۳ از آن رونمایی کند. متا در جریان گزارش درآمد فصلی خود به این موضوع اشاره کرده و گفته که این اتفاق اواخر سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد.

مارک زاکربرگ هم در رابطه با این محصول صحبت‌هایی را مطرح کرده اما دقیقا نگفته که چه نامی برای آن در نظر گرفته خواهد شد. هرچند با توجه به اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد نام هدست واقعیت مجازی مورد بحث، متا کوئست ۳ باشد. دقیقا نمی‌دانیم منظور از اواخر سال ۲۰۲۳ چه روز یا چه ماهی است اما با نگاهی به گذشته می‌بینیم که متا معمولا رویداد رونمایی از هدست‌های خود را در فصل پاییز برگزار می‌کند تا رونمایی از آن‌ها در واقع با رویداد سالانه‌ی Connect این شرکت مصادف شود.

این نخستین باری نیست که زاکربرگ درباره‌ی هدست نسل بعدی متا صحبت می‌کند. او اوایل همین ماه به یکی از تحلیل‌گران با نام بن تامپسون گفت که متا کوئست ۳ در دست ساخت است و احتمالا در بازه‌ی قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار قرار خواهد داشت. با این قیمت، حتی اگر نام این محصول هم مشخص نشده باشد می‌توانیم به‌راحتی بگوییم که قرار است جانشین متا کوئست ۲ باشد که با قیمت پایه‌ی ۳۰۰ دلار در دسترس قرار گرفت و نه متا کوئست پرو که ۱۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا کابل HDMI بی صدا نیست؟

البته اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا متا می‌خواهد علی‌رغم تفاوت قیمتی فاحش، یک سری از قابلیت‌های خوب متا کوئست پرو را هم به نسل سوم اضافه کند. به گزارش وب‌سایت UploadVR، زاکربرگ شخصا اعلام کرده قابلیت پایش حرکات سر و چشم برای اضافه شدن به نسل جدید هدست واقعیت مجازی متا در دستور کار قرار دارد و همچنین قرار است در این محصول مورد انتظار، مثل مدل پرو از لنزهای پنکیکی استفاده شود.

منبع: Engadget

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا