کالای الکترونیکلپ تاپلوازم جانبی

سامسونگ همچنان روی ساخت اگزینوس ۲۳۰۰ کار می‌کند

اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان فرایند ساخت اگزینوس ۲۳۰۰ را متوقف نکرده تا بدین ترتیب این پرسش به وجود بیاید که آیا شانسی برای تجهیز سری گلکسی S23 به این تراشه وجود دارد؟

در حال حاضر بسیاری از کاربران و طرفداران گوشی‌های سامسونگ می‌خواهند بدانند آیا گوشی‌های سری گلکسی S23 بالاخره قرار است فقط با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار شوند یا سامسونگ مثل همیشه در یک سری از بازارها نسخه‌ی مجهز به اگزینوس ۲۳۰۰ آن‌ها را در دسترس قرار خواهد داد.

فعلا بسیاری از خبرگزاری‌ها بر این باور هستند که سری گلکسی S23 را فقط با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ شاهد خواهیم بود چرا که خود کوالکام هم اعلام کرده که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ در بازارهای جهانی هم تأمین‌کننده‌ی تراشه برای شرکت سامسونگ خواهد بود. همچنین برخی از این وب‌سایت‌های خبری هم معتقدند سامسونگ فرایند ساخت اگزینوس ۲۳۰۰ را به همین خاطر متوقف کرده اما اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت کره‌ای همچنان روی ساخت این تراشه اصرار دارد.

اینکه سامسونگ همچنان روی ساخت تراشه‌ی یادشده کار می‌کند را از پایگاه داده بلوتوث متوجه شده‌ایم؛ جایی که تراشه‌ای با شماره مدل S5E9935 که در واقع همان اگزینوس ۲۳۰۰ است اخیرا تأییده‌ی دریافت کرده. البته هنگام دریافت تأییده‌ی بلوتوث هیچ اطلاعات خاص دیگری از یک محصول افشا نمی‌شود، در نتیجه اصلا از این بابت که اگزینوس ۲۳۰۰ چه تعداد هسته و چه قابلیت‌هایی خواهد داشت بی‌خبریم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که این تراشه از بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند.

اگزینوس 2300 گلکسی S23

علاوه بر این‌ها، به نظر می‌رسد تراشه‌ی یادشده قرار است واقعا راهی بازار شود. حال این پرسش به وجود می‌آید که آیا سری گلکسی S23 میزبان آن خواهد بود یا خیر؟ اوضاع وقتی به این پرسش می‌رسیم کمی پیچیده می‌شود. اگرچه می‌دانیم سامسونگ فرایند ساخت اگزینوس ۲۳۰۰ را متوقف نکرده اما این موضوع نمی‌تواند دال بر این باشد که سری گلکسی S23 حتما باید با تراشه‌ی یادشده در یک سری از بازارها در دسترس قرار بگیرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
شرکت چینی بایک از ون BAW M7 رونمایی کرد

از طرفی دیگر، بر کسی پوشیده نیست بسیاری از کاربران گوشی‌های سامسونگ که معمولا هم از سری گلکسی S استفاده می‌کنند می‌خواهند پرچم‌داران این شرکت کره‌ای را فقط با پردازنده‌های کوالکام ببینند چرا که طی چند سال اخیر این کوالکام بوده که تراشه‌ی قدرتمندتر، سریع‌تر و بهینه‌تر را تولید می‌کرده و اگزینوس‌ها همیشه یک سر و گردن ضعیف‌تر ظاهر می‌شدند.

همانطور که اشاره شده، مدیرعامل کوالکام تقریبا تأیید کرده که در بازار جهانی هم این شرکت تأمین‌کننده‌ی پردازنده‌ی گوشی‌های پریمیوم سامسونگ خواهد بود. از طرفی تاکنون هیچ بنچمارکی از گوشی‌های سری گلکسی S23 با تراشه‌ی اگزینوس منتشر نشده که این به خودی خود می‌تواند به شایعه‌ی عدم تجهیز این گوشی‌ها به تراشه‌ی اگزینوس دامن بزند.

با این حال تا رونمایی از سری گلکسی S23 که گفته می‌شود در نخستین هفته‌ی ماه فوریه‌ی ۲۰۲۳ رخ خواهد داد تقریبا سه ماه زمان باقی مانده است؛ در نتیجه انتظار می‌رود طی هفته‌های آتی خبرهای بیشتری راجع به اگزینوس ۲۳۰۰ منتشر شود. فعلا منطقی‌ترین نتیجه‌گیری این است که حتی اگر این پردازنده ساخته شود، سامسونگ به احتمال زیاد از آن در سری گلکسی S23 استفاده نخواهد کرد.

منبع: SamMobile

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا