کالای الکترونیکلپ تاپلوازم جانبی

دوربین گلکسی S23 اولترا را یک شرکت چینی تأمین می‌کند، نه سونی

سامسونگ برای تأمین دوربین گلکسی S23 اولترا به‌جای همکاری با سونی ظاهرا قصد دارد با یک شرکت چینی با نام Sunny Optical وارد همکاری شود.

سامسونگ قصد دارد در سه ماه نخست سال آینده‌ی میلادی (به احتمال بسیار فراوان در نخستین هفته‌ ماه فوریه) از گوشی‌های سری گلکسی S23 در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی کند. در حال حاضر خبرهای زیادی پیرامون این گوشی‌ها، شکل ظاهری آن‌ها و قابلیت‌های مختلف‌شان منتشر شده اما در جدیدترین خبر مربوط به این پرچم‌دارهای مورد انتظار متوجه شده‌ایم که سامسونگ ظاهرا می‌خواهد برای تأمین لنز دوربین گلکسی S23 اولترا به‌جای سونی با شرکت چینی Sunny Optical وارد همکاری شود.

گلکسی S23 اولترا طبق شایعاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است به چهار دوربین روی پنل پشتی خود مجهز شود که از این بین، ساخت دو مورد از آن‌ها بر عهده‌ی Sunny Optical خواهد بود. این شرکت چینی اصلا در این زمینه تازه‌کار نیست چون در گذشته به عنوان تأمین‌کننده‌ی لنز دوربین هم برای خود سامسونگ و هم شرکت‌های دیگر نظیر هواوی و ویوو فعالیت داشته است. حالا طبق اطلاعاتی که توسط نشریه‌ی کره‌ای The Elec منتشر شده، به نظر می‌رسد دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا را Sunny Optical تولید خواهد کرد.

سایر دوربین‌ها را شرکت‌های دیگر تولید خواهند کرد. برای مثال شرکت کره‌ای MCNEX با همکاری یک شرکت کره‌ای دیگر با نام PARTRON به عنوان سازنده‌ی دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی کوچک‌تر (با زوم ۳ برابری) ایفای نقش خواهند کرد در حالی که سامسونگ الکترو مکانیکس، وظیفه‌ی تأمین مدل ۲۰۰ مگاپیکسلی را بر عهده خواهد داشت.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا میکروفون هندزفری یا هدفون عمل نمی‌کند؟

در رابطه با دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا هم خبرهای مختلفی وجود دارد. نخست اینکه سامسونگ مدت زمان زیادی است برای گوشی‌های مدل اولترا از دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اما گفته می‌شود در این نسل قرار است گلکسی S23 اولترا را به یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز کند. بعد از مدتی، یک خبر دیگر منتشر شد مبنی بر اینکه اندازه‌ی دوربین سلفی این گوشی ۱۰ مگاپیکسلی خواهد بود. حال نکته اینجاست که اندازه‌ی دوربین سلفی دو مدل پلاس و استاندارد هم ۱۰ مگاپیکسل است. در این رابطه خبر خاصی منتشر نشده و نمی‌دانیم این سنسور ۱۰ مگاپیکسلی آیا در عمل تفاوتی با نمونه‌ی تعبیه شده در دو مدل ارزان‌قیمت‌تر دارد یا خیر. اما گفته می‌شود تأمین‌کننده‌ی آن‌ها Power Logics و NAMUGA خواهند بود.

سامسونگ برای گلکسی S23 و S23 پلاس هم طبق گزارشات کنونی، سامسونگ الکترو مکانیکس، Power Logics ،PARTRON و CammSys را که شرکت آخر هم کره‌ای است، به عنوان تأمین‌کننده‌ی دوربین در کنار خود خواهد داشت. با این شرایط به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد دوربین پرچم‌داران نسل بعد خود را بیشتر با همکاری شرکت‌های کره‌ای تولید کند. البته در این مسیر با یک شرکت چینی همکاری خواهد داشت. این یعنی سونی به طور کامل از گزینه‌های سامسونگ برای تأمین دوربین پرچم‌داران نسل بعد کنار رفته در حالی که این شرکت تا سری گلکسی S22 یکی از تأمین‌کنندگان دوربین گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آمد.

منبع: NotebookCheck

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا