خبر تکنولوژیکالای الکترونیکلپ تاپ

بهترین گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۳

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

تعریف هر فرد از بهترین اسمارت‌فون اندرویدی می‌تواند متفاوت از دیگری باشد. یافتن اسمارت‌فونی که از همه نظر رضایت کامل شما را جلب کند‌، شاید چندان آسان نباشد. اما انتخاب بهترین هندست که بیش از بقیه به اولویت‌ها و انتظارات شما نزدیک‌تر باشد، با کمی بررسی دقیق‌تر امکان‌پذیر است. از این رو، قصد داریم در این مقاله به معرفی ۱۴ گوشی اندرویدی برتر در سال ۲۰۲۳ بپردازیم و آن‌ها را از جهات مختلف بسنجیم.

گوشی اندرویدی برتر به انتخاب ما

گوشی‌های سری  Pixel A گوگل

گوشی‌های سری  Pixel A گوگل در چندسال اخیر در صدر بسیاری از لیست‌های بهترین‌ها قرار گرفته است و حتی با عرضه Pixel 6A جایگاه خود را از دست نداده است. این گوشی قدرت گرفته از تراشه تنسور گوگل، یکی از بهترین عملکردها را در بین اسمارت‌فون‌های اندرویدی دارد. اندازه ۶.۱ اینچی آن نیز ایدئال است و نمایشگر OLED آن حتی در آفتابی‌ترین روزها از روشنایی کافی برخوردار است.

گوشی Pixel 6A اما فاقد سیستم دوگانه دوربین بوده و از این نظر با مدل‌های پس از پیکسل ۳ شباهت دارد. البته این به معنای ضعف دوربین‌های آن نبوده و تنها در محیط‌های کم‌نور است که کیفیت تصاویر آن نسبتاً کاهش می‌یابد.

این گوشی تا پنج سال از بروزرسانی‌های امنیتی بهره‌مند خواهد بود که عالی است. هرچند تنها تا سه نسخه نرم‌افزاری قابل ارتقاء خواهد بود که کمتر از مدت پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های سامسونگ است.

این گوشی همچنین از استاندارد IP67 در مقاومت در برابر آب و یک سنسور اثر انگشت برخوردار است. امکان شارژ وایرلس در آن وجود ندارد و به علاوه فاقد جک هدفون و شارژر همراه محصول است.

بهترین گوشی‌های پرچم‌دار

گلکسی اس۲۳ سامسونگ

قیمت S23 Ultra در دیجی‌کالا

باید گفت هیچ اسمارت‌فونی بیش از سری گلکسی اس۲۳ سامسونگ شایسته عنوان بهترین بهترین‌ها نیست. انتخاب شما در این بین هرچه باشد (گلکسی اس۲۳ با اندازه ۶.۱ اینچ، اس۲۳ پلاس ۶.۶ اینچی یا اس۲۳ اولترای ۶.۸ اینچی)، می‌توانید از بابت بهترین نمایه‌ها و قدرتمندترین پردازنده خاطرجمع باشید. تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 این گوشی‌ها در کنار نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز AMOLED آن‌ها بهترین ترکیب برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها هستند. عمر باتری مدل‌های این سری نیز افزایش یافته و در اس۲۳ به بیش از یک روز و در اس۲۳ اولترا به دو روز رسیده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
سندباکس چیست و چه امکاناتی دارد؟

سیستم سه‌گانه دوربین‌ها نیز در روشنایی روز یا تاریکی شب قادر به ثبت بهترین تصاویر هستند. فیلمبرداری با آن‌ها نیز خصوصاً‌ در مدل اولترا با کمترین میزان لرزش و بالاترین کیفیت امکان‌پذیر است. اس۲۳ اولترا با برخورداری از لنز زوم اپتیکال ۱۰X  خود در حقیقت از چهار دوربین بهره‌مند است و همچنین تنها مدل دارای استایلوس S Pen در این سری به شمار می‌رود. مدل‌های سری اس۲۳ از چهار سال بروزرسانی سیستم‌عامل و پنج‌سال بروزرسانی امنیتی بهره‌مندند.

بهترین از نظر ارزش خرید (و دوربین‌های درجه یک)

گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو بهترین گوشی‌های پیکسل به شمار می‌روند و از نظر ارزش خرید جزو بهترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی‌اند. پیکسل ۷ با قیمتی معقول،‌ هر‌آنچه از یک اسمارت‌فون انتظار دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد،‌ از جمله امکان شارژ بی‌سیم و سرعت تعویض فریم ۹۰ هرتز. اندازه آن امسال کمی کوچکتر شده است و نمایشگر ۶.۳ اینچ آن حالا تا ۲۵ درصد روشنایی بیشتری دارد. پیکسل ۷ پرو با سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز، از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچ AMOLED بهره‌مند است. تراشه Tensor G2 این اسمارت‌فون‌ها نیز نمایه‌های نرم‌افزاری هوشمند جدیدی را به میان آورده‌اند.

دوربین‌های گوشی‌های پیکسل جزو بارزترین نقاط قوت آن‌ها به شمار می‌روند و در این رده قیمت در حقیقت عنوان بهترین دوربین‌ها را به یدک می‌کشند. این دو مدل پیکسل تا پنج سال بروزرسانی امنیتی و تا سه سال بروزرسانی سیستم‌عامل خود را دریافت خواهند کرد.

بهترین اسمارت‌فون کوچک

اسمارت‌فون Zenfone 9 ایسوس

آیا مایل به بازگشت به دورانی هستید که گوشی‌های هوشمند کوچک یا که دارای جک هدفون بودند؟ نگران نباشید، اسمارت‌فون Zenfone 9 ایسوس یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی کوچک‌جثه است که با نمایشگر ۵.۹ اینچ AMOLED خود از تراشه Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 ساخت ۲۰۲۲ قدرت می‌گیرد و از این رو قادر به اجرای انواع بازی‌هاست. نمایشگر این گوشی دارای سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز بوده و باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری آن با هر نوبت شارژ به خوبی تا دو روز دوام می‌آورد. دو اسپیکر استریو در کنار یک جک هدفون نیز خیال شما را از بابت عملکرد صوتی دستگاه آسوده می‌کند. تنها جای یک شیار کارت حافظه MicroSD در آن خالی‌ست.

شاید این مطلب جذاب باشد
هواوی میت ۵۰ پرو راهی بازار جهانی شد

سیستم دوگانه دوربین‌های این گوشی نیز قابل اتکاست و در حذف لرزش در زمان فیلمبرداری عملکرد خوبی دارد که قابل مقایسه با آیفون ۱۴ است. کیفیت تصاویر ثبت‌شده با دوربین‌ آن هرچند به پای گوشی‌های پیکسل نمی‌رسد، اما به‌طور کلی رضایت‌بخش است.

با انتخاب این گوشی تنها باید از امکان شارژ بی‌سیم چشم‌پوشی کنید و همچنین با پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی آن که تنها به مدت دو سال قابل بروزرسانی می‌باشد، کنار بیایید.

یک انتخاب میان‌رده

گلکسی A53 5G

قیمت A53 در دیجی‌کالا

سری A گوشی‌های سامسونگ نیز قابل اعتنا هستند و باید گفت در این بین، گلکسی A53 5G جایگزین خوبی برای Pixel 6A به شمار می‌رود. نمایشگر ۶.۵ اینچ AMOLED آن روشنایی بالایی دارد و به لطف سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز روان و بی‌نقص عمل می‌کند. پشتیبانی نرم‌افزاری آن نیز بیشتر از همتای خود می‌باشد (چهار نسخه بروزرسانی سیستم‌عامل و پنج سال بروزرسانی امنیتی). اما چرا این گوشی را در رتبه‌ای پایین‌تر قرار داده‌ایم؟ باید گفت عملکرد نرم‌افزاری A53 5G در سطح مطلوبی به سر می‌برد، اما در صورت اجرای چند اپ به‌طور همزمان کمی دچار کندی می‌گردد. باتری آن نیز می‌تواند بسته به نوع مصرف شما تا دو روز دوام بیاورد. همینطور باید گفت دوربین‌های Pixel 6A در نهایت از آن پیشی می‌گیرند.

در این گوشی سامسونگ خبری از شارژ بی‌سیم، جک هدفون و شارژر همراه محصول نیست. اما امکان ارتقاء کارت حافظه از طریق شیار MicroSD وجود دارد.

بهترین گوشی کمتر از ۲۰۰ دلار

گلکسی A14 5G

آیا می‌خواهید اقتصادی‌ترین خرید ممکن را داشته باشید؟ گلکسی A14 5G با قیمت بسیار مناسب خود در کمال غافلگیری عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشته است. دوربین‌های این مدل قادر به ثبت تصاویر با کیفیتی قابل‌قبول‌اند و باتری آن نیز تا دو روز دوام می‌آورد.

این مدل همچنین دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، شیار کارت حافظه برای ارتقاء‌دهی، جک هدفون و حتی سنسور NFC است. بهتر از هرچیز اینکه سامسونگ وعده دریافت بروزرسانی نرم‌افزاری تا دو نسخه و چهار سال بروزرسانی امنیتی را در این گوشی داده است که امری بی‌سابقه در بین اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت است.

شاید این مطلب جذاب باشد
برخی از مدل‌های آیفون شاید در هفته‌های آتی کمیاب شوند

دیگر پرچم‌دار جایگزین

وان پلاس ۱۱

وان پلاس ۱۱ به لطف پردازنده درجه یک Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 و دیگر بهینه‌سازی‌های خود یک غول سرعت به شمار می‌رود. این گوشی با آداپتور و کابل همراه خود به سرعت شارژ می‌شود و از صفر تا صد درصد را در ۲۰ دقیقه پر می‌کند. عمر باتری آن نیز بیش از یک روز است. نمایشگر ۶.۷ اینچ ۱۲۰ هرتز AMOLED، اسپیکرهای استریو و دوربین‌های ساخت Hasselblad از دیگر نقاط قوت این گوشی به شمار می‌روند.

وان پلاس حالا در پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی نیز از سامسونگ در حال سبقت گرفتن است. با این حال جای چند قابلیت در این گوشی خالی است. از جمله امکان شارژ بی‌سیم و محدودیت به استاندارد IP64 از نظر مقاومت در برابر آب. رابط کاربری آن نیز چندان دلچسب نیست، هرچند دست کم ظاهر قشنگی دارد.

بهترین گوشی برای گیمینگ

ایسوس مدل ROG Phone 6

اغلب اسمارت‌فون‌ها عملکرد خوبی در اجرای آخرین بازی‌ها دارند. اما گوشی ایسوس مدل ROG Phone 6 جزو معدود هندست‌هایی است که شگفتی خاصی به تجربه گیمینگ می‌بخشند.  این گوشی بزرگ با نمایشگر ۶.۷۸ اینچی AMOLED و سرعت تعویض فریم ۱۶۵ هرتز به لطف وجود تراشه Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 و حافظه رم ۱۲ گیگابایت خود بهترین عملکرد را در اجرای بی‌نقص انواع بازی‌ها از خود نشان داده است. نمایشگر خیره‌کننده، صدای رسا و گیرا و لرزش‌های داخل بازی همگی جزو اصلی‌ترین نقاط قوت این گوشی مختص به گیمینگ به شمار می‌روند که بدیهی است در انجام وظایف روزمره نیز بهترین کارنامه را از خود بر جا می‌گذارد.

در صورت کار با گوشی به همراه کنترلر ROG Kunai 3 ایسوس می‌توانید آن را به نوعی به یک دستگاه نینتندو سوئیچ بدل کنید. بهتر از هرچیز اینکه باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری آن با استفاده متوسط تا دو روز دوام می‌آورد. وجود یک جک هدفون نیز شما را از هدفون‌های بی‌سیم بی‌نیاز می‌کند. با این حال در صورت انتخاب این محصول باید با عدم امکان شارژ وایرلس، استاندارد ضعیف IPX4، دوربین‌های متوسط و پشتیبانی نرم‌افزاری تنها به مدت دو سال نیز کنار بیایید.

بهترین گوشی دوستدار محیط زیست

گوشی بی‌ادعای  Fairphone 4

گوشی بی‌ادعای  Fairphone 4 تقریباً دستگاه بی‌نقصی است. این اسمارت‌فون اندرویدی دوستدار محیط زیست در رتبه‌بندی iFixit از نظر تعمیرپذیری موفق به دریافت امتیاز ۱۰ از ۱۰ شده است. این گوشی با استفاده از مواد بازیافت‌شده تولید شده است و باتری آن در کنار دوربین، اسپیکر، پورت USB-C، صفحه نمایش و دیگر اجزایش قابل تعویض است. برای تعویض این قطعات حتی می‌توانید خودتان پیچ‌گوشتی به دست بگیرید!‌ اجزای قابل تعویض این گوشی تا سال ۲۰۲۷ در بازار موجود می‌باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
یک جزیره‌ی تازه در سیاره‌ی زمین تشکیل شد

این تنها اسمارت‌فون دارای گواهینامه Fairtrade Gold است که تضمین‌کننده تولید آن بر اساس رویه‌های بی‌خطر برای محیط‌ زیست و رعایت حقوق کارکنان معادن در استخراج فلزات لازم برای ساخت آن است.

این گوشی تا دو سال بروزرسانی‌های نرم‌افزاری خود را دریافت خواهد کرد. تراشه Qualcomm Snapdragon 750G آن نیز از سرعت و قدرت مناسبی برخوردار است. باتری آن نیز تا دو روز دوام می‌آورد. با این حال نباید از دوربین‌ آن انتظارات نابجایی داشت.

بهترین گوشی‌های تاشو

Galaxy Z Flip4 و Galaxy Z Fold4

قیمت Z fold 4 در دیجی‌کالا

قیمت Z Flip 4 در دیجی‌کالا

هیچ کس به یک گوشی تاشو نیازی ندارد. اما در صورتی که بودجه‌اش را داشته باشید،‌ این گوشی‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند. آخرین گوشی‌های تاشوی سامسونگ یعنی Galaxy Z Flip4 و Galaxy Z Fold4 با مقاومت بیشتر در برابر آب و دوام بیشتر بدنه خود، از همیشه کیفیت بهتری دارند. سیستم‌عامل اندروید حالا سازگاری نرم‌افزاری بهتری در نمایش محتوا در گوشی‌های تاشو پیدا کرده است. هر دو مدل همچنین تا چهار نسخه بروزرسانی نرم‌افزاری و تا پنج سال بروزرسانی‌های امنیتی خود را دریافت خواهند کرد.

تجربه کار با فلیپ۴ به گوشی‌های اندرویدی معمولی نزدیک‌تر است. فقط کافی‌ست آن را به چشم یک اسمارت‌فون قابل تاشدن از وسط ببینید. وجود یک نمایشگر ۱.۹ اینچی به عنوان Cover Screen نیز شما را برای ارسال پاسخ‌های کوتاه به پیام‌هایتان از گشودن دستگاه بی‌نیاز می‌کند.

فولد۴ اما وعده انجام چندکار همزمان به بهترین شکل ممکن را به کاربر می‌دهد. با باز کردن آن می‌توانید از کار با چندین اپ در نمایشگر ۷.۶ اینچی آن به‌طور همزمان لذت ببرید. انجام وظایف روزمره به‌طور همزمان با وجود نوار وظیفه ثابت در پایین صفحه از همیشه آسان‌تر و دلپذیرتر شده است. یک گوشی تاشو همچون گلکسی فولد۴ می‌تواند نحوه کار شما را اسمارت‌فون‌ها را دستخوش تغییرات فوق‌العاده‌ای کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا