خبر تکنولوژیکالای الکترونیکلپ تاپ

بهترین کامپیوتر‌های کوچک در سال ۲۰۲۳

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

مینی‌کامپیوترها از کامپیوترهای دسکتاپ فول‌سایز کوچک‌ترند و در عین حال در انجام وظایف کاری یا اجرای بازی‌های سنگین، قوی و سریع عمل می‌کنند. اگر به دنبال دستگاهی قدرتمند و قابل حمل در کیف یا حتی جیب خود هستید یا صرفاً‌ می‌خواهید کامپیوترتان فضای زیادی از اتاق را اشغال نکند، بهتر است به فکر خرید یک مینی‌پی‌سی باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین کامپیوترهای کوچک را به شما معرفی کنیم.

بهترین جایگزین برای کنسول بازی: MSI MEG Trident X 12VTE-029US Small Form Factor

MSI MEG Trident X 12VTE-029US Small Form Factor

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

کوچک، طراحی شبیه به کنسول بازی
فناوری پیشرفته
عملکرد عالی در اجرای بازی‌ها

نقاط ضعف

مشکلات مرتبط با اتصال وای-فای

این مینی‌کامپیوتر برای اتاق نشیمن در کنار دیگر سینمای خانگی و دیگر کنسول‌های بازی شما به دلیل ظاهر شبه‌کنسولی‌اش ایدئال است و می‌توانید آن را در حالت عمودی یا افقی در کنار دیگر دستگاه‌های صوتی و تصویری خود قرار دهید.

این دستگاه قدرتمند و خوش‌ظاهر همچنین قیمت مناسبی دارد. حافظه داخلی آن ظرفیت بالایی داشته (۱ ترابایت) و یک پردازنده‌ Intel و کارت گرافیک رده‌متوسط Nvidia در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه رم آن را پشتیبانی می‌کنند.

تنها نقطه ضعف مینی‌کامپیوتر ترایدنت به گزارش کاربران، اختلال در اتصال وای-فای آن است،‌ هرچند اغلب گیمرها کامپیوتر خود را مستقیماً به روتر متصل می‌کنند.

بهترین از هر نظر: Intel NUC11BTMi9 Home & Business Mini Desktop

Intel NUC11BTMi9 Home & Business Mini Desktop

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • اندازه کوچک
  • بسیار قدرتمند
  • ظاهر جذاب

مینی‌کامپیوتر NUC  مدل NUC 11 Extreme Beast Canyon محصول اینتل قدرتمندترین سخت‌افزار را در کوچکترین بدنه ممکن جای داده است. این مینی‌کامپیوتر با توانمندی غول‌آسای خود چندان بزرگ‌تر از یک هارد اکسترنال نیست. بالاترین پیکربندی این دستگاه قادر خواهد بود سنگین‌ترین بازی‌ها را به آسانی اجرا کند. البته باید گفت حتی مدل‌های پایه آن نیز قیمت بالایی دارند و این مبلغی است که برای بهره‌مندی از بهترین سرعت و عملکرد می‌پردازید.

کامپیوتر کوچک اینتل NUC8i7BEH-B

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

شاید این مطلب جذاب باشد
از رویداد رونمایی گوشی‌های گوگل پیکسل ۷ چه انتظاراتی داریم؟

نقاط قوت:

  • سخت افزار قدرتمند
  • پورت‌های متنوع
  • طراحی جمع‌وجور

نقاط ضعف:

  • عدم وجود پردازند‌ه‌ گرافیکی مجزا

اینتل یکی از بزرگترین سازندگان مینی‌ کامپیوترها به شمار می‌رود. این شرکت محصولات متنوعی را در این حوزه وارد بازار کرده است. کامپیوتر کوچک اینتل NUC8i7BEH-B یکی از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات این شرکت است. این محصول با ابعاد کوچک خود فضای زیادی را بر روی میزکارتان اشغال نمی‌کند. البته در صورت لزوم می‌توانید آن را به دیوار یا پشت مانیتور هم متصل کنید تا از فضای میزکارتان استفاده‌ی بهتری داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این محصول شرکت اینتل می‌توان به چهار پورت USB 3.0 اشاره کرد که در کنار پورت USB-C امکان اتصال این محصول به دستگاه‌های‌ متنوع دیگر را فراهم کرده‌اند. برای گرفتن خروجی تصویر از این مینی کامپیوتر نیز درگاه خروجی HDMI درنظر گرفته شده است. این مینی کامپیوتر شرکت اینتل به کارت‌خوان microSDXC هم مجهز شده است.

این کامپیوتر روزمیزی به پردازنده قدرتمند Core i7 مجهز شده است. این پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با سرعت بالای خود در هیچ کاری شما را نا امید نخواهد کرد. همچنین پردازشگر گرافیکی IRIS 655 نیز نسبت به نسل‌های قبل خود عملکرد بهتری دارد و تا حدود زیادی نیاز شما را بر طرف می‌کند. البته اگر به انجام بازی‌های سنگین یا کارهای گرافیکی حرفه‌ای علاقه‌مند هستید به فکر گزینه‌ای با قدرت بیشتر باشید. ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر برای این مدل در نظر گرفته شده است که نیازتان را به خوبی برطرف می‌کند. همچنین ترکیبی از یک ترابایت حافظه داخلی از نوع هارد دیسک و ۲۴۰ گیگابایت حافظه از نوع پرسرعت SSD سبب شده تا کمبودی نداشته باشید.

دومین کامپیوتر برتر از هرنظر: Razer Tomahawk Gaming Desktop

Razer Tomahawk Gaming Desktop

نقاط قوت

  • ارتقاء‌دهی آسان
  • ظاهر جذاب
  • فوق‌العاده قدرتمند

نقاط ضعف

  • بسیار گران‌قیمت

کمپانی ریزر در تولید برخی از بهترین لپ‌تاپ‌ها و اکسسوری‌های گیمینگ شهرت دارد و در ساخت این مینی‌کامپیوتر نیز سنگ‌ تمام گذاشته است. این دستگاه هرچند قیمت بسیار بالایی دارد، اما به همان اندازه قدرت و سرعتی باورنکردنی را در بدنه‌ای زیبا و مستحکم که قابل رقابت با NUC 11 است، در اختیار کاربر می‌گذارد.

طراحی این کامپیوتر جالب‌توجه‌ترین ویژگی آن است. برای ارتقاء قطعات کامپیوتر خود می‌توانید به آسانی با حرکت دادن بدنه کشویی در یک طرف دستگاه به داخل آن دسترسی داشته باشید و این ویژگی بسیار منحصربفردی در بین مینی کامپیوترهاست.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید ایرباد بی‌سیم مناسب ورزشکاران

با این حال باید قبول کرد که این محصول ریزر با قیمت فوق‌العاده بالایش تنها مشتریان خاص خود را دارد.

کامپیوتر کوچک اپل مدل Mac mini 2018

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار زیبا
  • سخت افزار قدرتمند
  • پورت‌های متنوع

نقاط ضعف:

  • عدم وجود پردازنده‌ی گرافیکی مجزا
  • حافظه ذخیره سازی محدود

اگر از علاقه مندان به سیستم عامل macOS این مینی‌ کامپیوتر گزینه‌ای مناسب برای شماست. مک مینی را می‌توان محصولی با ظاهری بسیار زیبا و کارایی بالا توصیف کرد. البته امکان نصب ویندوز نیز بر روی این مینی‌ کامپیوتر فراهم است. این مدل از یک بدنه‌ی فلزی بهره می‌برد و هیچ چیز اضافه‌ای بر روی آن مشاهده نمی‌شود. تمامی پورت ها نیز در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده‌اند. دو پورت USB، یک پورت HDMI، چهار پورت Thunderbolt 3، یک پورت LAN و یک جک ۳.۵ میلی‌متری مجموعه‌ی ورودی‌های این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

شرکت اپل این مدل را به یک پردازنده قدرتمند Core i5 با ۶ هسته‌ی پردازشی مجهز کرده است. ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پرسرعت از نوع SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم نیز این پردازنده را در انجام هر چه بهتر امور همراهی می‌کنند. اما مک مینی از کارت گرافیک نه چندان قوی Intel UHD Graphics 630 بهره می‌برد که خبری بدی برای دوست‌داران بازی‌های سنگین کامپیوتری است. البته این کمبود فقط در انجام بازی‌های سنگین محسوس خواهد بود.

کامپیوتر کوچک لنوو مدل M720q

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

نقاط قوت:

  • پورت‌های متنوع
  • سخت افزار قوی

نقاط ضعف:

  • حافظه ذخیره سازی محدود

اگر به دنبال گزینه‌ای با قدرت کافی و طراحی زیبا هستید و در عین حال می‌خواهید که قیمتش مناسب باشد، کامپیوتر کوچک لنوو مدل M720q گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. این مدل را می‌توانید هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی بر روی میزکارتان قرار دهید. پورت‌های کاملی نیز در جلو و پشت دستگاه پیش‌بینی شده تا در اتصال لوازم جانبی هیچ مشکلی نداشته باشید. به همراه این محصول یک ماوس و کیبورد نیز در جعبه قرار دارد.

کامپیوتر کوچک لنوو مدل M720q از یک پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i5 برای انجام امور پردازشی بهره می‌برد. این پردازنده برای انجام نیمه سنگین کاملا مناسب است. ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD این پردازنده را در انجام هرچه بهتر امور همراهی می‌کنند. این مدل هم مانند دیگر مدل‌های معرفی شده در این مطلب از پردازشگر گرافیکی مجزا بی‌بهره است. البته پدازشگر گرافیکی این مدل توانایی انجام امور نیمه سنگین گرافیک را دارست.

شاید این مطلب جذاب باشد
۷ نکته‌ی کلیدی که قبل از خرید مودم ADSL باید بدانید

بهترین مدل اقتصادی: HP Pavilion Gaming Desktop

HP Pavilion Gaming Desktop

نقاط قوت

قیمت بسیار مناسب
اجرای اغلب بازی‌ها در فریم‌ریت مطلوب
ارتقاء‌دهی آسان

نقاط ضعف

قدرت متوسط
نیازمند قطعات جدید برای بروزماندن

این مینی‌کامپیوتر هرچند کوچک‌ترین و قدرتمندترین نیست اما قیمت بسیار مناسبی دارد و از پس اجرای اغلب بازی‌های جدید برمی‌آید،‌هرچند نه در بالاترین تنظیمات آن‌ها. این سیستم اگرچه ساده اما برای ورودی قدرتمند به دنیای بازی‌های کامپیوتری انتخابی مناسب است.

این امکان وجود دارد که حافظه رم، پردازنده گرافیکی یا حافظه داخلی این مینی‌کامپیوتر HP را ارتقاء دهید. این دستگاه همچنین برای ویرایش عکس و ویدئو یا انجام دیگر کارهای خلاقانه مناسب است. ظاهر آن نیز علی‌رغم قیمت پایین جذاب و چشم‌نواز است.

 

کامپیوتر کوچک ایسوس مدل TS10-B003D

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

نقاط قوت:

  • قابلیت حمل بالا
  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • قیمت مناسب
  • برخورداری از ویندوز ۱۰

نقاط ضعف:

  • حافظه داخلی کم
  • پردازنده ضعیف

یکی از انواع مینی کامپیوترها، نوع Stick PC است. این مدل با وزن و ابعاد کوچکش به راحتی قابلیت جابه‌جایی دارد و می‌توانید آن‌ را حتی در جیب خود قرار دهید. این محصول که شباهت بسیاری به یک ماژیک دارد، از طریق یکی پورت HDMI به مانیتور یا تلویزیون متصل می‌شود. یک درگاه USB 2.0 برای اتصال ماوس و کیبورد و یک درگاه پرسرعت USB 3.0 نیز برای اتصال فلش مموری یا هارد دیسک پیش‌بینی شده است. همچنین یک جک ۳.۵ میلی متری صدا هم بر روی محصول وجود دارد تا بتوانید اسپیکر یا هدفون خود را به آن متصل کنید.

به توجه به پردازنده‌ی قرار گرفته بر روی این محصول انتظار عملکردی فوق‌العاده را نداشته باشید. البته این محصول برای انجام امور آموزشی یا روزمره بسیار مناسب است. میزان حافظه‌ی رمی که شرکت ایسوس برای این محصول در نظر گرفته ۲ گیگابایت است. برای نصب نرم‌افزار و ذخیره‌سازی اطلاعات، مینی کامپیوتر این مینی‌ کامپیوتر از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی پرسرعت بهره می‌برد. همچنین سیستم‌عامل ویندوز نسخه‌ی ۱۰ بر روی این محصول نصب شده است.

بخوانید: معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی سال ۲۰۱۹

شاید این مطلب جذاب باشد
قابلیت Drop برای انتقال داده بین کامپیوتر و گوشی به مایکروسافت اج می‌آید

برد رسپبری پای 4 مدل B 4G

مشاهده این محصول در دیجی‌کالا

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • اتصالات متنوع
  • مصرف کم انرژی
  • طراحی جمع‌وجور

نقاط ضعف:

  • عدم وجود حافظه داخلی

بردهای رسپبری پای یا رزبری پای از جمله کوچکترین و پرقدرت ترین بردهای کامپیوتری جهان هستند که علاوه بر ابعاد کوچک و وزن کم از سرعت و دقت بالایی برخوردارند. این دستگاه کوچک با توانایی‌های بالای خود می‌تواند برای علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی یا اینترنت اشیا کاربردهای فراوانی داشته باشد. دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند به‌وسیله‌ این برد وارد دنیای برنامه‌نویسی و رباتیک شوند و خلاقیت خود را نشان دهند. همچنین امکان انجام روزمره نیز با این برد فراهم شده و شما می‌توانید به راحتی وب‌گردی کنید یا به تماشای فیلم بنشینید.

قلب تپنده رسپبری پای جدید دارای پردازنده ۴ هسته‌ای با معماری ARM است که نتیجه آن پردازش قدرتمندتر و بازدهی گرمایی بهتر است. این پردازنده با ۴ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود تا مشکل چندانی در انجام کارهای محول شده نداشته باشد. پردازشگر گرافیکی در این مدل پیشرفت چشم‌گیری داشته و اکنون توانایی پردازش و آماده پخش کردن ویدیو هایی با رزولوشن ۴K با نرخ ۶۰fps در دو خروجی HDMI دارد که موجب محبوبیت هرچه بیشتر این برد شده است. این محصول برای نصب سیستم عامل و ذخیره اطلاعات نیازمند خرید یک کارت حافظه است و خبری از حافظه‌ی داخلی نیست. همچنین پور‌ت‌های متنوعی در این محصول تعبیه شده تا به راحتی لوازم جانبی را به آن متصل کنید.

پرسش و پاسخ

آیا امکان ارتقاء‌دهی مینی‌کامپیوترها وجود دارد؟

بله، امکان ارتقاء‌دهی قطعات خاصی کامپیوترها همانند دیگر کامپیوترها وجود دارد، با این حال باید به اندازه قطعات مورد استفاده توجه نمایید. برخی قطعات بزرگ‌تر همچون کارت‌های گرافیک ممکن است در بدنه کوچک این کامپیوترها جا نگیرند. همینطور باید گفت که قطعات مورد استفاده در برخی مینی‌کامپیوترها مختص به آ‌ن‌ها بوده و امکان انتخاب قطعات متداول کامپیوترهای دسکتاپ برای آن‌ها وجود ندارد.

تفاوت میان مینی‌کامپیوتر گیمینگ و کامپیوتر دسکتاپ چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، مینی‌کامپیوترها در اندازه‌های کوچک‌تری تولید می‌شوند و از این رو جای کمتری در مقایسه با کامپیوترهای معمولی اشغال می‌کنند. در برخی موارد حتی می‌توانند با قرار دادن آن‌ها در زیر میز یا اتصال به دیوار،‌ فضای اشغالی توسط آن‌ها را بیش از پیش کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا