خبر تکنولوژیکالای الکترونیکلپ تاپ

بهترین برندهای کامپیوتر در سال ۲۰۲۳

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

بهترین برندهای کامپیوتر دهه‌هاست که مورد اعتماد کاربران خود هستند. برندهایی همچون اپل سابقه‌ای دور و دراز در تولید کامپیوترهایی پرسرعت و ایمن دارند. برند دل (Dell) نیز به کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های مرغوب و قابل شخصی‌سازی خود شهرت دارد.

دیگر برندها همچون مایکروسافت برای کارآمدی در انجام وظایف کاری و وجود برنامه‌هایی مثل ورد و اکسل و لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های سری سرفیس (Surface) محبوبیت دارند. کامپیوترهای برند ریزر (Razer) نیز نه تنها برای گیمینگ بلکه برای انجام کارهای شغلی به جایگاه خوبی در میان برندهای باسابقه دست یافته است.

در زیر درباره برندهای برتر کامپیوتر در سال ۲۰۲۳ بیشتر می‌خوانید.

۱. Dell

۱. Dell

دل یکی از برترین تولیدکنندگان کامپیوتر و ارائه‌دهنده طیف متنوعی از دستگاه‌های باکیفیت است که برای هر هدف و اولویتی یک کامپیوتر خاص را به خریدار پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در صورت خریداری مستقیم از این برند، کامپیوتر خود را از نظر سخت‌افزاری شخصی‌سازی کنند. کامپیوترهای ساخت دل هرچند قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر برندهای موجود دارند، اما خیال کاربر را از بابت سرعت و عملکرد و برآورده‌ساختن نیازهای خاص او آسوده می‌کنند.

سری لپ‌تاپ‌های فوق‌پرتابل XPS از جمله تحسین‌برانگیزترین تولیدات این برند به شمار می‌روند که علاوه بر قدرت و توانمندی بسیار بالا از ظاهری جذاب و اندازه‌ای کوچک و سبک برخوردارند. برخی از مدل‌های آن به شکل تبلت نیز قابل استفاده‌اند.

کامپیوترهای Inspiron سری محصولات میان‌رده این کمپانی را تشکیل می‌دهند که برای دفاتر کار یا منزل مناسب‌اند. کامپیوترهای دسکتاپ این سری نیز از نمایشگرهای درجه یک ساخت این برند بهره‌مندند. کروم‌بوک Inspiron از دیگر محصولات این سری بوده که با سیستم‌عامل Chrome OS گوگل برای انجام وظایف ساده انتخابی مطلوب است. سری نوت‌بوک‌های Latitude برای مصارف شغلی بهترین انتخاب‌اند و سری محصولات محبوب Alienware برای گیمرهای جدی بهترین نوع کامپیوتر گیمینگ به حساب می‌آیند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی ساعت هوشمند پرووان PWS05؛ جذاب با نمایشگر معمولی

۲. HP

۲. HP

برند اچ‌پی که برای کسب جایگاه خود در بازار با برند لنوو (Lenovo) رقابت می‌کند، برای بسیاری از خریداران تنها برند مورد اعتماد است. این کمپانی سازنده انواع مدل‌های لپ‌تاپ و کامپیوترهای دسکتاپ است که تقریباً همگی آن‌ها به شکلی معقول قیمت‌گذاری شده‌اند. کامپیوترهای Pavilion این برند برای مصارف روزمره قابل اتکا بوده و ارزش خرید بالایی دارند. سری Envy  کیفیت و قیمت را یک پله بالاتر می‌برد. همچنین امکان انتخاب از بین محصولات ساده‌ای همچون کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های Stream تا سری کامپیوترهای مختص به گیمینگ Omen و لپ‌تاپ‌های قدرتمند و بادوام ZBook برای حرفه‌ای‌ها وجود دارد.

در این بین، مدل‌های گوناگون سری لپ‌تاپ‌های پیشرفته Spectre توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این سری محصولات در حال حاضر با بهترین دستگاه‌های ساخت مایکروسافت و اپل رقابت می‌‌کنند. لپ‌تاپ‌های این سری با قابلیت تاشدگی از جمله حمل‌پذیرترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار به شمار می‌روند، به‌طوری که به عنوان یک تبلت ۱۳ یا ۱۵ اینچی نیز قابل استفاده می‌باشند. سری لپ‌تاپ‌های EliteBook نیز با قدرت مثال‌زدنی خود دستگاه‌هایی بی‌نهایت بادوام و توانمند در انجام انواع وظایف‌اند.

۳. Apple

۳. Apple

برای بسیاری از افراد، اپل بیش از یک برند است و درواقع سبک زندگی آن‌ها را تعریف می‌کنند. صرف نظر از انواع مدل‌های آيفون، آیپد و اسمارت‌واچ‌های اپل، این غول تکنولوژی واقع در شهر کوپرتینوی کالیفرنیا به تولید کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌هایی درجه یک با بهترین طراحی ظاهری، نمایشگرهای خیره‌کننده و عملکردی درخور ادامه می‌دهد.

دسکتاپ‌های همه‌کاره iMac با نمایشگرهای Retina با رزولوشن ۴K  و ۵K محبوب همه کاربرانی است که در حیطه طراحی گرافیک یا دیگر کارهای مرتبط با آن فعالیت می‌کنند. لپ‌تاپ‌های مک‌بوک سبک و باریک بوده و در مدل‌های گوناگون مک‌بوک ایر باریک‌تر و در انواع مک‌بوک پرو قدرتمندتر می‌شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین جایگزین های گوگل پلی که همه اندرویدی ها باید بشناسند

اپل در سال‌های اخیر بر ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوترهای خود متمرکز بوده است و از این رو محصولات مک امروزه به مراتب سرعت و عملکرد بهینه‌تری دارند.

با این وجود، سیستم‌عامل macOS  در بازار سیستم‌عامل‌ها در مقایسه با ویندوز سهم کمتری دارد و محصولات اپل عموماً قیمت بالاتری در مقایسه با همتایان خود دارند. با این همه، برای طرفداران این برند و کاربران مک، یا هر کسی که از دستگاه‌های گوناگون اپل استفاده می‌کند، هیچ محصول دیگری به گرد پای تولیدات اپل نمی‌رسد.

۴. Lenovo

۴. Lenovo

لنوو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوتر یکی از متنوع‌ترین مجموعه محصولات را روانه بازار کرده است. این کمپانی محصولات خود را با انواع قیمت‌ها و قابلیت‌ها، از کامپیوترهای میان‌رده تا پرمیوم، برای مصارف گوناگون در دسترس خریداران قرار داده است. کامپیوترهایی همچون سری ThinkCentre یا لپ‌تاپ‌های ThinkPad برای مصارف شغلی جزو محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌روند و سری محصولات ThinkBook برای کسب‌وکارهای کوچک ایدئال می‌باشند. اغلب مدل‌های ThinkPad از قیمت مناسبی برخوردارند و با ظاهر دوست‌داشتنی خود برای استفاده در محل کار انتخابی رضایت‌بخش خواهند بود.

دسکتاپ‌های IdeaCentre و لپ‌تاپ‌های IdeaPad برای مصارف خانگی، سرگرمی و استفاده خانواده انتخابی مطلوب می‌باشند. در کاتالوگ محصولات این برند همچنین لپ‌تاپ‌های اقتصادی دوکاره Flex و مدل‌های پیشرفته‌تر دوکاره Yoga به چشم می‌خورد. سری کامپیوترهای Legion نیز موفق به جلب نظر گیمرها به این برند شده است.

۵. Microsoft

۵. Microsoft

درست است که مایکروسافت بزرگترین تأثیر خود را با سیستم‌عامل ویندوز بر جای گذاشت، اما این کمپانی با سری محصولات Surface خود جایگاه محکمی در بازار لپ‌تاپ‌ها بدست آورده است. این سری محصولات هرچند مدل‌هایی محدود و قیمت بالایی دارند، اما برای عملکرد بی‌نقص و حمل‌پذیری مناسب خود به محبوبیت رسیده‌اند.

شاید این مطلب جذاب باشد
تاریخچه‌ی ۵۰ ساله‌ی سی تی اسکن و پیشرفت‌های آن

سری دستگاه‌های تبلت-لپتاپ Surface Pro بهترین تجربه کار با سرفیس را برای کاربر رقم می‌زنند، هرچند کیبورد Type Cover برای اغلب افراد در کار با این دستگاه یک ضرورت به حساب می‌آید. لپ‌تاپ‌های سری Surface Go برای حمل به مکان‌های مختلف به علت اندازه کوچک خود بسیار مناسب‌اند و البته قیمت مناسبی دارند. همینطور امکان انتخاب از بین مدل‌های Surface Book که بیشتر لپ‌تاپ است تا تبلت نیز وجود دارد.

مایکروسافت تابه‌حال تنها اقدام به ساخت یک کامپیوتر دسکتاپ کرده است که البته هیچ چیز کم ندارد. کامپیوتر همه‌فن‌حریف Surface Studio با صفحه نمایش لمسی ۲۸ اینچ ۴۵۰۰×۳۰۰۰ پیکسلی خود کاملاً قابل تنظیم بوده و علی‌رغم قیمت بالایش برای نقاشان، معماران و طراحان بهترین کامپیوتر طراحی دیجیتال به شمار می‌رود.

۶. Asus

۶. Asus

در بین کامپیوترهای برند ایسوس دستگاه متنوعی به چشم می‌آیند که همگی به ترکیبی رضایت‌بخش از کیفیت، نوآوری و قیمت مناسب دست یافته‌اند. حتی کروم‌بوک‌های ساده این برند از عملکرد و قابلیت‌مندی مطلوبی برخوردارند.

سری محصولات متنوع Asus ZenBook که نشانگر اوج تبحر این کمپانی در طراحی ظاهری و داخلی است، نظر مثبت خریداران خود را جلب کرده است. مدل‌های جدیدتر بهره‌مند از تاچ‌پد ScreenPad می‌باشند که با کارایی به عنوان یک صفحه نمایشگر کوچک ثانویه، ظاهری فوتوریستی به دستگاه می‌بخشد.

محصولات برند Republic of Gamers (ROG) این کمپانی نیز از بهترین انتخاب‌ها از نظر سخت‌افزار مناسب گیمینگ بوده که از لپ‌تاپ‌های اقتصادی تا ماشین‌های قدرتمند دسکتاپ را دربرمی‌گیرد.

۷. Acer

۷. Acer

این کمپانی که چند سال زودتر از همتای تایوانی خود یعنی Asus تأسیس گردید، تولیدکننده لپ‌تاپ‌هایی متنوع در همه رده‌هاست. یکی از نقاط قوت این برند، تنوع بسیار بالای محصولات‌اش است که شامل مدل اقتصادی Aspire، مدل دوکاره Spin، مدل قابل جداشدن Switch، مدل بسیار باریک Swift و کروم‌بوک‌ها می‌باشد. کامپیوترهای دسکتاپ ایسر نیز دربردارنده مدل‌های گوناگون استاندارد و دسکتاپ‌های همه‌کاره است.

شاید این مطلب جذاب باشد
خنک‌کننده آبی در برابر بادی؛ کدام یک برای CPU بهتر است؟

با وجود این،‌ همه محصولات ایسر دارای صفات متمایزی نیستند. البته نباید عملکرد بی‌نقص کامپیوترهای گیمینگ سری Predator را از قلم انداخت. مدل‌های درجه یکی همچون لپ‌تاپ Triton و کامپیوتر دسکتاپ Orion با ظاهر فریبنده و مشخصات جالب‌توجه خود می‌توانند مورد رضایت اغلب گیمرهای حرفه‌ای واقع شوند.

۸. Razer

۸. Razer

کمپانی ریزر به کیفیت لپ‌تاپ‌ها و اکسسوری‌های گیمینگ خود مشهور است، اما این کمپانی در مدت اخیر دامنه تولیدات خود را توسعه داده است و اولترابوک‌های باکیفیتی را روانه بازار کرده است. سری محصولات Razer Blade این کمپانی با توان سخت‌افزاری بالای خود جزو شناخته‌شده‌ترین ماشین‌های گیمینگ به شمار می‌رود.

سری اولترابوک‌های گیمینگ Razer Blade Stealth با صفحه نمایش ۱۳ اینچی و وزن پایین خود از حمل‌پذیری بالایی برخوردار بوده و با نمایشگر رزولوشن‌بالای خود نظر اغلب گیمرها یا حتی کاربران عادی را به خود جلب کرده‌اند.

سری محصولات Razer Blade Pro بزرگ‌ترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی به شمار می‌رود که با نمایشگر ۱۷ اینچی ۴K  در کنار پردازنده‌ای قوی و ظرفیت بالای حافظه رم و حافظه داخلی از پس اجرای اغلب بازی‌ها و وظایف دیگری همچون ویرایش عکس و ویدیو و ساخت محتوا به آسانی برمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا