کالای الکترونیکلپ تاپلوازم جانبی

بررسی هندزفری بلوتوثی مدل Inpods 12؛ ارزان ولی جذاب

در این مطلب قصد داریم به معرفی هندزفری بلوتوثی مدل Inpods 12 بپردازیم؛ محصولی که بسیاری‌ها آن را نسخه‌ی کپی‌شده‌ی ایرپادز اپل می‌دانند. اما آیا Inpods 12 در عمل هم ذره‌ای از کیفیت ایرپادز را به ارث برده است؟ در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

هندزفری بلوتوثی مدل Inpods 12 در حال حاضر یکی از ارزان‌قیمت‌ترین هدفون‌های بی‌سیم بازار به حساب می‌آید؛ محصولی که به واسطه‌ی همین قیمت پایین توانسته نظر مثبت هزاران کاربر را به خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های بی‌سیم در بازار تبدیل شود. اما بسیاری از کاربران انتظار دارند محصولی که برای گوش دادن به محتوای صوتی خریداری می‌کنند حداقل کیفیت صدای خوبی داشته باشد. اینکه یک هدفون ارزان قیمت باشد اما نتواند کیفیت لازم را در پخش محتوای صوتی از خود به نمایش بگذارد، قطعا ارزش خرید نخواهد داشت. حال پرسشی که قصد داریم به آن پاسخ دهیم این است که آیا منطقی است برای خرید این محصول اقتصادی هزینه کنیم؟ با ما همراه باشید.

خرید هدفون بلوتوثی InPods 12 از دیجی‌کالا


نگاه اجمالی به هندزفری بلوتوثی مدل Inpods 12

نام هندزفری بلوتوثی مدل Inpods 12
قطر درایور ۶ میلی‌متر
امپدانس ۳۲ اهم
وزن ۳۰ گرم
ظرفیت باتری ۹۰ میلی آمپر ساعت
عمر باتری محفظه شارژ ۵ ساعت
عمر باتری هدفون در حالت مکالمه ۳ ساعت
عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی ۲-۳ ساعت
زمان مورد نیاز برای شارژ محفظه ۱ ساعت
پورت شارژ لایتنینگ
نوع آکوستیک نیمه‌باز
پشتیبانی از فرامین لمسی بله
اقلام همراه هدفون کابل شارژ دفترچه راهنما کیس شارژر

روی کاغذ، هندزفری بلوتوثی مدل Inpods 12 تمام آنچه را که یک هدفون معمولی و ارزان قیمت باید داشته باشد، دارد. اما مهم‌ترین بخش داستان، کیفیت آن در عمل است و باید دید آیا می‌تواند فراتر از انتظارات ظاهر شود یا خیر.

طراحی و کیفیت ساخت هندزفری بلوتوثی  Inpods 12

از اصلی‌ترین مشخصه‌های Inpods 12 این است که در چندین رنگ مختلف در دسترس قرار دارد. این یعنی شما اگر در رنگ‌بندی هر سلیقه‌ای داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد Inpods 12 یک مدل دارد که بتواند مورد پسند شما واقع شود. همچنین بدنه‌ی ماتی که دارد ظاهر بسیار جذابی هم به آن بخشیده به این صورت که اثر انگشت را جذب نمی‌کند، دیرتر کثیف می‌شود و خط و خش هم نمی‌گیرد.

خود گوشی‌ها درست شبیه به ایرپادز اپل طراحی شده‌اند و این شباهت نه تنها در سری‌ها بلکه در کیس شارژر هم وجود دارد. این یعنی شما با یک کیس نسبتا بلند (نه دایره‌ای شکل) طرف خواهید بود که دو گوشی با ساقه‌ای کوچک هم درون آن قرار دارند. در زیر ساقه‌ها هم یک تکه‌ی نقره‌ای رنگ دیده می‌شود که جالب است بدانید این مورد هم دقیقا از ایرپادز کپی شده است. البته از آن‌جایی که این گوشی‌ها سری سیلیکونی ندارند، شاید در گوش برخی‌ها خیلی خوب ننشینند و چفت نشوند. بنابراین دویدن یا انجام حرکات ورزشی در حالی که آن‌ها را درون گوش خود دارید خیلی توصیه نمی‌شود چون به احتمال زیاد از گوشتان خواهند افتاد.

شاید این مطلب جذاب باشد
۵ ترفند ساده برای مدیریت‌ نوتیفیکیشن‌ها در اندروید

بدنه‌ی محصول از جنس پلاستیک مات است که حس خوبی به شما می‌دهد و اصلا احساس نمی‌کنید که یک محصول ارزان قیمت در دست گرفته‌اید. مخصوصا اگر رنگ مشکی را خریداری کنید. البته از این حیث اصلا شبیه به ایرپادز پرو نیستند چرا که نماینده‌ی اپل اندکی درخشان‌تر است و در عین حال، بسیار باکیفیت‌تر. اما با این حال برای محصولی که تقریبا ۴۰ برابر قیمت کمتری دارد، چنین طراحی و کیفیت ساختی کاملا مناسب ارزیابی می‌شود.

بسیاری از افراد اهمیت می‌دهند که هندزفری بلوتوتی‌شان اندازه‌ی کوچکی داشته باشد تا بتوانند به راحتی آن را درون گوش قرار دهند یا درون جیب بگذارند. البته ایربادها و کیس شارژرشان آنقدر کوچک هستند که در هر اندازه‌ای راهی بازار شوند، حتی در کوچک‌ترین جیب‌ها هم جا می‌شوند. Inpods 12 هم از این قاعده مستثنی نیست و یک هدفون کوچک، درست در اندازه‌ی ایرپادز است. این یعنی شما با یک محصول تقریبا ۴٫۱ سانتی متری طرف هستید که وقتی درون گوش قرار می‌گیرد خیلی بیرون‌زدگی ندارد و شکل و شمایل جذاب خود را هم حفظ می‌کند.

کنترل‌های لمسی

هندزفری بلوتوثی Inpods 12

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی هدفون‌های بی‌سیم برای اینکه کاربران حین استفاده از آن با مشکل مواجه نشوند، آن‌ها را با کنترل‌های لمسی راهی بازار می‌کنند. این یعنی شما بدون اینکه نیازی به کنترل یک سری فرامین از طریق منبع صدا یعنی گوشی یا تبلت داشته باشید، می‌توانید با لمس ایربادز به شکل‌های خاص، این فرامین را اجرا کنید.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی ایربادز معمولا در این بخش عملکرد بسیار خوبی دارند و ایربادز آن‌ها به لمس بسیار حساس است. ولی محصول هرچه قیمت پایین‌تری داشته باشد، کیفیت و دقت این بخش‌های لمسی هم کاهش پیدا می‌کند و کاربر یا نمی‌تواند فرامینی را ارسال کند یا باید خیلی محکم به گوشی‌ها ضربه بزند. اما در رابطه با Inpods 12 تقریبا می‌توانیم بگوییم چنین چیزی در کمال تعجب صدق نمی‌کند. اگرچه شما با یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گجت دیجیتال روبرو هستید اما با این حال کنترل‌های لمسی اگر خود دستگاه مشکلی نداشته باشد به خوبی کار می‌کنند. از جمله فرامینی هم که می‌توانید با لمس به دستگاه ارسال کنید به شرح زیر است:

  • یک ضربه: پخش یا توقف پخش
  • دو ضربه: هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد
  • سه ضربه روی گوشی راست: آهنگ قبلی
  • سه ضربه روی گوشی چپ: آهنگ بعدی
شاید این مطلب جذاب باشد
علت لکه های سفید روی صفحه گوشی چیست؟

دو نکته‌ی جالب در رابطه با Inpods 12 و کنترل لمسی آن وجود دارد و آن هم این است که وقتی دو بار روی آن ضربه می‌زنید هیچ واکنش خاصی به شما نشان نمی‌دهد. معمولا ایربادزها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با یک بار لمس واکنش نشان ندهند چون خیلی از زمان‌ها دست کاربر به اشتباه به آن‌ها برخورد می‌کند و یک فرمان هم صادر می‌شود. نکته‌ی دوم هم این است که وقتی سه بار روی گوشی سمت راست ضربه بزنید، آهنگ قبلی پخش می‌شود که این هم در نوع خود جالب است. معمولا شما وقتی روی گوشی سمت راست ضربه می‌زنید، موسیقی بعدی پخش می‌شود و با ضربه زدن روی گوشی سمت چپ، آهنگ قبلی. اما Inpods 12 در این بخش رویه‌ی کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است.

البته این موضوع اصلا مشکل‌ساز نیست؛ حداقل تا زمانی که همه چیز به درستی کار کند، فرقی نمی‌کند ضربه زدن روی کدام گوشی آهنگ قبلی یا بعدی را پخش می‌کند. متأسفانه امکان کنترل صدا از طریق این بادز وجود ندارد و شما برای این موضوع همچنان به دستگاه منبع متکی خواهید بود.

کیفیت صدا و مکالمه

هندزفری بلوتوثی Inpods 12

از هدفونی که قیمت بسیار پایینی دارد، نمی‌توان انتظار داشت تجربه‌ی لذت‌بخشی از گوش دادن به موسیقی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. اما Inpods 12 در این بخش هم اندکی فراتر از انتظارات ظاهر شده است. البته توجه داشته باشید یک سری ضعف‌ها هم وجود دارد که شاید آزاردهنده باشند. بسیاری‌ها به خاطر قیمت از این ضعف‌ها چشم‌پوشی می‌کنند ولی خیلی از افراد برایشان مهم است که هدفون یک سری فاکتورهای مورد نیاز را داشته باشد.

برای مثال هندزفری بلوتوثی Inpods 12 بیس قدرتمندی ندارد. این یعنی صداها شاید اندکی تیز به گوش شما برسند و در نتیجه شاید در ابتدای دوران استفاده که خیلی به آن‌ها عادت ندارید، کمی سردرد بگیرید اما بعدا به آن عادت خواهید کرد. از طرفی دیگر اندکی صدا تأخیر دارد. بنابراین اگر گیمر هستید یا برایتان خیلی اهمیت دارد که صدا و تصویر در هماهنگ‌ترین شکل ممکن به گوش و چشم‌تان برسند، این بادز شاید نتواند راضی نگهتان دارد.

مورد بعدی، ضعف در مکالمه است. این هدفون اگرچه کیفیت صدای رضایت‌بخشی در محدوده‌ی قیمتی خود دارد اما در انجام مکالمه خیلی نمی‌توانید روی توانایی‌های آن حساب کنید چون طرف مقابل به احتمال زیاد صدای شما را خیلی واضح و شفاف دریافت نخواهد کرد. در نهایت هم باید به نویز صدا اشاره کنیم که بیشتر وقتی صدا را زیاد می‌کنید پیش می‌آید. البته بسیاری از هدفون‌های بازار حتی با قیمت میلیونی هم شاید از این مشکل در امان نباشند اما در Inpods 12 بیشتر چنین چیزی را حس خواهید کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ تبلت محبوب در دیجی کالا (۳۰ آبان ۱۴۰۱)

برای مثال وقتی صدا را روی ۷۵٪ قرار دهید، گوشتان به معنی واقعی کلمه آزار می‌بیند. برخی از هدفون‌های بی‌کیفیت بازار بعد از رسیدن به بلندی صدای ۴۰٪ هم گوش را آزار می‌دهند که خوشبختانه چنین چیزی را با Inpods 12 شاهد نیستیم. به صورت کلی اگر جز آن دسته از افرادی هستید که زیاد به موسیقی و پادکست با صدای ملایم گوش می‌دهند، هندزفری بلوتوثی Inpods 12 می‌تواند گزینه‌ی خوب و ارزشمندی برایتان باشد. اما اگر گیمر هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های بهتر بروید چون تأخیر در این هدفون بسیار بالاتر از چیزی است که آن را برای انجام بازی مناسب کند.

قابلیت‌های خاص

ایربادز Inpods 12 نه سری‌های سیلیکونی دارد که بتوانید به حذف نویز محیط آن امیدوار باشید و نه از فناوری حذف نویز فعال بهره می‌برد. این یعنی شما صدای محیط را در انجام هر کاری می‌شنوید، نویزها به راحتی به گوشتان می‌رسند و در صورت بودن در محیط‌های شلوغ هم نمی‌توانید به خوبی مکالمه کنید یا پادکست گوش دهید. در واقع این بادز به کسانی توصیه می‌شود که بیشتر در خانه حضور دارند و در خلوت خود به موسیقی یا پادکست گوش می‌دهند. علاوه بر این‌ها، هیچگونه استاندارد مقاومتی هم درون این محصول وجود ندارد. بنابراین خیلی مراقب باشید که آن را در معرض آب یا گرد و غبار قرار ندهید چون ممکن است آسیب ببیند.

کیفیت اتصال

هندزفری بلوتوثی Inpods 12

این هندزفری بلوتوثی از بلوتوث ۵.۰ به عنوان رابط بی‌سیم برای اتصال به گجت‌های هوشمند مختلف بهره می‌برد و در نتیجه تا شعاع ۱۰ متری باید بتواند عملکرد پایداری را از خود به نمایش بگذارد. هرچند برای یک بادز مثل Inpods 12، چنین عددی فقط از لحاظ تئوری به دست می‌آید. در عمل هم باید هیچ مانعی بین شما و منبع صدا وجود نداشته باشد تا شاید بتوانید تا ۱۰ متر از آن فاصله بگیرید و همچنان صدای پایداری را دریافت کنید. به صورت کلی وقتی گوشی دستتان باشد و بادز هم درون گوشتان، نباید مشکل خاصی از لحاظ عدم پایداری برایتان پیش بیاید.

شاید این مطلب جذاب باشد
عمر باتری آیفون چقدر است؟

وقتی محصول با یک منبع صدا جفت می‌شود، یک صدای خانم کلمه‌ی Connected را با زبان چینی اعلام می‌کند که همین موضوع در ابتدا کمی توی ذوق می‌زند و حس و حال جالبی ندارد. البته این شاید برای یک سری از افراد خیلی مهم نباشد اما حالت صدا به گونه‌ای است که از همان ابتدا متوجه می‌شود قرار نیست تجربه‌ی خیلی لذت‌بخشی را داشته باشید.

طول عمر باتری

روی طول عمر باتری این محصول خیلی نمی‌توانید حساب ویژه‌ای باز کنید. به صورت کلی این بادز شاید بتواند نهایتا ۲ ساعت به تنهایی و به همین میزان به کمک کیس شارژر شما را همراهی کند تا به طور کلی در طول یک روز حداکثر و در بهترین حالت ۵ ساعت بتوانید از آن استفاده کنید. عدم پشتیبانی از شارژ سریع هم باعث شده نتوانید با یک شارژ چند دقیقه‌ای، برای مدت زمان طولانی به وسیله‌ی آن آهنگ گوش کنید یا فیلم ببینید. البته شارژ کامل محصول هم به خاطر بهره‌مندی از یک باتری کم ظرفیت فقط ۱ ساعت طول می‌کشد. توجه داشته باشید این محصول از پورت لایتنینگ بهره می‌برد و نه USB-C.

نتیجه؛ آیا هندزفری بلوتوثی Inpods 12 ارزش خرید دارد؟

هندزفری بلوتوثی Inpods 12

نمی‌توانیم روی این محصول به خاطر قیمت پایینی که دارد ایراد زیادی بگذاریم یا ضعف‌های دیده شده را خیلی جدی بدانیم. وقتی چنین بهایی را برای یک ایربادز یا به صورت کلی یک گجت دیجیتالی می‌پردازید، باید بپذیرید یک سری کمبودی‌ها هم وجود خواهد داشت که شما را از داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش محروم خواهد کرد که این کاملا طبیعی است. در کل نقاط قوت و ضعف این هدفون بلوتوثی به شرح زیر است:

نقاط قوت هندزفری بلوتوثی Inpods 12

  • کیفیت مطلوب صدا در مقایسه با قیمت
  • طراحی جالب شبیه به ایرپادز اپل
  • قیمت استثنائی
  • کیفیت ساخت مطلوب
  • بهره‌مندی از فرامین لمسی
نقاط ضعف هندزفری بلوتوثی Inpods 12

  • طول عمر پایین باتری
  • عدم بهره‌مندی از استاندارد مقاومتی
  • شفافیت بسیار پایین صدا حین مکالمه
  • عدم بهره‌مندی از حذف نویز محیطی

به صورت کلی اگر اهل گوش دادن به موسیقی هستید اما بودجه‌ی شما به اندازه‌ای نیست که کفاف خرید یک محصول قدرتمند از برندهای معروف را بدهد، هندزفری بلوتوثی Inpods 12 می‌تواند یک گزینه‌ی خوب باشد. حداقل می‌توانید با استفاده از آن ببینید آیا اصلا به هندزفری‌های بلوتوثی با این طراحی علاقه‌مند هستید یا خیر. به عبارتی دیگر، هندزفری بلوتوثی Inpods 12 می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند نخستین بار چنین محصولی را تجربه کنند گزینه‌ی ایدئالی به حساب بیاید.

خرید هدفون بلوتوثی InPods 12 از دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا