کالای الکترونیکلپ تاپلوازم جانبی

بررسی ای‌دیتا مدل HD710 Pro؛ پرفروش‌ترین هارد اکسترنال دیجی کالا

هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro توانسته با ارائه قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند و به پرفروش‌ترین هارد اکسترنال موجود در فروشگاه آنلاین دیجی کالا تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این هارد اکسترنال محبوب شرکت ای‌دیتا بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با دیجی کالا مگ همراه باشید.

هاردهای اکسترنال، یکی از پرکاربردترین فضاهای دخیره‌سازی قابل حمل به شمار می‌روند که توانسته‌اند جایگزین فلش مموری‌های شوند و افراد زیادی در حال حاضر برای موارد مختلفی از آن‌ها استفاده می‌کنند. در حالی که بسیاری از کاربران به جای خرید هارد‌های ذخیره‌سازی (به عنوان مثال از SSD‌های با ظرفیت کمتر بهره می‌برند) بیشتر به فضای ذخیره‌سازی ابری تکیه می‌کنند، افرادی نیز وجود دارند که خواهان فضای ذخیره‌سازی بالا با هزینه کم هستند و در حال حاضر فقط هارد اکسترنال‌ها می‌توانند نیاز این افراد را پاسخگو باشند.

ای‌دیتا مدل HD710 Pro، یک هارد اکسترنال جان‌سخت، قدرتمند و مقاوم در برابر گرد‌وغبار و آب است که در ظرفیت‌های مختلفی نظیر ۱ یا ۲ ترابایتی روانه‌ی بازار شده است. اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال باکیفیت و با بادوام را دارید، این محصول پرفروش ای‌دیتا را می‌توان به عنوان یک گزینه‌ی خرید بسیار خوب در نظر گرفت. هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro از فروشگاه آنلاین دیجی کالا در دسترس است.

خرید هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro از دیجی‌کالا


مشخصات فنی هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro در یک نگاه


پیش از اینکه ببینیم آیا هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این محصول داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro
ابعاد و وزن  ۱۳۳.۳ در ۹۸.۵ در ۲۶.۷ میلی‌متر / ۳۹۰ گرم
نوع اتصال  باسیم
سرعت انتقال داده ۵ گیگابیت بر ثانیه
سیستم‌عامل‌های سازگار

Windows XP/Vista/۷/۸/۸.۱/۱۰ به بالا

 Mac OS X ۱۰.۶ به بالا

 Linux Kernel ۲.۶ به بالا

ظرفیت  ۲ ترابایت
قابلیت‌های مقاومتی مقاوم در برابر گرد و غبار- مقاوم در برابر آب- مقاوم در برابر ضربه ( سنسور شوک)
قابلیت‌های هارد دیسک اکسترنال  نشانگر LED
اقلام همراه هارد دیسک کابل USB ۳.۱ و دفترچه راهنما
جنس بدنه پلاستیک یا سیلیکون ضدشوک
دمای قابل فعالیت ۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌ گراد 
رنگ‌های قابل عرضه زرد، آبی، قرمز و سیاه

 


جعبه‌گشایی


این هارد اکسترنال در جعبه مقوایی سفید رنگی قرار دارد. قسمت جلویی این جعبه دارای یک بخش شفاف است که هارد اکسترنال از این طریق دیده می‌شود. نام و نشان تجاری ADATA در قسمت بالا سمت چپ چاپ شده است. مدل و دسته بندی این محصول در سمت راست جعبه به چشم می‌خورد. این هارد اکسترنال ۲ ترابایت ظرفیت دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
اسپیس ایکس با بزرگ‌ترین تولید کننده اسباب بازی جهان وارد همکاری می‌شود

سه برچسب اطلاعاتی در سمت راست پایین جعبه‌ی این محصول چاپ شده که نشان‌دهنده گواهی ضد ضربه و گواهی IP68 است. پشت جعبه نام تجاری و آرم ADATA در قسمت بالا سمت چپ دیده می‌شود. مشخصات این هارد اکسترنال به ۹ زبان مختلف در پشت جعبه‌ی این محصول درج شده است. این محصول در کشور تایوان به تولید رسیده است.

اطلاعاتی مانند اندازه و ابعاد هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro در سمت چپ آن درج شده است. روی بدنه‌ی سمت راست نیز ۷ برچسب شامل اطلاعات مختلف به چشم می‌خورد. کابل USB 3.1 این محصول از درگاه USB 2.0 پشتیبانی می‌کند. این هارد اکسترنال دارای ۴ سال گارانتی تعویض است و از این بابت نیز نگرانی وجود ندارد. شرکت ای‌دیتا همچنین نرم‌افزارهای مخصوص HDDtoGO و OStoGO را ارائه کرده که کاربران می‌توانند برای استفاده از این محصول آن‌ها را دانلود کنند.

وقتی جعبه‌ی این محصول را باز می‌کنید، هارد اکسترنال درون یک ظرف پلاستیکی شفاف قرار دارد که باید آن را به سمت خود بکشید. درون این جعبه، علاوه بر هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۲ ترابایت، یک دفترچه راهنما و یک کابل USB 3.1 قرار دارد.


نگاه نزدیک‌تر به هارد اکسترنال ای‌دیتا


هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت‌های مختلفی روانه‌ی بازار شده و حداکثر ظرفیت آن ۵ ترابایت است. رنگ‌بندی این محصولات شامل زرد، آبی، قرمز و مشکی می‌شود اما مدل‌های ۴ ترابایتی و ۵ ترابایتی فقط در رنگ مشکی موجود هستند. شرکت ای‌دیتا ادعا کرده که مدل HD710 Pro دوام بیشتری از یک هارد اکسترنال به کاربران ارائه می‌دهد.

شرکت ای‌دیتا با عرضه‌ی این هارد اکسترنال سعی در دستیابی به دو هدف دارد: عملکرد و ایمنی مناسب. همانطور که احتمالاً می‌دانید، هارد دیسک‌ها مستعد آسیب‌های ناشی از ضربه، سقوط تصادفی و موارد دیگر هستند. اگرچه درایوهای حالت جامد یا SSD‌ها این مشکل را حل کرده‌اند، اما قیمت بسیار بالای آن‌ها موجب شده تا کاربران خیلی تمایل به خرید این محصولات نداشته باشند. برخی کاربران نیز از SSD و HDD به عنوان فضای ذخیره‌سازی خود استفاده می‌کنند.

هارد اکسترنال‌هایی که از درایوهای دیسک مکانیکی بهره می‌برند، نیز مستعد چنین خرابی‌هایی هستند. رویکرد شرکت ای‌دیتا در این محصول ارائه حداکثر سطح ایمنی از سه جنبه اصلی است: گرد‌وغبار، آب و شوک. به علاوه، این هارد از کابل USB 3.1 Gen 1 با سرعت انتقال داده حداکثر ۵ گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند که با USB 2.0 نیز سازگار است. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به خود هارد اکسترنال خواهیم داشت.

شاید این مطلب جذاب باشد
اوبر در حال بررسی یک حمله امنیت سایبری است

بخش بیرونی این هارد اکسترنال را پوشش سیلیکونی بسیار مقاومی پوشانده است. این محصول حدود ۳۹۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز به ۱۳۳.۳ در ۹۸.۵ در ۲۶.۷ میلی‌متر می‌رسد. پوشش سیلیکونی مقاوم اولین لایه محافظ برای جلوگیری از نفوذ ضربه به خود درایو است. این پوشش دارای لایه‌های برجسته است که رنگ‌های مختلفی دارد. در بخش مرکزی این محصول یک روکش کربنی سیاه رنگ دیده می‌شود که ظاهری جذابی به بدنه‌ی این هارد اکسترنال بخشیده است.

اطراف بدنه‌های این محصول نیز زبانه‌های برجسته با شیارها یا درزهایی در داخل دیده می‌شود. این شیارها محلی را تعبیه کرده‌اند که کابل USB 3.1 در آن جای می‌گیرد. قرارگیری کابل روی بدنه هارد اکسترنال موجب شده تا کاربران دیگر نگرانی بابت گم شدن این کابل کوچک نداشته باشند و آن را همواره در دسترس خود داشته باشند. لوگوی ADATA به رنگ سفید در نزدیکی درگاه USB در بدنه‌ی بیرونی این محصول چاپ شده است.

در زیر بخش مرکزی این هارد و دقیقاً زیر نام تجاری ADATA یک LED تعبیه شده که به رنگ آبی است. اگر این LED به شکل ثابت روشن شود به این معنی است که هارد اکسترنال شما نیز روشن است. اما اگر نور آبی این LED به حالت چشمک‌زن در بیاید، به این معنی است که انتقال داده در حال انجام است. همچنین چشمک زدن چراغ قرمز این LED به این معنی است که سنسور شوک فعال شده و شوکی به دستگاه وارد شده است. نور قرمز ثابت نیز خطای دیسک را نشان می‌دهد.

شرکت ای‌دیتا یک سنسور شوک در این هارد اکسترنال تعبیه کرده که هرگونه شوک احتمالی را تشخیص می‌دهد و فوراً عملکرد درایو را متوقف می‌کند تا از آسیب‌های شدیدتر جلوگیری کند. پس از نرمال شدن شرایط، فعالیت دستگاه از سر گرفته می‌شود و نشانگر LED نیز به رنگ آبی تغییر پیدا می‌کند. یک برچسب در پشت این هارد چسبانده شده که شماره قطعه و شماره مدل آن را نشان می‌دهد.

عبارت «Made in Taiwan» روی بدنه‌ی پشتی آن به چشم می‌خورد. یک انتهای درایو دارای طراحی گرد است، در حالی که انتهای دیگر با پورت USB از طراحی صاف بهره می‌برد. پورت USB این محصول نیز کیفیت بسیار خوبی دارد و از یک پوشش بسیار مقاوم ساخته شده است. قبل از استفاده باید این پوشش را جدا کرد. این پوشش برای محافظت از پورت در برابر گردوغبار و آب طراحی شده و باید به درستی روی درگاه قرار بگیرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی S23 اولترا شاید به دوربین تله‌فوتو با لرزشگیر سنسور شیفت مجهز شود

البته باید اشاره کنیم که این پوشش پس از جدا شدن بسیار شل به نظر می‌رسد و این تصور را به وجود می آورد که ممکن است از روی آن جدا شود. همانطور که پیش‌تر گفته شد، هارد اکسترنال مدل HD710 Pro دارای طراحی سه لایه برای ارائه‌ی محافظت حداکثری است. لایه بیرونی این محصول از یک پوشش سیلیکونی سخت ساخته شده تا از دست کاربران سر نخورد. لایه میانی مجهز به یک پوشش پلاستیکی سخت است که فاصله بسیار کمی با هارد دارد. لایه سوم نیز از یک سیلیکون بسیار مقاوم تشکیل شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هارد اکسترنال پشتیبانی از گواهی IP68 است که ضدآب و ضد گرد‌وغبار بودن آن را نشان می‌دهد. رقم اول این گواهی دارای بازه‌ای از ۰ تا ۶ است و میزان محافظت در برابر ذرات جامد را به نمایش می‌گذارد. رقم دوم از ۰ تا ۹ متغیر است و سطح محافظت در برابر نفوذ مایعات را نشان می‌دهد. داشتن گواهی IP68 به منزله‌ی داشتن بالاترین سطح حفاظت در برابر گردوغبار و آب است.

شرکت ای‌دیتا ادعا کرده که این هارد اکسترنال به مدت ۶۰ دقیقه می‌تواند در عمق ۲ متری آب دوام بیاورد. با این تفاسیر، یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این محصولات توسط این شرکت به خوبی پوشش داده و این هارد اکسترنال را می‌توان یکی از بهترین هاردهای موجود در بازار به شمار آورد. ای‌دیتا همچنین این هارد اکسترنال را به گواهی استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 از ارتش نظامی آمریکا مجهز کرده که این یعنی هارد مذکور می‌تواند از سقوط از ارتفاع ۱.۵ متری جان سالم به در ببرد.


نرم‌افزار ای‌دیتا


ای‌دیتا دو نرم‌افزار را با این درایوها ارائه کرده که از وب‌سایت این شرکت قابل دانلود هستند. این نرم‌افزارها HDDtoGO و OStoGO نام دارند. HDDtoGO نرم‌افزاری با ویژگی‌های بسیار کاربردی است که به کاربر اجازه می‌دهد اطلاعات موجود در هارد خود همواره به‌روز نگه دارد. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا:

  • بوک‌مارک‌های مورد علاقه اینترنت اکسپلورر/فایرفاکس خود را همگام‌سازی کنید.
  • داده‌های Outlook Express/Windows Mail خود را به درون هارد انتقال دهید.
  • داده‌های Microsoft Office Outlook خود را همگام‌سازی کنید.
  • داده‌های پوشه‌ها، دسکتاپ و اسناد مهم خود را به‌روزرسانی کنید.
  • برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی، اطلاعات پرحجم خود را فشرده‌سازی کنید.
  • برای تمام فایل‌های درون هارد اکسترنال خود رمز بگذارید.
  • بدون نگرانی از بابت سرقت اطلاعاتان در اینترنت به جستجو به پردازید.

هنگامی که این نرم‌افزار را نصب می‌کنید، چند پوشه در درایو HD710 Pro به همراه فایل برنامه اجرایی HDDtoGO در سیستم شما ایجاد می‌شود. این پوشه‌ها برای همگام‌سازی با پوشه‌های PC استفاده خواهند شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
انویدیا روی نسخه مخصوص لپ‌تاپ RTX 4090 کار می‌کند

هارد اکسترنال ای‌دیتا HD710 Proصفحه‌ی اصلی این نرم‌افزار عملکردهای مختلف این برنامه را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید براساس نیاز خود از آن‌ها بهره ببرید. قسمت پایینی صفحه‌ی اصلی این برنامه کل ظرفیت ذخیره‌سازی و فضای استفاده شده درایو متصل را به اطلاع شما می‌رساند.

نرم‌افزار دیگری که توسط تیم ای‌دیتا توسعه یافته OStoGo نام دارد و سیستم ویندوز شما را به فرمتی تبدیل می‌کند که شما به راحتی بتوانید از هارد اکسترنال خود بدون هیچ مشکلی بهره ببرید.


عملکرد


هارد اکسترنال ای‌دیتا HD710 Pro

مدل HD710 Pro از یک هارد دیسک ۲ ترابایتی وسترن دیجیتال آبی (WD10SPCX) با ارتفاع ۷ میلی‌متر بهره می‌برد که پنج سال پیش تولید شده است. این هارد دیسک از حافظه‌ی کش ۱۶ مگابایتی استفاده می‌کند و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه با دو پلاتر دارد.

این هارد اکسترنال در تست‌های سرعت خواندن و نوشتن CrystalDiskMark به سرعت ۱۲۳.۸ و ۱۱۹.۵ مگابایت بر ثانیه رسید که تقریباً یک سوم میزان متوسطی است که یک SSD می‌تواند به دست آورد. همچنین HD710 Pro در نرم‌افزار محبوب ATTO disk benchmark موفق شد به ترتیب امتیاز ۱۳۱ و ۱۱۹ مگابایت در ثانیه را کسب کند. باید اشاره کنیم در طول تست‌های صورت گرفته، این محصول خیلی داغ نشد.

آیا خرید هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro منطقی است؟

هارد اکسترنال ای‌دیتا HD710 Pro

HD710 Pro یک هارد اکسترنال بسیار مقاوم و جان سخت است که با قابلیت‌های خوبی که دارد می‌تواند نیاز به فضای ذخیره‌سازی شما را به طور کامل حل کند. گواهی ضدآب و ضد گردوغبار، بدنه‌ای مقاوم، کابل USB 3.1 و سنسور شوک از جمله عناصری هستند که ارزش خرید این محصول را بالا برده‌اند؛ بنابراین اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال همه‌جوره خوب را دارید، ای‌دیتا مدل HD710 Pro می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد.

نقاط قوت هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro

  • بدنه‌ای قدرتمند و مقاوم
  • ظرفیت بالا
  • سرعت انتقال سریع
  • وزن کم
  • مجهز به سنسور شوک
  • ضدآب و ضد گرد‌وغبار

نقاط ضعف هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro

  • کابل USB کوتاه
  • تکنولوژی قدیمی
  • نداشتن کابل USB-C

سخن پایانی

هارد اکسترنال ای‌دیتا HD710 Pro

در این مطلب به نقد و بررسی یکی از پرفروش‌ترین هارد اکسترنال‌های موجود در فروشگاه دیجی کالا یعنی ای‌دیتا مدل HD710 Pro 2 ترابایتی پرداختیم و آن را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک هارد باکیفیت برای ذخیره‌ انواع مختلف فایل‌ها را دارید، هارد اکسترنال ای‌دیتا را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا برای خرید خود در نظر بگیرید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

خرید هارد اکسترنال ای‌دیتا مدل HD710 Pro از دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا