لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

با ۷ ابزار ضروری برای فریلنسرها آشنا شوید

اگر فریلنسر هستید، این یعنی شما برای کسی کار نمی‌کنید و چهارچوبی برای شما در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین خودتان باید ابزارهای لازم برای شروع کارتان را شناسایی و تهیه کنید. از آنجایی که این کار ممکن است کمی سخت‌ باشد، در این مقاله به معرفی ۷ ابزاری می‌پردازیم که فریلنسرها برای شروع کارشان به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند. با دیجی کالا مگ در این مقاله همراه باشید.

این مقاله در حقیقت به معرفی و بررسی ابزارهای مکمل مورد نیاز فریلنسرها می‌پردازد؛ ابزارهایی که می‌توانند به بهبود کیفیت کار این دسته از افراد کمک شایانی کنند.

۱. هدفون‌ بی‌سیم پرتابل

هدفون‌ بی‌سیم یکی از ابزارهای مورد نیاز برای هر فریلنسری به شمار می‌آید. اگر شما در فضاهای عمومی مانند پارک‌ها، کافه‌ها و یا حتی در وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند اتوبوس یا مترو نیز به انجام کارتان مشغول هستید، ممکن است سروصداهای ایجاد شده امکان تمرکز را از بین ببرد و شما نتوانید به‌راحتی برنامه‌های مد نظر خود را پیش ببرید.

در واقع این ابزار بسیار کاربردی می‌تواند به شما کمک کند تا در محیط‌های شلوغ، تمرکز خود را روی کارتان قرار دهید و دیگر نگران سروصدای اطراف نباشید. هدفون‌های بی‌سیم ظاهری مدرن‌تر و جمع‌وجورتری دارند که همین عامل سبب شده تا حمل‌ونقل آن‌ها آسان باشد و به عنوان یک لوازم جانبی مدرن شما را همراهی کنند.

شما می‌توانید ضمن گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش، به انجام کار خود نیز پردازید. البته پیشنهاد می‌کنیم که صدا را در حداقل سطح نگه دارید تا به پرده گوشتان آسیبی نرسد. در فروشگاه آنلاین دیجی کالا طیف گسترده‌ای از هدفون‌های بی‌سیم دیده می‌شود که شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیازتان بهترین هدفون بی‌سیم را برای خود انتخاب کنید.

خرید هدفون بی‌سیم از دیجی‌کالا

۲. پاور بانک گوشی هوشمند

به‌عنوان یک فریلنسر احتمالاً گاهی اوقات مجبور شده‌اید، کارهای خود را با گوشی هوشمند یا تبلت خود در ساعات و مکان‌های عجیب و غریبی از شبانه روز انجام دهید. این موضوع مستلزم آن است که دیوایس هوشمند شما شارژ داشته باشد و در صورت تمام شدن آن به یک منبع انرژی خوب دسترسی داشته باشید. بنابراین بهترین گزینه‌ی ممکن برای شما استفاده از پاور بانک است. پاور بانک یک منبع ذخیره‌سازی انرژی قابل حمل است که به راحتی می‌توانید هر کجا آن را با خود ببرید و در مواقع ضروری به راحتی با اتصال گوشی هوشمند یا تبتتان به پاور بانک، آن‌ها را شارژ کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه فعال کردن کابل HDMI

پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توان بر اساس معیارهای گوناگون مثل فناوری ساخت، کاربرد و ساختار به انواع مختلف تقسیم کرد. بنابراین با بهره‌گیری از این ابزار مهم، دیگر مجبور نیستید برنامه کاری خود را محدود کنید یا به دلیل قطع ناگهانی برق و یا شارژ کم دیوایس هوشمندتان، کار خود را عقب بیندازید. به علاوه، می‌توانید آن‌ها را به راحتی حمل کنید، زیرا معمولاً سبک‌وزن هستند و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. همچنین برخی از پاوربانک‌ها می‌توانند هم‌زمان چند دستگاه با پورت‌های شارژ مختلف را شارژ کنند.

در هنگام خرید پاور بانک به دنبال محصولاتی بیشتر از ظرفیت باتری دستگاه هوشمند خود باشید و ترجیحاً سعی کنید ظرفیت آن کمتر از ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نباشد. در فروشگاه آنلاین دیجی کالا طیف گسترده‌ای از پاور بانک‌ها دیده می‌شود که فریلنسرها می‌توانند با توجه به بودجه و نیازشان بهترین پاور بانک را برای خود خریداری کنند.

خرید پاور بانک از دیجی‌کالا

۳. هارد اکسترنال

ذخیره‌سازی اطلاعات بخش مهمی از فریلنسری است که به هیچ عنوان نمی‌توانید روی آن ریسک کرد و اطلاعات مهم را به خطر انداخت. حتی اگر از ارزان‌ترین ارائه‌دهنده‌های فضای ذخیره‌سازی ابری روی دیوایس هوشمند خود استفاده می‌کنید، همچنان به یک دستگاه ذخیره‌سازی سخت‌افزاری (که به اتصال اینترنت نیاز ندارد) به عنوان پشتیبان نیاز دارید. اینجاست که هاردهای اکسترنال وارد عمل می‌شوند و در این مسیر می‌توانند کمک زیادی به فریلنسرها کنند.

هارد اکسترنال یک فضای ذخیره‌سازی است که به شما امکان می‌دهد اسناد شخصی مربوط به کار، فایل‌های مختلف، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را در آن ذخیره کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این ابزارها همچنین به شما کمک می‌کنند در صورتی که طی اتفاقی اطلاعات مهم شما از بین برود، نگران جایگزینی آن‌ها نباشید؛ چرا که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را از هارد اکسترنال به سیستم خود منتقل کنید. بدین ترتیب شما فایل‌های مهم خود را به دور از هر گونه خطر تخریب و پاک شدن روی این فضای دخیره‌سازی نگهداری خواهید کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه بفهمیم تاچ گوشی یا LCD خراب است؟

برخلاف هارد درایو رایانه شخصی، فریلنسرها می‌توانند از هارد اکسترنال برای ذخیره فایل‌ها از چندین دستگاه مانند گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنند. هنگام خرید یک هارد اکسترنال توجه به مواردی از جمله دوام، سابقه‌ی آن برند و فضای دخیره‌سازی بسیار حائز اهمیت است. در فروشگاه آنلاین دیجی کالا طیف گسترده‌ای از هاردهای اکسترنال دیده می‌شود که شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیازتان بهترین هارد اکسترنال را برای خود انتخاب کنید.

خرید هارد اکسترنال از دیجی‌کالا

۴. مودم‌های جیبی یا MiFi

یکی از مهم‌ترین نیازهای فریلنسری، متصل بودن به یک اینترنت پایدار است. در واقع این دسته از افراد برای در ارتباط بودن با مشتریان، دسترسی به ابزارها، خدمات کاری و اجرای پروژه‌ها به متصل بودن به اینترنت نیاز دارند و انجام کارهای فریلنسری بدون اتصال به اینترنت پایدار غیرممکن است. به همین دلیل نیاز به مودم‌های جیبی با MiFi برای این دسته از کاربران به شدت احساس می‌شود. این مودم‌ها که به دلیل سبک و کم حجم بودن، به راحتی قابل حمل هستند، این قابلیت را دارند که از یک گوشی هوشمند به یک هات‌اسپات وای فای تبدیل شوند.

فریلنسرها می‌توانند گوشی هوشمند، تبلت و یا دستگاه‌های دیگر که قابلیت وصل شدن به وای فای را دارند، با بهره‌گیری از این مودم‌ها به اینترنت متصل کنند.  در فروشگاه آنلاین دیجی کالا طیف گسترده‌ای از مودم‌های جیبی دیده می‌شود که شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیازتان بهترین مودم جیبی را برای خود انتخاب کنید.

خرید مودم جیبی از دیجی‌کالا

۵. میکروفون

فریلنسرها

برخلاف آنچه افراد تصور می‌کنند، میکروفون‌ها تنها برای هنرمندان، صداپیشه‌گرها و یا ولاگرها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. هر فریلنسری صرف نظر از حرفه‌ی خود، می‌تواند از میکروفون استفاده کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین گوشی شما به چند مگاپیکسل نیاز دارد؟

این دسته از کاربران می‌توانند از میکروفون برای بهبود کیفیت صدای تماس‌ها و ضبط‌های صوتی در طول جلسات مجازی و سایر مکالمات بهره ببرند. در صورتی که یک میکروفون خوب نداشته باشید، نمی‌توانید صدا را با کیفیت عالی به گوش مخاطبان خود برسانید. استفاده از میکروفون همچنین به فضای کاری شما رنگ و بوی حرفه‌ای‌تری می‌بخشد. با این حال، انتخاب میکروفون به ترجیح فریلنسرها بستگی دارد. در فروشگاه آنلاین دیجی کالا طیف گسترده‌ای از میکروفون‌های حرفه‌ای دیده می‌شود که شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیازتان بهترین میکروفون را برای خود انتخاب کنید.

خرید میکروفون از دیجی‌کالا

۶. چراغ مطالعه

ابزار

داشتن انعطاف‌پذیری در تعیین و تنظیم زمان کاری یکی از مزایای فریلنسری است. اگر ترجیح می‌دهید شب‌ها را برای کار کردن انتخاب کنید، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم‌ها و همچنین دید خوب به یک چراغ مطالعه نیاز دارید.

در واقع چراغ مطالعه فضای نوری مناسبی را به وجود می‌آورد که موجب می‌شود فشار کمتری به چشم‌ها در هنگام کار کردن وارد شود. فرقی ندارد که شما می‌خواهید کتاب بخوانید یا از لپ‌تاپ و کامپیوتر استفاده کنید. در هر دو حالت بهره‌گیری از این چراغ‌ها، می‌تواند به دیرتر خسته شدن چشم‌های شما کمک شایانی کند. بیشتر این چراغ‌ها به شما این امکان را می‌دهند که روشنایی را متناسب با روشنایی اتاق خود تنظیم کنید. در فروشگاه آنلاین دیجی کالا طیف گسترده‌ای از چراغ‌های مطالعه دیده می‌شود که فریلنسرها می‌توانند با توجه به بودجه و نیازشان بهترین چراغ مطالعه را برای خود انتخاب کنند.

خرید چراغ مطالعه از دیجی‌کالا

۷. پرینتر

ابزار ضروری فریلنسرها

کارهای فریلنسری‌ همواره به صورت دورکار و یا آنلاین نیست. گاهی اوقات ممکن است بعضی از کارها را به صورت فیزیکی انجام دهید و داشتن پرینتر برای چنین مواقعی ضروری به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از پرینتر برای چاپ، اسکن و فتوکپی اسناد استفاده کنید و این ابزار در وقت و هزینه‌ی شما برای انجام این کار در خارج از منزل صرفه‌جویی خواهد کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا نمی توان عکس را از گالری حذف کرد؟

اگرچه انواع مختلفی از پرینترها وجود دارد، اما امروزه از دو نوع آن‌ها استفاده می‌شود که پرینترهای جوهرافشان و لیزری هستند. در فروشگاه آنلاین دیجی کالا طیف گسترده‌ای از پرینترهای مختلف دیده می‌شود که شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیازتان بهترین آن را برای خود انتخاب کنید.

خرید پرینتر از دیجی‌کالا

سخن پایانی

فریلنسرها

شیوه‌ی کاری فریلنسرها کمی متفاوت است و این دسته از افراد از مهارت‌های خودشان برای خدمات‌دهی به مشتریان مختلف بهره‌ می‌برند. اگرچه آن‌ها هم با مشکلاتی برای کار کردن روبرو هستند، اما این آزادی در اختیار آن‌ها قرار دارد تا ابزار کار خود را خودشان انتخاب کنند. در این مقاله به معرفی ۷ ابزاری پرداختیم که فریلسنرها برای شروع کارشان بهتر است که آن‌ها را تهیه کنند. اگر شما هم فریلنسر هستید و در این مورد ابزاری را می‌شناسید که در این مقاله ذکر نشده، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Makeuseof

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا