لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی ممکن است قیمتی کمتر از نسل قبلی داشته باشد

در روزهای اخیر شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد نسل بعدی گوشی پرچم‌دار سونی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۵ در رسانه‌های خبری مطرح شده است. در همین راستا، اکنون چند شایعه‌ی جدید در رابطه با سیستم دوربین و قیمت این گوشی جدید منتشر شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

در حال حاضر انتظارات زیادی در مورد گوشی اکسپریا ۱ مارک ۵ وجود دارد، زیرا گوشی هوشمند پرچم‌دار ۲۰۲۳ سونی قرار است وارد رقابت بسیار سختی با پرچم‌داران سایر برندها شود. پیش‌تر شایعاتی در مورد سیستم دوربین این گوشی گزارش شده بود و به نظر می‌رسد که خبرهای جدید ضمن تأیید این شایعات، نشان می‌دهند که پرچم‌دار جدید سونی با سیستم دوربین بهبودیافته‌ای روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

اکسپریا 1 مارک 5 سونی

در همین زمینه، یک افشاگر ناشناس در شبکه‌ی اجتماعی ویبو با انتشار پستی اعلام کرده که گوشی هوشمند اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی ممکن است دوربین‌های جلو بیشتر و دوربین‌های عقب کمتری داشته باشد. معمولا اطلاعات منتشر شده از این شبکه‌ی اجتماعی خیلی واضح نیستند و این موضوع در رابطه با این خبر نیز صدق می‌کند. اما همین خبر توسط منبع دیگری نیز مطرح شده که بر اساس آن، دوربین‌های جلوی بیشتر در واقع به سیستم دوربین سلفی بسیار کوچک شایعه شده در پنل جلویی این گوشی هوشمند اشاره می‌کند که قبلاً مورد بحث قرار گرفته است.

در حقیقت سونی قصد دارد برای اکسپریا ۱ مارک ۵، از یک فناوری جالب تحت عنوان «حفره‌ی بسیار کوچک» استفاده کند که به آن اجازه می‌دهد دوربین سلفی را آنقدر کوچک طراحی کند که بشود آن را در یک فضای بسیار باریک هم تعبیه کرد. البته این خبر می‌تواند به این معنا باشد که پرچم‌دار جدید سونی به دوربین سلفی دوگانه (احتمالاً مانند گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ یا اوپو رنو ۳ پرو) مجهز خواهد بود، که در این صورت دیگر شاهد سیستم دوربین سه‌گانه در قاب پشتی این گوشی نخواهیم بود. در عوض سونی از یک سیستم دوربین دوگانه‌ی بهبودیافته نسبت به نسل قبلی در قاب پشتی اکسپریا ۱ مارک ۵ بهره خواهد برد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان خط و خش پشت گوشی را از بین برد؟

خبر دیگر مربوط به این گوشی ادعا کرده که این شرکت ژاپنی ممکن است از استراتژی کاهش قیمت برای این پرچم‌دار استفاده کند و آن را با قیمتی کمتر از نسل قبلی خود در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر گوشی پرچم‌دار فعلی سونی یعنی اکسپریا ۱ مارک ۴، با قیمت ۱۶۰۰ دلاری در فروشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد و با مقایسه‌ی قیمت آن از زمان عرضه تاکنون، در می‌یابیم که روند قیمتی آن صعودی بوده است. اگر سونی اکسپریای ۱ مارک ۵ در بازه‌ی قیمتی احتمالی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار عرضه شود، می‌تواند رقابت تنگاتنگی با گوشی گلکسی S23 سامسونگ داشته باشد.

جدا از این موضوع، گفته می‌شود که سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ از سنسورهای IMX650 و IMX563 سونی به‌عنوان دوربین تله‌فوتو و دوربین‌ اولترا واید استفاده خواهد کرد. ظاهراً یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱/۱٫۲۸ اینچی و پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱٫۲۲ میکرومتر به عنوان دوربین اصلی این گوشی به انجام وظیفه خواهد پرداخت که شباهت‌های زیادی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دارد.

اکسپریا 1 مارک 5 سونی

طبق شایعات پرچم‌دار جدید سال ۲۰۲۳ سونی مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED خواهد بود که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، HDR، رزولوشن ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰، نسبت تصویر به بدنه‌ی ۲۱:۹ و تراکم پیکسلی ۶۴۳ ppi پشتیبانی خواهد کرد. در مورد پردازنده‌ی این گوشی اطلاعات چندانی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که قدرت پردازشی این گوشی به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ متکی خواهد بود. یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز به عنوان منبع انرژی در این گوشی تعبیه خواهد شد که از شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
با سقوط بازار کریپتو، فروش NFT هم به پایین‌ترین سطح خود در 12 ماه گذشته رسید

در حال حاضر مشخص نیست که سونی چه زمانی از گوشی هوشمند پرچم‌دار جدیدش رونمایی خواهد کرد اما اگر طبق روال سال گذشته عمل کند، احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود.

منبع: Notebookcheck

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا