لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

اپل می‌گوید بازخورد لرزشی صفحه‌کلید شارژ باتری را سریع‌تر خالی می‌کند

اینطور که به نظر می‌رسد، یکی از قابلیت‌های جدید iOS 16 یعنی بازخورد لرزشی صفحه‌کلید روی مصرف انرژی گوشی‌های اپل تأثیر منفی می‌گذارد.

همزمان با عرضه‌ی رسمی گوشی‌های سری آیفون ۱۴، اپل سیستم‌عامل iOS 16 را هم برای کاربران خود عرضه کرد. اگرچه یک سری از قابلیت‌های جذاب این سیستم‌عامل برای گوشی‌های مدل استاندارد و پلاس عرضه نمی‌شود (نظیر جزیره پویا، نمایشگر همیشه روشن و…) اما یک سری قابلیت‌های کاربردی و خوب دیگر نظیر شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل، امکان ویرایش و حذف پیام ارسال شده در iMessage، آپدیت اعلانات و… برای تمام مدل‌ها در دسترس قرار دارد.

یک قابلیت جدید دیگر، امکان فعال‌سازی بازخورد لرزشی صفحه‌کید است که به لطف iOS 16 به آیفون‌ها اضافه شده است. شاید این قابلیت برای برخی از کاربران اندرویدی جدید نباشد اما دارندگان گوشی‌های اپل اکنون می‌توانند با هربار لمس صفحه‌کلید، بازخورد لرزشی را زیر انگشتان خود حس کنند. اما نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که با فعال‌سازی این قابلیت، مصرف باتری گوشی شما به شکل محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

البته مادامی که موتور لرزشی گوشی فعال باشد، قاعدتا مصرف انرژی درون گوشی بیشتر می‌شود. حالا این مشکل در گوشی‌های اپل هم وجود دارد. در راهنمای فعال‌سازی این قابلیت که توسط خود اپل هم منتشر شده، این نکته هم نوشته شده که «فعال‌سازی بازخورد لرزشی صفحه‌کلید ممکن است روی طول عمر باتری آیفون شما تأثیر منفی بگذارد».

بدیهی است اپل نمی‌تواند دقیقا بگویید فعال بودن این قابلیت چقدر روی طول عمر باتری گوشی شما تأثیر منفی می‌گذارد چون زمانی که موتورهای لرزشی فعالیت کنند، شارژ بیشتری از باتری مصرف می‌شود؛ این موضوع هم کاملا به استفاده‌ی شخصی کاربران بستگی دارد که چقدر با صفحه‌کلید می‌نویسند. قاعدتا هرچه کار شما با صفحه‌کلید بیشتر باشد، فعال بودن موتورهای لرزشی انرژی بیشتری از باتری می‌گیرند.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ اسپیکر بلوتوثی محبوب در دیجی کالا (۱۹ آبان ۱۴۰۱)

اگر جز آن دسته از کسانی هستید که به بازخورد لرزشی هنگام نوشتن علاقه دارید اما از طرفی برایتان مهم‌تر است که گوشی در طول روز بیشتر شارژ نگه دارد، با خاموش کردن این قابلیت جدید، خیال خود را آسوده کنید. البته انتظار می‌رود اپل برای اینکه کاربران بتوانند از این قابلیت جدید بدون نگرانی از بابت کم شدن شارژ باتری استفاده کنند، یک سری بهینه‌سازی‌هایی در نظر بگیرد.

منبع: XDA-Developers

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا