اپلیکیشن و نرم‌افزارلپ تاپلوازم جانبی

اپل آپدیت iOS 16.02 را برای رفع لرزش دوربین آیفون ۱۴ پرو عرضه کرد

اپل به‌تازگی و در راستای رفع مشکل لرزش دوربین سری آیفون ۱۴ پرو در اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ‌چت، آپدیت iOS 16.02 را برای عموم کاربران خود منتشر کرده است.

هفته‌ی گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از بابت لرزش دوربین این محصولات در اپلیکیشن‌های شخص ثالث نظیر اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ‌چت گله‌مند هستند. مشکل این بود که دوربین هم می‌لرزید و هم اینکه صداهای عجیبی از خود خارج می‌کرد به این صورت که کاربران فکر می‌کردند شاید اصلا مشکل سخت‌افزاری و به لرزشگیر اپتیکال مربوط باشد.

معمولا لرزشگیر اپتیکال چون امکان جابه‌جایی سنسورها را برای خنثی‌سازی لرزش‌های دست به آن‌ها می‌دهد، باعث ایجاد یک صدای خیلی ریزی در برخی از گوشی‌ها می‌شود اما فقط زمانی که گوشی را تکان دهید، نه وقتی که مشغول فیلم‌برداری در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام باشید. حال مشخص نبود این مشکل واقعا سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری. در صورتی که سخت‌افزاری بود اپل باید تمام دستگاه‌های فروخته شده را جمع‌آوری می‌کرد و در صورتی هم که مشکل نرم‌افزاری بود، یا اپل یا شرکت‌های طراح اپلیکیشن‌های شخص ثالث باید آپدیتی را جهت رفع مشکل عرضه می‌کردند.

اپل iOS 16.02

البته اپل چند روز پیش اعلام کرد از این مشکل آگاه است و قصد دارد با عرضه‌ی یک آپدیت آن را برطرف کند. اینطور که به نظر می‌رسد، مشکل یادشده فقط مربوط به نرم‌افزار نبوده اما با این حال اپل توانسته آن را به گونه‌ای عیب‌یابی و با عرضه‌ی آپدیتی برطرف کند. این آپدیت تحت عنوان iOS 16.02 عرضه شده و تمام گوشی‌هایی که iOS 16 را دریافت کرده‌اند می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. البته مشکل یادشده فقط در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو دیده شده اما با این حال آپدیت برای تمام گوشی‌ها عرضه شده است چرا که یک سری مشکلات امنیتی را هم برطرف می‌کند. اپل در رابطه با این آپدیت گفته:

  • مشکل لرزش دوربین آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس و تار شدن تصاویر در اپلیکیشن‌های شخص ثالث برطرف شده است.
  • مشکل درخواست مکرر صدور مجوز برای کپی و پیست متن از اپلیکیشنی به اپلیکیشن دیگر برطرف شده است.
  • مشکل سیاه شدن صفحه در طول راه‌اندازی گوشی برطرف شده است.
  • قابلیت VoiceOver در دسترس قرار دارد.
  • مشکل کار نکردن لمس صفحه بعد از سرویس شدن گوشی‌های آیفون X، آیفون XR و آیفون ۱۱ برطرف شده است.
شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی بهترین هندزفری بلوتوث موجود در بازار ایران (بررسی بهترین مارک هندزفری)

البته پیش‌تر شنیده بودیم GPS هم در آیفون‌ها با مشکل مواجه شده است و کاربران را به مسیر اشتباهی هدایت می‌کند. متأسفانه مشخص نشده آیا این آپدیت مشکل GPS را هم حل می‌کند یا خیر و باید منتظر ماند و دید کاربران بعد از نصب و تجربه‌ی آن چه اطلاعاتی را منتشر می‌کنند.

چگونه آپدیت iOS 16.02 را دانلود و نصب کنیم؟

از آن‌جایی که این آپدیت اکنون به صورت رسمی در دسترس قرار دارد، بدون انجام هیچ کار اضافه‌ای می‌توانید آن را روی گوشی خود نصب کنید. اگر اعلانی از این بابت برای شما به نمایش در نیامده، می‌توانید به تنظیمات گوشی رفته و در بخش General و سپس Software Update، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل را دریافت کنید. این آپدیت برای آیفون ۱۱ پرو مکس با حجم ۲۲۱٫۳ مگابایت عرضه شده است اما ممکن است در یک سری از گوشی‌های دیگر حجم آن بیشتر یا کمتر باشد. اگر هم این آپدیت را دریافت نکرده‌اید نگران نباشید، به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد.

حال پرسش بزرگی که باقی می‌ماند این است که آیا واقعا مشکل لرزش دوربین گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس با این آپدیت به طور کامل رفع خواهد شد یا باز هم شاهد چنین موردی خواهیم بود.

منبع: PhoneArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا