اپلیکیشن و نرم‌افزارلپ تاپلوازم جانبی

اوبر در حال بررسی حمله‌ی هکرها به زیرساخت‌های این شرکت است

به گزارش نیویورک تایمز، سرویس تاکسیرانی آنلاین اوبر هک شده و این شرکت برای بررسی این حادثه امنیت سایبری به ناچار مجبور شده سرویس پیام‌رسانی داخلی و سیستم‌های مهندسی خود به حالت آفلاین در بیاورد.

منابعی که با این نشریه صحبت کردند گفته‌اند که به کارمندان این شرکت دستور داده شده، از اپلیکیشن پیام‌رسان Slack استفاده نکنند. ظاهراً یک هکر اپ پیام‌رسانی Slack یک کارمند این شرکت را هک کرده و سپس با استفاده از آن به سایر کاربران پیامی فرستاده مبنی بر اینکه او یک هکر است و این سرویس دچار نقض اطلاعات شده است. مسئولین این شرکت با انتشار توییتی ضمن تأیید این نقض امنیتی، اعلام کرده‌اند که در حال بررسی این حادثه امنیت سایبری هستند.

این شرکت هنوز توضیح نداده که این هکر دقیقاً به چه چیزی می‌تواند دسترسی داشته باشد و آیا داده‌های کاربران به خطر افتاده است یا خیر. آن طور که به نظر می‌رسد این هکر توانسته به سایر سیستم‌های داخلی شرکت دسترسی پیدا کند و در همین راستا عکسی را نیز در صفحه اطلاعات داخلی یک کارمند این شرکت قرار داده است.

اعتراف اوبر به این حادثه سایبری و تماس با مقامات اجرایی بلافاصله پس از این حمله‌ی امنیتی، نشان داده که دیگر قصد ندارد همانند نقض اطلاعاتی سال ۲۰۱۶ خود، این قضیه را پنهان کند. این شرکت آن حمله را به مدت یک سال مخفی کرد و به جای گزارش این حادثه، ۱۰۰,۰۰۰ دلار به هکرها پرداخت کرد تا اطلاعات دزدیده شده را پاک کنند. «جوزف سالیوان»، رئیس سابق امنیت اوبر به دلیل نقشی که در این پنهان کاری ایفا کرد، اخراج شد و در نهایت به ممانعت از اجرای عدالت متهم گردید. در این هک، اطلاعات ۷ میلیون راننده فاش شد. اما اوبر ادعا کرده بود که اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری، شماره تامین اجتماعی یا مکان سفرهای افراد محفوظ مانده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ همچنان روی ساخت اگزینوس ۲۳۰۰ کار می‌کند

منبع: Engadget

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا