لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

استقبال از آیفون ۱۴ پلاس دور از انتظار بوده است

آیفون ۱۴ پلاس کمتر از یک هفته است که به صورت رسمی در دسترس قرار گرفته و هنوز نتوانسته آنطور که باید نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند.

اپل دو سال متوالی (از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱)، یک مدل مینی هم از پرچم‌داران خود تولید و روانه‌ی بازار کرد. اما این گوشی‌های ۵٫۴ اینچی نتوانستند آنطور که باید مورد استقبال قرار بگیرند. در نتیجه اپل تصمیم گرفت سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۲، این مدل را حذف و یک مدل بزرگ تحت عنوان پلاس را با نمایشگری ۶٫۷ اینچی جایگزین آن کند. محصولی که از لحاظ مشخصات فنی درست مانند نسخه‌ی استاندارد پرچم‌داران جدید اپل است اما نمایشگر و در نتیجه باتری بزرگ‌تری دارد. از آن‌جایی که هر سال گوشی‌های مدل استاندارد اپل عنوان پرفروش‌ترین را به خود اختصاص می‌دادند، انتظار می‌رفت اینبار هم این دو گوشی بتوانند درخشان ظاهر شوند اما می‌بینیم که فروش آن‌ها خیلی خوب نبوده است.

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل تصمیم گرفته سفارش قطعات برای دو پرچم‌دار ارزان‌قیمت خود را در این ماه کاهش دهد چون استقبال زیادی از آن‌ها شکل نگرفته است. به گزارش وب‌سایت DigiTimes، ظاهرا فروش بسیار بالای آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بوده که باعث شده این دو مدل علی‌رغم بهره‌مندی از قیمت مناسب‌تر کاملا در سایه قرار بگیرند. منبع DigiTimes مدعی شده اگرچه بین آمار فروش مدل‌های پرو و استاندارد تفاوت وجود داشت اما به صورت کلی آمار فروش آیفون ۱۴ احتمالا به همان اندازه‌ای خواهد بود که آیفون ۱۳ در شش ماه دوم سال ۲۰۲۱ تجربه کرده بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
خرید ارزان ترین کابل شارژ لایتنینگ

اگر آمار فروش آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس به همین شکل باقی بماند، اپل شاید مجبور شود سفارش قطعات را کاهش دهد و اگر این وضعیت باقی بماند و اپل مجبور شود سفارشات را بیشتر از قبل کاهش دهد، احتمال می‌رود فروش آن‌ها حتی از سری آیفون ۱۳ هم کمتر باشد. خبرها حاکی از آن است که اپل می‌خواهد در شش ماه دوم سال ۲۰۲۲ حدودا ۹۰ میلیون آیفون تولید کند اما با این وضعیت شاید این میزان به ۸۰ میلیون دستگاه کاهش پیدا کند.

این گزارش با سایر گزارشات موجود در این زمینه مبنی بر اینکه آمار فروش گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس مطابق انتظار اپل نبوده مطابقت دارد. کمی بعد از عرضه‌ی این سری بود که مینگ چی‌کو، از تحلیلگران نام‌آشنای اپل گفته بود که تقاضا برای این دو مدل کم خواهد بود. نتایج پیش‌خرید هم دقیقا چنین چیزی را نشان داد به گونه‌ای که این میزان حتی از پیش‌خرید آیفون SE 2022 و آیفون ۱۳ مینی هم کمتر بود.

مینگ‌چی کو همچنین افزود که استراتژی اپل مبنی بر فروش زیاد گوشی مدل استاندارد امسال با شکست مواجه می‌شود و در نتیجه اپل باید برای این موضوع آماده باشد. راس یانگ، یکی از تحلیلگران حوزه‌ی فناوری گفته بود که سفارشات برای آیفون ۱۴ حدودا ۳۸٪ در مقایسه با آیفون ۱۳ در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته کاهش داشته و در بازار دست دوم هم آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس دو برابر سریع‌تر از آیفون ۱۳ مینی و ۱۳ در حال از دست دادن ارزش خود هستند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه صدای هندزفری را افزایش دهیم؟ 5 راه برای افزایش حجم هندزفری و هدفون

تمام این‌ها در حالی است که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به لطف بهره‌مندی از قابلیت‌های بیشتر نظیر ظاهر زیباتر و پردازنده‌ی جدیدتر، توانسته‌اند تاکنون عالی ظاهر شوند به گونه‌ای که اپل تولید آن‌ها را افزایش داده تا بتواند به تقاضای بالا پاسخ دهد.

منبع: MacRumors

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا