لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

گوگل امیدوار است فروش گوشی‌های پیکسل در سال ۲۰۲۳ دوبرابر شود

گوگل انتظار دارد فروش گوشی‌های پیکسل خود را در سال ۲۰۲۳ به دو برابر آنچه که اکنون شاهد هستیم افزایش دهد.

به گزارش وب‌سایت Nikkei، به نظر می‌رسد گوگل به زنجیره‌‌های تأمین خود گفته که ۸ میلیون دستگاه از سری پیکسل ۷ و ۴ میلیون دستگاه از یک گوشی اقتصادی را هرچه زودتر به دست این شرکت برسانند. از سری پیکسل ۷ به‌تازگی رونمایی شده اما ظاهرا اوایل سال آینده قرار است از یک گوشی اقتصادی هم رونمایی شود. اینطور که گفته می‌شود، گوگل می‌خواهد در سال ۲۰۲۳ فروش گوشی‌های خود را به دو برابر وضعیت کنونی برساند.

گوگل در رویداد امشب از سری پیکسل ۷ با قیمت ۶۰۰ و ۹۰۰ دلار به ترتیب برای مدل استاندارد و پرو رونمایی کرد. این گوشی‌ها هفته‌ی آینده در دسترس قرار می‌گیرند و باید دید استقبال از آن‌ها به چه شکلی خواهد بود. علاوه بر گوشی‌های سری پیکسل ۷، گوگل از ساعت هوشمند پیکسل واچ هم با قیمت ۳۵۰ و ۴۰۰ دلار به ترتیب برای مدل وای‌فای و LTE رونمایی کرد. پیش‌نمایشی از پیکسل تبلت هم به نمایش درآمد اما همانطور که پیش‌تر هم می‌دانستیم، این محصول قرار است سال آینده در دسترس قرار بگیرد.

به گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی و آماری Canalys، در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ تا شش ماه نخست ۲۰۲۲، فروش گوشی‌های پیکسل به ۶٫۲ میلیون رسیده بود. این در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل از آن، حدودا ۱۳۰٪ رشد را نشان می‌دهد. یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی یادشده در این رابطه گفته: «گوگل روی یک سری بازار بسیار مهم سرمایه‌گذاری کرده و رشد بسیار خوب و قابل توجهی هم در آن‌ها داشته است». طبق گفته‌های این تحلیلگر، آمریکا، گوگل و ژاپن سه کشوری هستند که فروش گوشی‌های گوگل در آن‌ها به مراتب بهتر از سایر کشورهای دیگر بوده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
دلیل از کار افتادن سنسور اثرانگشت گوشی چیست + راه حل های ساده

البته یکی از مقامات ارشد موسسه‌ی CCS Insight می‌گوید: «اینکه گوگل اعلام کرده سری پیکسل ۶ بیشترین فروش را در مقایسه با تمام گوشی‌های پیکسل داشته، نکته‌ی مثبتی به حساب می‌آید که یعنی این محصولات دارند کم‌کم در بین کاربران محبوبیت پیدا می‌کنند. اما با این حال آمار فروش آن‌ها خصوصا در بازارهای بین‌المللی بسیار کم است». او همچنین افزوده که شش نسل طول می‌کشد تا گوگل بتواند بالاخره ده‌ها میلیون گوشی از سری پیکسل تولید و در بازار به فروش برساند.

این فرد به این نکته نیز اشاره کرده که افزایش فروش گوشی‌های پیکسل می‌تواند روی رابطه‌ی این شرکت با سایر شرکت‌هایی که از اندروید به عنوان سیستم‌عامل گوشی‌های خود استفاده می‌کنند هم تأثیر بگذارد و آن را پیچیده کند چون در این صورت در واقع رقیب آن‌ها به حساب خواهد آمد. البته فعلا برای گوگل، سخت‌افزار فقط ابزاری است که بتواند قدرت نرم‌افزاری و هوش مصنوعی خود را برای مردم به نمایش بگذارد.

با این حال حتی اگر فروش گوشی‌های پیکسل طبق انتظار گوگل، دو برابر از قبل هم باشد، باز هم فاصله‌ی زیادی بین این شرکت و اپل و سامسونگ از این حیث وجود خواهد داشت. سال گذشته مثلا سامسونگ به‌تنهایی ۲۷۲ میلیون گوشی هوشمند فروخت. این میزان برای اپل به ۲۳۶ میلیون رسید که هنوز فاصله‌ی چشمگیری با آمار فروش پیکسل‌ها دارند.

منبع: PhoneArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا