لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

گلکسی A14 4G سامسونگ با ۴ گیگابایت رم در گیک‌بنچ رویت شد

سامسونگ علی‌رغم اینکه روی توسعه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش یعنی سری گلکسی S23 کار می‌کند، اما از سری جدید گوشی‌های میان‌رده خود به ویژه گلکسی A غافل نمانده و طبق شنیده‌ها، در حال آماده شدن برای عرضه نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی A است. این شرکت احتمالاً به‌زودی با معرفی سری گلکسی A14، به‌روزرسانی گوشی‌های این سری را آغاز خواهد کرد. سامسونگ دو نسخه‌ی ۴G و ۵G را برای این گوشی هوشمند در نظر دارد که البته هنوز تاریخی برای معرفی آن‌ها اعلام نکرده است. اکنون ظاهراً گلکسی A14 4G سامسونگ در بنچمارک معتبر گیک‌بنچ ظاهر شده که در ادامه به بررسی برخی مشخصات فاش شده‌ی آن می‌پردازیم.

پیش‌تر در خبرها، برخی جزئیات و مشخصات گلکسی A14 5G منتشر شد. اما در حال حاضر به لطف قرار گرفتن گلکسی A14 4G در بنچمارک گیک‌بنچ، مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند اقتصادی جدید سامسونگ نیز لو رفته است. این بنچمارک تأیید می‌کند که گلکسی A14 4G از پردازنده‌ی مدیاتک به عنوان قلب تپنده خود بهره می‌برد. طبق ادعای برخی خبرگزاری‌ها، این گوشی هوشمند چند هفته‌ی دیگر به کاربران بازار جهانی عرضه خواهد شد. البته در ابتدا انتظار می‌رود که این گوشی روانه‌ی بازار هند شود. ظاهراً قیمت آن نیز در حدود ۱۸۲ دلار خواهد بود.

گلکسی A14 4G سامسونگ

غول فناوری کره‌ای پردازنده‌ی Helio G80 مدیاتک را به عنوان مغز متفکر این گوشی در نظر گرفته است. این تراشه ۸ هسته‌ای است و هسته‌های آن به شکل دو دسته‌ی دو و شش‌تایی تقسیم می‌شوند: ۲ هسته‌ی قدرتمند Cortex-A75 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم مصرف از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز. این پردازنده اگرچه قدیمی محسوب می‌شود، اما همچنان قدرت پردازشی بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. در کنار این تراشه‌، پردازنده گرافیکی Mali G52 تعبیه شده که با فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز به انجام وظیفه می‌پردازد.

شاید این مطلب جذاب باشد
آمار گمرک: واردات موبایل ۲۶ درصد کاهش یافت

گلکسی A14 4G با شماره مدل SM-A145P در این بنچمارک قرار گرفته است. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که این گوشی هوشمند با نام گلکسی A14m 4G در برخی بازارهای منتخب عرضه شود. اطلاعات فاش شده از گیک‌بنچ نشان می‌دهد که کاربران احتمالاً می‌توانند از بین ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی هوشمند دست به انتخاب بزنند. این گوشی از کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز برای افزایش فضای ذخیره‌سازی نیز پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند اقتصادی جدید سامسونگ نصب خواهد شد و جدیدترین رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 5.0 را اجرا خواهد کرد. این گوشی هوشمند همچنین در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۴  امتیاز ۱۶۵۸ و ۵۲۸۴ را به دست آورد. رندرهایی که پیش‌تر از گلکسی A14 منتشر شد نشان داد که سامسونگ تغییرات چندانی را در طراحی این گوشی هوشمند اعمال نکرده و در پنل پشتی دوربین‌ها بدون اینکه در ماژول خاصی قرار داشته باشند، به صورت عمودی در سمت چپ-بالای پنل تعبیه شده‌اند.

آن طور که برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند، گلکسی A14 مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی LCD خواهد بود که از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۶۰، رفرش ریت ۶۰ هرتزی و تراکم پیکسلی ۲۶۴ ppi بهره می‌برد. همچنین غول فناوری کره‌ای قصد دارد یک نسخه از این گوشی را با پشتیبانی از eSIM به جای دو سیم‌کارت در بازارهایی که از این فناوری بهره می‌برند، عرضه کند.

گلکسی A14 4G سامسونگ

بهره‌مندی از پورت USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و بلندگوی تکی تعبیه شده در پایین بدنه گوشی از جمله امکاناتی است که برای این گوشی هوشمند انتظار می‌رود. سامسونگ به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۱۵ واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
مهم ترین ویژگی های کیف لپ تاپ خوب چیست؟

منبع: Mysmartprice

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا