اپلیکیشن و نرم‌افزارلپ تاپلوازم جانبی

فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ تب‌دار شد

مایکروسافت شب گذشته اعلام کرد که با آپدیت جدید ویندوز ۱۱، فایل اکسپلورر بالاخره قابلیت تب را دریافت می‌کند. به لطف این مشخصه، می‌توانید چندین صفحه از فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ را در یک پنجره باز کنید و بنابراین دسترسی به صفحات مختلف بسیار راحت‌تر می‌شود.

همچنین طراحی صفحه‌ی اصلی آن هم با تغییراتی روبرو شده و مثلا می‌توانیم به امکان مشاهده‌ی فایل‌هایی که اخیرا در وان‌درایو ادیت شده‌اند، اشاره کنیم. به همین خاطر راحت‌تر از گذشته می‌توانیم به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید.

فایل اکسپلورر ویندوز 11

از دیگر تغییرات صورت گرفته در ویندوز ۱۱، قابلیت جدیدی به نام suggested actions است که بر اساس متن انتخاب شده، ویندوز پیشنهادهای مختلفی را به کاربر ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر یک تاریخ را کپی کنید، گزینه‌ای در رابطه با افزودن رویداد به تقویم نشان داده می‌شود و اگر چنین کاری را با شماره تلفن انجام دهید، گزینه‌ی تماس با Teams پیشنهاد می‌شود. البته این قابلیت برای تمام زبان‌ها و مناطق فعال نیست.

فایل اکسپلورر ویندوز 11

تسک‌بار هم با تغییراتی روبرو شده و اگر تعداد اپ‌های پین‌ شده در تسک‌بار از حد مجاز عبور کند، با آیکن سه‌نقطه روبرو می‌شوید که باید برای دسترسی به باقی موارد بر روی آن کلیک کنید. همچنین باید به قابلیت راست‌کلیک بر روی تسک‌بار به منظور دسترسی به Task Manager هم اشاره کنیم.

فایل اکسپلورر ویندوز 11

در ضمن برخلاف گذشته، حالا کاربران می‌توانند برای حذف تمام برنامه‌ها از بخش تنظیمات اقدام کنند. این در حالی است که پیش از این برای برخی برنامه‌ها به ناچار باید راهی بخش قدیمی موجود در کنترل پنل می‌شدید. تمام این مشخصه‌ها با آپدیت KB5019509 به دست کاربران می‌رسند.

شاید این مطلب جذاب باشد
ویژگی های قاب آیفون به سبک کنسول بازی دستی Game Boy

در این میان نباید تغییر ظاهر برنامه‌ی Photos را از قلم بیندازیم که در بخش گالری هم ظاهر جدیدی پیدا کرده و در سمت چپ آن به لطف ارائه‌ی گزینه‌های مختلف، راحت‌تر می‌توانید به عکس‌های مختلف دسترسی داشته باشید. مایکروسافت اعلام کرده که با این آپدیت، مجموع کشورهایی که به طور رسمی اپ استور آمازون را دریافت می‌کنند به ۳۱ کشور افزایش پیدا می‌کند.

این یک آپدیت اختیاری است و بنابراین در بخش آپدیت‌های ویندوز ۱۱ در قسمت optional update با آن روبرو می‌شوید. اما اگر می‌خواهید این آپدیت را زودتر نصب کنید، می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

منبع: XDA

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا