لپ تاپ

حالا می‌توانید از طریق دسکتاپ روی اینستاگرام پخش زنده داشته باشید

اینستاگرام از ابزار جدیدی موسوم به Live Producer رونمایی کرده که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد از طریق دسکتاپ روی این پلتفرم پخش زنده داشته باشند. این قابلیت که پیش‌تر فقط از طریق نسخه موبایل در دسترس بود، حالا امکان استفاده از نرم‌افزارهایی مثل OBS و Streamlabs را فراهم می‌کند.

سرویس اینستاگرام Live Producer، این پلتفرم را شبیه سرویس‌های پخش زنده دیگری مثل توئیچ و یوتیوب می‌کند. این قابلیت جدید به محتواسازان اجازه می‌دهد تا از دوربین‌ها و میکروفن‌های اضافه استفاده کنند و حتی گرافیک‌های سفارشی، عناوین متفاوت و غیره را به پخش زنده خود بیاورند.

اینستاگرام در پستی در وبلاگ خود فرمت‌های ویدیویی و صوتی مورد نیاز برای پخش زنده با Live Producer را اعلام کرده است. این شرکت همچنین راهنماهایی را به‌صورت گام به گام در دسترس گذاشته تا کار را برای اولین پخش زنده کاربران راحت‌تر کند.

فرمت صوتی و تصویری پخش زنده در اینستاگرام

این شرکت پیشنهاد کرده که فرمت ویدیویی پخش زنده دارای نسبت تصویر 16×9 و کیفیت آن 720p با سرعت 30 فریم بر ثانیه باشد. البته امکان پخش 480p و 360p هم وجود دارد، اما این حالت توصیه نمی‌شود. اینستاگرام می‌گوید دامنه بیت‌ریت ویدیویی باید بین 2250 در 6000 کیلوبیت بر ثانیه باشد.

در مورد فرمت صوتی هم توصیه شده نرخ نمونه‌برداری 44.1 کیلوهرتز، چیدمان کانال صوتی به‌صورت استریو و بیت ریت حداکثر 256 کیلوبیت بر ثانیه باشد. البته این تنظیمات به‌صورت پیش‌فرض در اکثر نرم‌افزارهای پخش زنده از جمله OBS وجود دارد.

برای استفاده از قابلیت اینستاگرام Live Producer کافیست به Instagram.com بروید و روی دکمه Add post کلیک کنید. سپس از منوی موجود گزینه Live را انتخاب نمایید و از صفحه Go Live، عنوانی برای استریم خود برگزینید. حالا نوع مخاطب خود را مشخص کرده و روی Next کلیک کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
ویوو رسماً اسپانسر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد
اینستاگرام لایو

در صفحه بعدی یک URL یکتا و کلید استریم خود را می‌بینید. کلید استریم را در نرم‌افزار استریم مدنظر خود وارد کنید. وقتی نرم‌افزار به اینستاگرام وصل شد، می‌توانید روی گزینه Go Live کلیک کنید. پخش زنده شما از طریق آدرس URL همین صفحه قابل اشتراک‌گذاری است.

ویدیوی پخش زنده شما هم از بخش تنظیمات صفحه پروفایل در قسمت Live Archive ذخیره می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا