خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت معرفی شد

نسل سوم بنتلی‌ فلایینگ اسپور در میانه سال ۲۰۱۹ به عنوان مدل ۲۰۲۰ عرضه شد. از آن زمان تا به امروز بنتلی‌ نسخه‌های مختلفی از فلایینگ اسپور مانند مدل هیبرید، فلایینگ اسپور S و مدل‌های دیگر را برای این خودرو عرضه کرده است. اما حال نوبت به جنگجوی آخر این محصول یعنی بنتلی فلایینگ اسپور اسپید رسیده است. بنتلی‌ از این پس پیشرانه ۱۲W شکل خود را صرفا روی مدل اسپید بنتلی‌ فلایینگ اسپور نصب می‌کند و مدل‌های معمولی را با پیشرانه هشت سیلندر راهی بازار می‌کند.

بنتلی فلایینگ اسپور اسپید دارای یک موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر با آرایش سیلندرهای W شکل بوده که به دو توربوشارژ مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به کمک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دو کلاچه ساخت ZF آلمان به هر چهارچرخ منتقل شده و این سدان قدرتمند را قادر ساخته که طی ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت بنتلی فلایینگ اسپور اسپید هم ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این خودرو قادر است گشتاور را میان هر دو اکسل توزیع کند. در حالت رانندگی کامفورت ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور به اکسل جلو منتقل می‌شود. حالت رانندگی اسپرت مقداری تغییر کرده و گشتاور منتقل شده به اکسل جلو را صرفا روی ۲۸۰ نیوتن متر محدود کرده و باقی آن را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. نسخه اسپید بنتلی فلایینگ اسپور یک پله نسبت به فلایینگ اسپور S جایگاه بالاتری دارد و خود بنتلی این نسخه را داینامیک‌ترین مدل تولید شده از این سدان خاص می‌داند.

این بنتلی دارای رینگ‌های عظیم ۲۲ اینچی بخصوص با رنگ مشکی براق، مشکی دودی یا نقره‌ای است. یک پکیج رینگ ۲۲ اینچی آپشنال هم برای فلایینگ اسپور اسپید قابل سفارش بوده که دیزاینی متفاوت داشته و رنگ آن مشکی براق یا Brodgar satin می‌تواند باشد. بنتلی همچنین یک تم تیره رنگی را در جلوپنجره، چراغ های اصلی، لوگوها و چراغ‌های عقب این خودرو اعمال کرده است. فلایینگ اسپور اسپید به صورت استاندارد به کالیپرهای ترمز قرمز رنگ بنتلی مجهز شده است همچنین واحدهای مشکی رنگ آن به عنوان ارتقاء بدون هزینه در دسترس هستند.

بنتلی دو پکیج Styling و Blackline را نیز برای فلایینگ اسپور عرضه کرده است. پکیج Styling چندین قطعه فیبرکربنی مانند اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی با نشان براق بنتلی، دیفیوزر عقب و یک اسپویلر ساده در لبه صندوق عقب را به بنتلی فلایینگ اسپور اضافه می‌کند. پکیج Blackline هم یک تم تیره روی تمام قطعات ظاهری بدنه فلایینگ اسپور پیاده می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
3 روش ساده برای ضدعفونی کردن گوشی در خانه

داخل کابین بنتلی فلایینگ اسپور اسپید با تودوزی چرمی در ۱۵ رنگ مختلف قابل سفارش است که رنگ موسوم به piano black veneer در همه به صورت استاندارد وجود دارد. گرافیک نمایشگرهای دیجیتالی پشت فرمان و میان داشبورد بنتلی فلایینگ اسپور اسپید متمایز از سایر نسخه‌ها بوده و صندلی‌های جلو در ۲۴ جهت به صورت برقی و صندلی‌های عقب نیز در ۱۴ جهت به صورت برقی قابل تنظیم هستند و پدال‌های اسپرت نیز در این سدان خاص وجود دارد. بنتلی پیش‌بینی کرده است که فلایینگ اسپور اسپید در اروپا و آمریکا یک سوم فروش این خودرو را به خود اختصاص می‌دهد و این آمار در خاورمیانه در حدود یک پنجم خواهد بود.

منبع: motor1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا