کالای الکترونیکلپ تاپلوازم جانبی

بررسی گلکسی بادز ۲ پرو؛ عملکردی بهتر با طراحی جمع‌وجورتر

گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ که اواخر مرداد ماه سال جاری معرفی و روانه‌ی بازار شد، جدیدترین هدفون بی‌سیم پرچم‌دار سامسونگ است که در بدو ورودش به بازار ایران توانسته نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از پرفروش‌ترین هدفون‌های بی‌سیم فروشگاه دیجی کالا تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این هدفون‌ بی‌سیم سامسونگ بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با دیجی کالا مگ همراه باشید.

سامسونگ در حال حاضر تجربه‌ی بسیار زیادی در طراحی و ساخت هدفون‌های بی‌سیم دارد. این شرکت کار خود را در زمینه‌ی هدفون‌های بی‌سیم (ایربادزها) با معرفی گلکسی بادز آغاز کرد. همچنین کمی بعد نسخه‌ی به‌روز شده‌ی این هدفون را با نام گلکسی بادز پلاس در اختیار کاربران قرار داد و سپس توانست با معرفی گلکسی بادز لایو که اولین هدفون بی‌سیم سامسونگ با پشتیبانی از فناوری نویز کنسلینگ به شمار می‌رود، محبوبیت بیشتری بین کاربران پیدا کند.

طراحی این محصول در نسل بعدی هدفون‌ بی‌سیم سامسونگ یعنی گلکسی بادز پرو تغییر کرد، اما همچنان مشکلاتی در نویز کنسلینگ و کیفیت کلی صدا وجود داشت. در نهایت غول فناوری کره‌ای نسل دوم ایربادهای پرچم‌دار خود یعنی گلکسی بادز ۲ پرو را روانه‌ی بازار کرد. این محصول نه تنها کوچک‌تر و راحت‌تر از نسل قبلی است، بلکه تجربیات خوبی که این شرکت طی یک سال‌و‌نیم گذشته از این محصولات به دست آورده را به کاربران ارائه می‌دهد. این هدفون سامسونگ می‌تواند گزینه‌ی خرید مناسبی برای شما باشد. گلکسی بادز ۲ پرو از فروشگاه آنلاین دیجی کالا در دسترس است.

خرید هدفون‌ بی‌سیم گلکسی بادز ۲ پرو از دیجی‌کالا


مشخصات کلی گلکسی بادز ۲ پرو در یک نگاه


پیش از اینکه ببینیم آیا هدفون بی‌سیم گلکسی بادز ۲ پرو ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این ایربادز داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام هدفون بی‌سیم گلکسی بادز ۲ پرو
ابعاد و وزن ۲۱.۶ در ۱۹.۹ در ۱۸.۷ میلی‌متر (ابعاد گوشی)- ۵۰.۲ در ۵۰.۱ در ۲۷.۷ میلی‌متر (ابعاد کیس) / وزن هر گوشی ۵.۵ گرم و وزن کیس ۴۳.۴ گرم
قطر درایور ۱۰ میلی‌متر
توضیحات حذف نویز مجهز به قابلیت حذف نویز فعال تا ۳۳ دسی‌بل
سایر مشخصات فنی  مجهز به توییتر ۵.۳ میلی‌متری برای ایجاد صدایی واضح با حداقل اعوجاج
نسخه بلوتوث ۵.۳
برد  ۱۰ متر
پروفایل‌های پشتیبانی شده SBC و AAC
ظرفیت باتری  باتری با ظرفیت ۶۱ میلی‌آمپر ساعت (ایرباد) – باتری با ظرفیت ۵۱۵ میلی‌آمپر ساعت (محفظه شارژ)
شارژدهی حداکثر ۵ ساعت حالت پخش صدا (روشن بودن حذف نویز) (تا ۱۸ ساعت با محفظه شارژ)
حداکثر ۸ ساعت حالت پخش صدا (خاموش بودن حذف نویز) (تا ۲۹ ساعت با محفظه شارژ)
حداکثر ۳.۵ ساعت حالت مکالمه (روشن بودن حذف نویز) (تا ۱۴ ساعت با محفظه شارژ)
حداکثر ۴ ساعت حالت پخش صدا (خاموش بودن حذف نویز) (تا ۱۵ ساعت با محفظه شارژ)
مقاومت در برابر آب و رطوبت IPX7 (مقاومت در برابر آب تا عمق ۱ متری و حداکثر ۳۰ دقیقه)
رنگ  مشکی – سفید – بنفش
سایر قابلیت‌ها صدای Hi-Fi و ۲۴ بیت (سازگار با دستگاه‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.0 و بالاتر)
صدای ۳۶۰ درجه (سازگار با دستگاه‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI 3.1 و بالاتر)
پشتیبانی از فرامین صوتی
کیفیت صدای HD در مکالمه
حالت Ambient Sound برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش محتوا
امکان استفاده ۵۵ دقیقه‌ای تنها با ۵ دقیقه شارژ

 

شاید این مطلب جذاب باشد
دستاورد محققان: آموزش انجام دادن کارهای خانه به یک ربات معمولی با تقلید کردن از انسان

طراحی


گلکسی بادز ۲ پرو از نظر طراحی شباهت‌های زیادی با گلکسی بادز پرو سال گذشته دارد، اما سامسونگ تغییراتی را نیز روی طراحی این محصول اعمال کرده است. در نگاه اول، این محصول جدید حدود ۱۵ درصد کوچک‌تر از مدل ۲۰۲۱ است، به این معنی که بهتر در گوش شما قرار می‌گیرد و در صورت استفاده‌های طولانی مدت گوش‌ شما را خسته نمی‌کند. علاوه بر این، سامسونگ در داخل هر هدفون یک دریچه برای کمک به کاهش فشار به گوش طراحی کرده که به این لطف این دریچه‌های کوچک، هدفون‌های بی‌سیم به خوبی در گوش شما قرار می‌گیرند و بخش کمی از سر آن‌ها از بیرون گوش شما نمایان است.

سامسونگ این طراحی را از اولین هدفون بی‌سیمش مورد استفاده قرار داده و با توجه به رضایت کاربران، به نظر نمی‌رسد که قصد داشته باشد تا در آینده تغییرات اساسی را در این طراحی ایجاد کند. گلکسی بادز ۲ پرو از روکشی مات پوشیده که این روکش در بادز پرو به شکل براق بوده است. طبیعتاً لمس بدنه‌ی براق حس بهتری را به کاربران القا می‌کند و همچنین اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. با این حال، بدنه‌ی مات این هدفون خوشبختانه حالت چسبنده ندارد و در کنترل‌های لمسی آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

کیس شارژ گلکسی بادز ۲ پرو نیز با همان روکش مات پوشانده شده و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. به گفته‌ی سامسونگ، این مدل مانند بادز پرو دارای استاندارد IPX7 است که به شما امکان می‌دهد هدفون‌ها را تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب مورد استفاده قرار دهید. کنترل‌های لمسی روی هر دوی هدفون قرار گرفته و امکان کنترل از طریق هر دو گوشی وجود دارد. کاربران با یک بار ضربه عملکرد مکث/پخش، دو بار ضربه رفتن به ترک بعدی و سه ضربه برگشت به ترک قبلی را اعمال می‌کنند. همچنین امکان شخصی‌سازی یک حرکت لمسی نیز وجود دارد.

این حرکت لمسی را می توان برای تغییر کنترل‌های نویز – فعال یا غیرفعال کردن نویز کنسلینگ – یا برای فعال کردن Bixby ،Spotify یا کنترل صدا (پایین در سمت چپ، بالا در راست) استفاده کرد. اگر نمی‌خواهید از برخی از قابلیت‌های پیشرفته این هدفون بهره ببرید، در اپلیکیشن «Galaxy Wearables» گزینه‌ی Labs وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برای تنظیم سطح صدا روی لبه جلویی هدفون دوبار ضربه بزنید.

ممکن است در روزهای اول، کار با این هدفون کمی سخت باشد ولی پس از مدتی به آن مسلط خواهید شد و هیچ مشکلی در عملکرد کنترل‌های صوتی این محصول پیدا نخواهید کرد. اما مشکل واقعی زمانی ایجاد خواهد شد که شما در حال قرار دادن هدفون در گوش خود هستید و ممکن است به اشتباه کنترل‌های لمسی آن را فشار دهید. گلکسی بادز ۲ پرو به راحتی در گوش قرار می‌گیرد، اما با توجه به حساسیت پنل‌های لمسی آن و اندازه کوچک گوشی‌ها، زمانی که قصد دارید آن را در گوش خود تنظیم کنید ممکن است برخی تنظیمات بهم بریزد که واقعا آزاردهنده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
با جاکفشی‌های جدید LG نگران بوی بد و خرابی کفش‌های خود نباشید!

نرم‌افزار و قابلیت‌های آن


همانطور که انتظار می‌رفت و همانند هدفون‌های قبلی سامسونگ، تمامی قابلیت‌های و تنظیمات گلکسی بادز ۲ پرو از طریق اپلیکیشن «Galaxy Wearable» در دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترسی است. متاسفانه همچنان این شرکت به عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل iOS ادامه داده و نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن را منتشر نکرده است.

در اپلیکیشن Galaxy Wearable، درصد شارژ باتری هدفون و کیس به شما نمایش داده خواهد شد. صفحه‌ی اصلی این اپلیکیشن همچنین به شما امکان دسترسی به کنترل‌های مربوط به نویز را می دهد، بنابراین می‌توانید ببینید که کدام حالت فعال است (ANC، خاموش یا صدای محیط) و در صورت نیاز با نرم‌افزار تغییرات لازم را ایجاد کنید.

در قسمت پایینی صفحه‌ی اصلی این اپلیکیشن، گزینه‌هایی برای فعال/غیرفعال کردن قابلیت تشخیص صدا، قابلیت صدای ۳۶۰، کنترل‌های لمسی و یافتن هدفون‌های گم شده وجود دارد. قابلیت «تشخیص صدا»، ویژگی جدید سامسونگ است که می‌تواند زمان صحبت کردن شما را تشخیص دهد، به طور خودکار نویز کنسلینگ را فعال کند و در عین حال حجم صدا را متناسب با سروصدای اطراف شما کاهش یا افزایش دهد. به‌طور پیش‌فرض، این قابلیت ۱۰ ثانیه پس از توقف مکالمه به حالت پیش‌فرض باز می‌گردد، اما می‌توانید زمان آن را نیز روی ۵ یا ۱۵ ثانیه تنظیم کنید.

در بررسی‌های صورت گرفته، قابلیت تشخیص صدا عملکرد بسیار خوبی داشته و برخلاف هدفون سونی با سرفه کردن به حالت پیش‌فرض بر نمی‌گردد. این قابلیت همچنین زمانی که هدفون به یک دستگاه غیراندرویدی مثل مک‌بوک پرو متصل می‌شود، به کار خود ادامه می‌دهد. در کل می‌توان گفت که اگرچه این قابلیت، بسیار خوب عمل می‌کند اما شاید خیلی مورد توجه همه‌ی کاربران قرار نگیرد.

اپلیکیشن Galaxy Wearables همچنین تنظیمات دقیق‌تری مانند تنظیمات اکولایزر، تست تناسب صدای دو گوشی هدفون، خواندن نوتیفیکیشن‌ها، هندزفری بیکسبی، صدای محیط در حین تماس، تشخیص تماس هنگام استفاده از هدفون، اتصال سریع به برخی از دستگاه‌های سامسونگ، یادآوری‌ ورزش‌های گردن و تنظیمات Labs را ارائه می‌دهد. نرم‌افزار گلکسی بادز ۲ پرو قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که توضیح همه‌ی آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد، اما می‌توان به دومین ابزار Labs اشاره کرد که حالت بازی نام دارد و برای به حداقل رساندن تأخیر در هنگام بازی‌های آنلاین طراحی شده است.

این اپلیکیشن بخش «Accessibility» نیز دارد که به شما امکان می‌دهد تعادل صدای گوشی چپ/راست را تنظیم کنید. در این قسمت شما می‌توانید انتخاب کنید که هنگام برداشتن یک هدفون، ANC آن فعال شود یا نه (بادز ۲ پرو به طور پیش‌فرض آن را خاموش می‌کند) و می‌توانید میزان صدای محیط را متناسب با شنوایی خود تنظیم کنید. برخی از قابلیت‌های جدید برای تقویت صدای محیط این هدفون عملکرد خوبی ندارند، اما سامسونگ این امکان را در اختیار شما قرار داده تا آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید.

یکی از قابلیت‌های معرفی نشده‌ی این هدفون بی‌سیم که هنوز در حال توسعه است، فناوری «LE Audio» نام دارد. سامسونگ در رویداد اخیر خود به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد که این ویژگی به شما امکان می‌دهد در هنگام استریم کردن به صورت ۳۶۰ درجه صدای محیط اطراف خود را انتقال دهید. جزئیات زیادی از این قابلیت در دسترس نیست، اما احتمالاً اواخر سال جاری این قابلیت ارائه می‌شود. گلکسی بادز پرو همچنین از بلوتوث LE، نسل بعدی استاندارد صوتی بی‌سیم که اولین بار سال ۲۰۲۰ معرفی شد، پشتیبانی می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
پاور بانک خورشیدی، هوشمند، جیبی یا وایرلس؟ کدام را بخریم؟

کیفیت صدا


هدفون‌های سامسونگ به طور کلی هیچ وقت کیفیت صدای عالی ارائه نداده‌اند و کیفیت صدای آن‌ها را می‌توان بسیار خوب تلقی کرد. اما ظاهراً این قضیه در گلکسی بادز ۲ پرو به شدت تغییر پیدا کرده است. این هدفون بی‌سیم جدید در عین حال که بیس خوبی ارائه می‌دهد، در انتقال صدای‌های زیر نیز بسیار موفق ظاهر شده و صدایی شفاف و دلنشین را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بسیاری از هدفون‌های خوب بازار صدای متعادلی را با بیس مناسب ارائه می‌دهند. اما چیزی یک محصول عالی را از محصول خوب جدا می‌کند، تفاوت‌ در ارائه‌ی جزئیات ظریف است. سامسونگ در گلکسی بادز ۲ پرو این کار را با ترکیبی از یک ووفر ۱۰ میلی‌متری برای تفکیک صدای بیس و یک توییتر ۵.۳ میلی‌متری انجام داده تا تمامی جزئیات صوتی به گوش کاربران برسد. این ترکیب بسیار عالی منجر به ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی صوتی به افراد خواهد شد.

بخش زیادی از کیفیت صوتی ارتقا یافته این هدفون به لطف توانایی پخش صدای‌ های فای ۲۴ بیتی است. این کدک جدید سامسونگ (SSC) اجازه می‌دهد تا ۲۵۶ برابر بیشتر داده‌های صوتی از دستگاه شما به گلکسی بادز ۲ پرو منتقل شود. به بیانی دیگر صدای های فای رزولوشن ۲۴ بیتی کیفیتی بسیار نزدیک به منبع اصلی صدا دارد و اطلاعات صوتی بسیار بیشتری را در مقایسه با صدای استاندارد ۱۶ بیتی به هدفون منتقل می‌کند.

طبق گزارش یک منبع معتبر، کدک جدید سامسونگ (SSC) می‌تواند بیت‌ریتی تا ۲۳۰۴ کیلوبیت بر ثانیه یا صدای واقعی با وضوح بالا و بدون اتلاف را پخش کند. برای مقایسه، استاندارد LDAC سونی به حداکثر بیت‌‌ریت ۹۹۰ کیلوبیت بر ثانیه می‌رسد، بنابراین آنچه سامسونگ در این هدفون بی‌سیم ادعا کرده، یک پیشرفت دیوانه‌کننده و فوق‌العاده است. البته باید اشاره کنیم که صدای های فای رزولوشن ۲۴ بیتی صرفا برای دستگاه‌های اندرویدی با One UI 4.0 یا بالاتر در دسترس خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت اگر هنگام خرید یک هدفون‌ بی‌سیم، کیفیت صدا برایتان خیلی مهم است، از انتخاب گلکسی بادز ۲ پرو پشیمان نخواهید شد.

گلکسی بادز 2 پرو

سامسونگ همچنین بهبودهایی را در فناوری صدای ۳۶۰ درجه محصول جدید خود ایجاد کرده است. در بادز پرو، این قابلیت به صورت یک سیستم چند کاناله مبتنی بر استریو بوده است. اما در بادز ۲ پرو این شرکت «صدای فراگیر کامل» را با سیستم سوراند ۵.۱ و ۷.۱ کاناله یا «Direct Multi-Channel» طبق نام‌گذاری سامسونگ، ایجاد کرده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این قابلیت بیشتر برای فیلم دیدن و تماشای تلویزیون مفید خواهد بود تا پخش موسیقی. چراکه پخش موزیک معمولا با افت کیفیت و ادغام‌ شدن صداهای مختلف همراه است.

برای استفاده از این ویژگی به رابط کاربری One UI 4.1.1 یا جدیدتر نیاز دارید و فقط در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ در دسترس است. مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم، قابلیت حذف نویز فعال این هدفون است. سامسونگ ادعا کرده که قابلیت نویز کنسلینگ بادز ۲ پرو حدود ۴۰ درصد بهتر از بادز پرو خواهد بود. تست‌های انجام شده روی این محصول نیز عملکرد بهتر این قابلیت را در هدفون بی‌سیم جدید سامسونگ تأیید می‌کنند و این قابلیت مخصوصا در محیط‌های بسیار شلوغ خود را به خوبی نشان می‌دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟ ساده ترین راه برای جلوگیری از خرابی تلفن

کیفیت تماس


گلکسی بادز 2 پرو

یکی از زمینه‌هایی که بادز ۲ پرو واقعاً هیچ پیشرفت قابل توجهی در آن نداشته، کیفیت تماس‌ها بوده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان داده که در هنگام برقراری تماس، صدایی که کاربران دریافت می‌کردند کیفیت خیلی بالایی نداشته و آن‌ها همچنین صدای پس‌زمینه را به وضوح تشخیص می‌دادند. در کل می‌توانید از این هدفون برای پاسخ به تماس‌هایتان استفاده کنید، اما انتظار نداشته باشید که صدای شما با کیفیت بالا برای کاربران پخش شود.

سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد که قابلیت «Ambient Sound» را در هنگام تماس‌ها فعال کنید. این قابلیت می‌تواند صدای محیطی که در آن حضور دارید را تقویت کند و بهتر به گوش شما برساند تا از اتفاقاتی که در محیط در حال رخ دادن هستند بدون کم کردن صدای هدفون اطلاع پیدا کنید. عملکرد این قابلیت نیز بسیار خوب است، اما به پای محصولات اپل نمی‌رسد.


عمر باتری


سامسونگ

سامسونگ وعده‌ی شارژدهی  ۵ ساعته آن هم با نویز کنسلینگ فعال را به کاربران این هدفون بی‌سیم داده است. این وعده نسبت به شارژدهی گلکسی بادز پرو نسل قبلی هیچ تغییری نکرده است. به لطف کیس شارژ این عدد به ۱۸ ساعت نیز می‌رسد. اگر نویز کنسلینگ غیرفعال باشد، حداکثر ۸ ساعت شارژدهی از این هدفون بی‌سیم دریافت خواهید کرد که با کمک کیس شارژ این عدد به ۲۱ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

این کیس شارژ از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ هیچ اطلاعاتی را در مورد سرعت شارژ این هدفون اعلام نکرده، اما آزمایشات صورت گرفته نشان داده که شارژ شدن این محصول جدید به زمان زیادی نیاز دارد.

آیا خرید گلکسی بادز ۲ پرو منطقی است؟

گلکسی بادز 2 پرو

گلکسی بادز ۲ پرو به لطف بهبودهای گسترده در کیفیت صدا، پیشرفت‌های قابل توجه در حذف نویز و معرفی چندین ویژگی جدید یک ارتقاء بسیار بزرگ نسبت به بادز پرو به شمار می‌رود. بنابراین اگر از کاربران اندرویدی هستید و به دنبال یک هدفون بی‌سیم باکیفیت برای استفاده در درازمدت می‌گردید، بادز ۲ پرو مناسب شماست.

نقاط قوت گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ

  • کیفیت صدای بسیار عالی
  • قرار گرفتن راحت در گوش
  • نویز کنسلینگ پیشرفته
  • اضافه شدن قابلیت‌های جدید
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

نقاط ضعف گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ

  • عمر باتری یکسان با نسل قبلی
  • کیفیت تماس نه‌ چندان بالا
  • ارائه‌ی قابلیت‌های اختصاصی تنها برای محصولات سامسونگ

سخن پایانی

گلکسی بادز 2 پرو

در این مطلب به نقد و بررسی یکی از پرفروش‌ترین هدفون‌های بی‌سیم موجود در فروشگاه دیجی کالا یعنی گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ پرداختیم و آن را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک هدفون باکیفیت را دارید، این محصول را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا برای خرید خود در نظر بگیرید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

خرید هدفون‌ بی‌سیم گلکسی بادز ۲ پرو از دیجی‌کالا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا