لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

این محصول می‌توانست اولین گوشی اندرویدی باشد

هم‌بنیان‌گذار اندروید به‌تازگی تصویری را از یک محصول منتشر کرده و مدعی شده این می‌توانست اولین گوشی اندرویدی تاریخ باشد.

نخستین گوشی اندرویدی که رسما راهی بازار شد، HTC Dream بود. محصولی که با نام T-Mobile G1 هم شناخته می‌شد. این گوشی در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۸ (۲ مهر ۱۳۸۷) رونمایی شد و در تاریخ ۲۲ اکتبر همان سال (۱ آبان) هم با قیمت ۱۷۹ دلار در دسترس قرار گرفت. این گوشی نمایشگری ۳٫۲ اینچی از نوع TFT با وضوح ۳۲۰ × ۴۸۰ داشت و از پردازنده‌ی کوالکام MSM7201A به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. گرافیک آدرنو ۱۳۰، ۱۹۲ مگابایت رم، ۲۵۶ مگابایت حافظه‌ی داخلی قابل ارتقا تا ۱۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه، دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسلی، اندروید ۱٫۵ کاپ‌کیک و باتری ۱۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی هم از جمله قابلیت‌های دیگر این محصول به شمار می‌رفت.

این گوشی بعد از نخستین آیفون راهی بازار شد اما اینطور که به نظر می‌رسد، اولین گوشی اندرویدی نه تنها قبل از HTC Dream بلکه ۵ ماه قبل از نخستین آیفون آماده‌ی رونمایی و عرضه بود اما این اتفاق هیچگاه رخ نداد. ریچ ماینر، هم‌بنیان‌گذار اندروید به‌تازگی در توییتر تصویر بالا را منتشر کرد و مدعی شد این می‌توانست نخستین گوشی اندرویدی تاریخ باشد.

این تصویر همانطور که مشاهده می‌کنید محصولی را با دو رنگ سبز نئونی و مشکی نشان می‌دهد که شباهت زیادی هم به HTC Dream دارد. خصوصا به خاطر صفحه کلید اسلایدی کاملا سبز و کلیدهای فیزیکی. به نظر می‌رسد این محصول یک طرح شکست‌خورده از نماینده‌ی HTC بوده باشد. علاوه بر این‌ها، لوگوی گوگل هم به رنگ سبز روی بالاترین قسمت پنل جلویی گوشی نقش بسته بود که نشان می‌دهد گوگل وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده داشته است.

شاید این مطلب جذاب باشد
پاور بانک خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه که در این گوشی زیاد به چشم می‌خورد، کلیدهای فیزیکی هستند که در مقایسه با گوشی HTC تعدادشان بیشتر است. برای مثال یک کلید اختصاصی برای ایمیل، @، کلیدی برای پاسخ و یا رد تماس، کلید هوم و بازگشت. این در حالی است که HTC Dream در نهایت فقط ۵ کلید سخت‌افزاری داشت و محصولی مدرن‌تر و وابسته‌تر به لمس بود.

طبق گفته‌های ماینر، ظاهرا آن‌ها در حال کار روی دو گوشی اندرویدی بودند؛ «Sooner» که یک گوشی شبیه به محصولات بلک‌بری بود و «Dream». بعد از اینکه اپل از نخستین گوشی آیفون خود رونمایی و مسیر دنیای گوشی‌های هوشمند را تغییر داد، گوگل تصمیم گرفت کار روی Sooner را رها کرده و تمرکز خود را روی ساخت و توسعه‌ی Dream معطوف کند.

نظر شما در رابطه با محصولی که می‌توانست اولین گوشی اندرویدی تاریخ باشد چیست؟ به نظر شما این گوشی پتانسیل این را داشت که مثل اولین آیفون، سرنوشت گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد؟

منبع: Android Authority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا