لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

اینتل رقیب کارت گرافیک RTX 3060 را با قیمت ۲۸۹ دلار عرضه می‌کند

اینتل چند روز قبل اعلام کرد که کارت گرافیک Arc A770 با قیمت ۳۲۹ دلار راهی بازار می‌شود. گفتنی است این کارت گرافیک توان سخت‌افزاری بیشتری نسبت به RTX 3060 ارائه می‌دهد و همین موضوع جذابیت آن را تا حد زیادی افزایش داده است. از سوی دیگر، کارت گرافیک اینتل A750 که رقیب مستقیم RTX 3060 محسوب می‌شود، با قیمت پایه ۲۸۹ دلار به دست کاربران می‌رسد.

هنوز بنچمارک‌های مستقل از این کارت گرافیک منتشر نشده ولی با توجه به ۴۸ بنچمارکی که اینتل ماه گذشته ارائه داده، این کارت گرافیک برای بازی‌های جدید یا می‌تواند RTX 3060 را شکست دهد یا عملکرد مشابه آن به ارمغان بیاورد. به طور کلی اینتل قصد دارد کارت گرافیک‌های قدرتمندی را با قیمت مناسبی به دست کاربران برساند و باید ببینیم آیا در نهایت این قطعات با همین قیمت‌ها به دست خریداران می‌رسند یا نه.

به عنوان مثال RTX 3060 هم قرار بود با قیمت ۳۲۹ دلار راهی بازار شود ولی حالا به سختی می‌توانید این قطعه را با چنین قیمتی پیدا کنید. در هر صورت اینتل می‌خواهد کارت گرافیک‌های A750 و A770 را در تاریخ ۲۰ مهر راهی بازار کند. همانطور که گفتیم قیمت A750 از ۲۸۹ دلار آغاز می‌شود و برای خرید مدل ۸ گیگابایتی A770 باید ۳۲۹ دلار بپردازید و مدل ۱۶ گیگابایتی این قطعه هم ۳۴۹ دلار قیمت دارد.

هنوز مشخص نیست که به غیر از خود اینتل، کدام شرکت‌ها این کارت گرافیک‌ها را تولید خواهند کرد. حالا که قیمت این کارت‌ها مشخص شده، در نهایت باید منتظر انتشار نقد و بررسی‌های صورت گرفته باشیم تا ببینیم آیا واقعا اینتل موفق شده رقیب قدرتمندی برای کارت گرافیک‌های انویدیا عرضه کند یا نه.

شاید این مطلب جذاب باشد
سدان پرچم‌دار و کاملا متحول شده‌ی هیوندای آزرا ۲۰۲۳ رونمایی شد

منبع: The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا