لپ تاپلوازم جانبی

گوشی‌های اندرویدی با ۱ گیگابایت رم دیگر نمی‌توانند از سرویس‌های گوگل استفاده کنند

گوگل در وبلاگ توسعه‌‌دهندگان اندروید رسما اعلام کرده سرویس‌های GMS (سرویس‌های موبایل گوگل) دیگر در گوشی‌هایی که ۱ گیگابایت رم دارند در دسترس نخواهند بود.

چند سالی است که می‌بینیم گوشی‌های هوشمند با حافظه‌ی رم ۴، ۶، ۸، ۱۲ و حتی ۱۶ گیگابایت راهی بازار می‌شوند. دوران گوشی‌هایی که با حافظه‌ی رم کمتر از ۲ گیگابابت راهی بازار می‌شدند و عملکرد خوبی هم از خود به نمایش می‌گذاشتند خیلی وقت است که به سر آمده و این روزها بیشتر شاهد محصولاتی هستیم که حداقل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارند.

حالا گوگل این موضوع را به صورت رسمی در وبلاگ توسعه‌‌دهندگان اندروید اعلام کرده و گفته که از اندروید ۱۳ به بعد، تمام گوشی‌های هوشمند باید حداقل ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشته باشند تا بتوانند از سرویس‌های موبایل گوگل استفاده کنند. این سیاست حتی گوشی‌های مجهز به اندروید Go را هم در بر می‌گیرد در حالی که این محصولات غالبا شامل آن‌هایی می‌شوند که با رم کمتر راهی بازار می‌شوند.

بسیاری از گوشی‌های مجهز به اندروید Go در ابتدا با ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی راهی بازار می‌شدند اما خوشبختانه نیاز کاربران و توسعه‌ی اپ‌ها اندرویدی به گونه‌ای پیشرفته که دیگر شاهد این محصولات در بازار نیستیم و غالبا گوشی‌هایی که با این سیستم‌عامل راهی بازار می‌شوند، از حداقل ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. بنابراین این خبر لزوما تغییر بزرگی در بازار گوشی‌های اقتصادی اندرویدی به وجود نمی‌آورد چون اکثر آن‌ها شرایط یادشده را دارند.

در واقع باید بگوییم گوشی‌هایی که ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم دارند حتی در انجام سبک‌ترین کارها هم نمی‌توانند عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش بگذارند و اگر روزی در سال ۲۰۲۲ چنین محصولی راهی بازار شود، باید از خرید آن صرف نظر کنید، حتی اگر آن محصول از اندروید Go بهره ببرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
اپل به دنبال نمایشگرهای با وضوح بالاتر برای هدست‌های آینده خود است

همچنین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی با اندروید ۸ هم که به ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده‌اند، با اجرای یک اپلیکیشن مثل واتساپ، سایر سرویس‌ها را به صورت تصادفی در پس‌زمینه می‌بندند تا بدین ترتیب دستگاه بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

به همین خاطر هم هست که بهره‌مندی از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، رسما توسط گوگل به حداقل مشخصه‌ی سخت‌افزاری  یک گوشی اندرویدی تبدیل شده است. البته حتی این میزان رم هم این روزها خیلی زیاد به حساب نمی‌آید و محدودیت‌های زیادی را برای کاربران به وجود می‌آورد.

فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز کاربران اندروید چقدر است؟

منبع: Android Police

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا