لپ تاپ

چگونه با سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات کار کنیم؟

مخابرات چند سالی است که برای تسهیل استفاده از خدمات اینترنت خود، سامانه‌ای را در اختیار مشترکین ADSL و فیبر نوری قرار داده است. با وروده به این سایت، می‌توان سرویس‌‌های جدید خریده یا سرویس قبلی خود را تمدید کنید. همچنین امکان مشاهده میزان ترافیک باقیمانده، مصرف اینترنت و خرید ترافیک جدید وجود دارد. در ادامه با این سامانه بیشتر آشنا می‌شویم.

جهت استفاده از خدمات آنلاین اینترنت مخابرات بایستی به سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران مراجعه کنید. برای ورود به پنل بایستی شماره تلفن ثابتی که روی آن ADSL مخابرات فعال است را به همراه کد شهر بدون صفر وارد کنید. سپس با درج رمز عبور و کد امنیتی روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید.

سامانه اینترنت مخابرات

اگر برای اولین بار است که از این سامانه استفاده کرده و رمز عبور ندارید یا آن را فراموش کرده‌اید، روی گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام» کلیک کنید.

در صفحه جدید نام کاربری، شماره ملی و شماره موبایل فردی که سرویس اینترنت مخابرات را خریداری کرده است وارد کنید و روی بازنشانی گذرواژه بزنید. نام کاربری همان شماره تلفنی است که سرویس ADSL را روی آن فعال کرده‌اید.

آموزش

پس از ورود به سامانه اینترنت مخابرات، در صفحه اول آن با اطلاعاتی از قبیل سرویس فعال شما، میزان روز و ترافیک باقی مانده از سرویس و مصرف روزانه یک هفته گذشته رو به رو می‌شوید. همچنین میزان بدهی تلفن ثابتی که روی آن خط، سرویس ADSL فعال شده است به نمایش در می‌آید.

پنل اینترنت مخابرات

خرید یا تمدید سرویس اینترنت مخابرات

از داشبورد سمت راست، به گزینه‌های مختلفی دسترسی دارید. با کلیک روی گزینه «خرید» فهرست جدیدی نمایش داده شده که از طریق آن می‌توانید برای خرید سرویس یا ترافیک، تغییر سرویس، خرید مودم و… اقدام کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی S21 FE در برابر شیائومی ۱۲T پرو؛ خرید کدام گوشی منطقی‌تر است؟
سامانه اینترنت مخابرات

در صورتی که از زمان سرویس فعال شما کمتر از 5 روز باقیمانده باشد و بخواهید سرویس خود را تمدید یا سرویس جدیدی خریداری کنید، گزینه «خرید سرویس» را انتخاب کنید. در صورتی که بیش از 5 روز از زمان سرویس شما باقیمانده باشد مجاز به خرید سرویس جدید جهت رزرو نخواهید بود و تنها می‌توانید جهت «تغییر سرویس» اقدام کنید. به نظر می‌رسد دلیل این اقدام مخابرات در راستای تغییر احتمالی تعرفه‌های اینترنت باشد.

در ادامه سرویس‌های موجود برای خریداری نمایش داده شده و امکان فیلتر آن‌ها را براساس سرعت، زمان و قیمت دارید. پس از انتخاب سرویس مورد نظر روی گزینه خرید کلیک کنید.

خرید سرویس اینترنت مخابرات

سپس صفحه جدیدی نمایش داده شده که متن قرارداد شما با شرکت مخابرات برای خریداری سرویس اینترنت ثابت است.

در متن این قرارداد مشخصات شما نمایش داده شده و توضیحاتی درباره تعهدات شرکت مخابرات و مشترک نوشته شده است. به طور مثال اعلام شده ترافیک آستانه‌ مصرف منصفانه برای خریدهای پیش پرداخت بصورت ماهیانه تنظیم خواهد شد و مانده‌ استفاده نشده در هر ماه به ماه بعد منتقل نمی‌شود. همچنین مطابق مصوبات جاری کشور، مالیات ارزش افزوده به همه مبالغ مذکور اضافه شده و مشترک ملزم به پرداخت آن است.

قرارداد ارائه خدمات پهن باند

در صورت موافقت و تایید اطلاعات درج شده روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید. سپس به درگاه پرداخت منتقل شده و بایستی هزینه سرویس را از طریق کارت بانکی خود و با استفاده از رمزپویا، پرداخت کنید.

خرید ترافیک اینترنت

در صورتی که هنوز از زمان سرویس اینترنت‌تان باقیمانده اما ترافیک (حجم) سرویس به پایان رسیده است بایستی از بخش «خرید» گزینه «خرید ترافیک» را انتخاب کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
این محصول می‌توانست اولین گوشی اندرویدی باشد

مخابرات برای مشترکین خود دو دسته ترافیک عادی و ساعت خاص را عرضه کرده است. ترافیک عادی تا پایان مدت سرویس اصلی قابل استفاده بوده و در صورت تمدید همین سرویس به سرویس بعدی منتقل خواهد شد. ترافیک ساعت خاص نیز فقط در ساعت خاص شبانه روز و به صورت محدود قابل استفاده است. بنابر نیازتان یکی از ترافیک‌ها را انتخاب کرده و روی «مشاهده» کلیک کنید.

خرید حجم اینترنت

در صفحه جدید بسته‌های ترافیکی مختلف نمایش داده شده و می‌توانید براساس حجم اینترنت مورد نیازتان یک بسته را انتخاب و هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنید. در لحظه این حجم برای استفاده در دسترس قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید ترافیک داخلی در کلیه بسته ها دو برابر ترافیک بین‌الملل است.

تست سرعت اینترنت مخابرات

یکی دیگر از امکانات سامانه اینترنت مخابرات، تست سرع سرویس فعال است. با ورود به سامانه از منو سمت راست روی پشتیبانی کلیک کرده و گزینه «تست سرعت» را انتخاب کنید. در صفحه جدید دو مدل تست سرعت عمیق و سریع در دسترس قرار می‌گیرد که پس از انتخاب هر یک، تست آغاز می‌شود.

تست سرعت اینترنت مخابرات

در صورتی که قصد استفاده از اینترنت شرکت‌های دیگر را داشته باشید بایستی سرویس فعلی را جمع‌آوری کنید که از بخش پشتیبانی سامانه مخابرات می‌توانید این درخواست را ثبت کنید.
همچنین گزینه درخواست‌های پشتیبانی نیز وجود داشته اما تجربه نشان داده است اکثر درخواست‌ها با این پیام که «با شماره 2020 تماس بگیرید» پاسخ داده می‌شود.

سوالات پرتکرار

️ در صورت فراموشی رمز ورود به سیستم سامانه اینترنت مخابرات ایران چه‌کنیم؟

شاید این مطلب جذاب باشد
اطلاعاتی از تراشه تنسور G2 پیکسل ۷ پرو منتشر شد

کافی است به این سامانه مراجعه کرده و روی گزینه فراموشی رمز عبور بزنید. پس از درج شماره تلفن، کد ملی و شماره موبایل ثبت‌نام کننده سرویس اینترنت، رمز عبور برای شما پیامک می‌شود.

آیا امکان خرید سرویس رزرو اینترنت مخابرات وجود دارد؟

اگر 5 روز به پایان مهلت سرویس اینترنت‌تان باقی‌مانده باشد می‌توانید سرویس رزرو خریداری کنید در غیر این صورت، چنین امکانی مهیا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا