لپ تاپ

پیشتازی آمریکا در بازار جهانی کریپتو: رتبه اول هش ریت و بیشترین تعداد خودپرداز رمزارز

با وجودی که بازار کریپتو با موانع مختلفی از سوی آمریکا مواجه شده است، اما ایالات متحده تاکنون نقش مهمی در حفظ بیت کوین (BTC) و اکوسیستم کریپتو ایفا کرده است. طبق گزارش جدیدی، با ممنوعیت فعالیت‌های رمزنگاری در چین، ایالات متحده برترین کشور جهان از نظر سهم هش ریت و همچنین تعداد خودپردازهای رمزارز نصب شده است.

چین تا فوریه 2021 و پیش از ممنوع شدن استخراج بیت کوین، بیشتر از 50 درصد کل نرخ هش جهان را به خود اختصاص داده بود. با این حال، اکنون ایالات متحده از ممنوعیت آن استفاده کرده و بالاترین میزان هش ریت بیت کوین در جهان یعنی 37.84 درصد (در ژانویه 2022) را به دست آورده است.

سهم هش ریت کشورهای جهان

هش ریت

همانطور که نمودار بالا نشان می‌دهد، ماینرهای چینی در سپتامبر 2021 یک بار دیگر فعالیت خود را افزایش دادند اما اکنون سهم هش ریت آن‌ها کاهش پیدا کرده است. در مقابل، سهم ایالات متحده از سپتامبر تاکنون، ماه به ماه افزایش پیدا کرده. همچینن در این نمودار به سهم ایران نیز اشاره شده که در ژانویه 2022 تقریبا محو شده است.

علاوه بر این، ایالات متحده بیشترین تعداد خودپردازهای رمزنگاری فعال را نیز به خود اختصاص داده که تقریبا شامل 88 درصد از ATMهای رمزنگاری نصب شده در سراسر جهان می‌شود. همچنین بیشتر از 90 درصد دستگاه‌های نصب شده طی چند ماه گذشته، در ایالات متحده بوده‌اند.

هش ریت

با تقویت بیشتر موقعیت آمریکای شمالی در بازار کریپتو، کانادا پس از ایالات متحده، بیشترین خودپردازهای رمزنگاری نصب شده را به خود اختصاص داده است. در خارج از قاره آمریکا نیز اسپانیا بیشترین دستگاه نصب شده را دارد که با 210 یا 0.5 درصد از کل دستگاه‌های فعال جهان برابری می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی هندزفری بلوتوثی مدل Inpods 12؛ ارزان ولی جذاب

کمبود جهانی تراشه و همه‌گیری ویروس کرونا در سال‌های گذشته باعث شده بود تا قیمت مهم‌ترین بخش فرآیند استخراج یعنی کارت‌های گرافیک افزایش پیدا کند. با این حال، اکنون قیمت ارزهای دیجیتال کاهش بسیار زیادی پیدا کرده و همین امر باعث شده تا قیمت کارت‌های گرافیک نیز به استاندارد خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا