خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

پورشه ۹۱۱ GT2 RS منهارت ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند!

شرکت تیونر آلمانی منهارت از جدیدترین پروژه خود، که بر پایه پورشه ۹۱۱ GT2 RS شکل گرفته و «TR 900» نام دارد رونمایی کرد. این خودرو نه تنها از لحاظ پیشرانه و قدرت تولیدی بلکه در طراحی ظاهری و داخلی نیز با تغییرات بسیار جذابی مواجه شده که قطعاً نظر مشتریان و علاقه مندان زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

پشت صندلی‌های این خودروی تیونینگ شده پیشرانه‌ای قرار گرفته که ECU آن توسط منهارت تنظیم شده و از توربوشارژرهای بزرگ‌تر TTH 1000 نیز بهره می‌برد. از دیگر تغییرات این تیونر آلمانی به باید کیت اینترکولر CSF شامل فن رادیاتور بزرگ‌تر در جلو، منیفولد آلومینیومی IPD و مبدل‌های کاتالیتیک ۲۰۰ سلولی HJS اشاره کنیم.

پورشه 911 GT2 RS منهارت

نتیجه‌ی تغییرات اعمال شده روی پیشرانه‌ی این خودرو، تولید حداکثر قدرت ۹۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متر است. برای مدیریت کردن چنین قدرت عظیمی، منهارت گیربکس ۷ سرعته این پورشه را ارتقا داده است. این تیونر آلمانی شاسی پورشه ۹۱۱ GT2 RS را نیز دستخوش تغییراتی کرده و این در حالی است که سیستم ترمز کربن سرامیکی استاندارد پورشه و رینگ‌های منیزیمی متالیک با طراحی Y شکل این خودرو همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند.

البته باید اشاره کنیم که مشتریان و علاقه مندان می‌توانند در صورت تمایل ترمز و رینگ‌های این خودروی قدرتمند را نیز ارتقاء دهند. منهارت برای این خودرو از یک کیت بدنه با قطعات فیبر کربنی بهره برده که از جمله قطعات آن می‌توان به اسپویلر جلو، ورودی‌های هوا با فریم متفاوت، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر جدید اشاره کرد.

همچنین یک سری تغییرات ظاهری شامل نوارها و نوشته‌های تزئینی و رنگ سبز تیره و طلایی روی بدنه‌ی این خودرو به چشم می‌خورد که بر جذابیت این خودروی تیونینگ شده افزوده‌اند. درون کابین این خودرو، منهارت قابلیت‌های بسیار جالب متنوعی را در اختیار سرنشینان این خودرو قرار داده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی بوک پرو 2022 در دو اندازه 14 و 16 اینچی معرفی شد

باید اشاره کنیم که مهندسان پورشه، از ابتکار به کار گرفته شده در اگزوزهای کوتاه مدل ۹۳۵ ساخت ۱۹۷۶ در ۹۱۱ GT2 RS بهره بردند تا خروجی صدای اگزوز این محصول، گیرا و مخصوص به خود باشد. همچنین روی گلگیر جلوی این خودرو هدایت‌کننده‌ی هوا وجود دارد تا علاوه بر افزایش جلوه‌ی اسپرت در ظاهر خودرو، شرایط آیرودینامیک بهبود پیدا کند؛ چرا که چرخش تایرهای این خودرو منجر به ایجاد اصطحکاک‌های شدید در جریان هوای داخل گلگیر خواهند شد.

پورشه 911 GT2 RS منهارت

طبیعتاً با ارتقاهای بسیار جذابی که روی این خودرو صورت گرفته، انتظار نداریم که پورشه ۹۱۱ GT2 RS منهارت با قیمت ارزانی روانه‌ی بازار شود. این شرکت در حال حاضر ۹۱۱ GT2 RS خود را با قیمت ۵۷۰ هزار دلار در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار خواهد داد که البته شامل قیمت خود خودرو نیز خواهد بود. مدل استاندارد پورشه ۹۱۱ یکی از بهترین و قدرتمندترین سوپراسپرت‌های جهان به شمار می‌رود که تیونینگ شرکت منهارت نیز اکنون به این قدرت و جذابیت اضافه کرده است.

منبع: Motor 1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا