لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

هواوی میت ۵۰ پرو راهی بازار جهانی شد

هواوی به‌تازگی از عرضه‌ی بین‌المللی گوشی پرچم‌دار خود یعنی میت ۵۰ پرو خبر داده است. این گوشی هوشمند قدرتمند که در شهریور ماه به همراه میت ۵۰ و مدل مخصوص موسوم به RS Porsche Design در چین معرفی شده بود، اکنون راهی اروپا خواهد شد. پرچم‌دار جدید هواوی که با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران چینی روبرو شده، با قابلیت‌هایی نظیر اتصال ماهواره‌ای، سیستم دوربین بسیار قدرتمند، طراحی زیبا و قیمت ۹۶۱ دلاری در اختیار کاربران بازارهای جهانی قرار می‌گیرد. همانطور که انتظار می‌رفت، این گوشی هوشمند از نظر قدرت سخت‌افزاری حرف‌های بسیار زیادی برای زدن دارد.

از بررسی طراحی این گوشی هوشمند شروع کنیم؛ جایی که یک بریدگی نمایشگر تقریبا طویل در قسمت بالایی پنل جلویی هواوی میت ۵۰ پرو به چشم می‌خورد. این بریدگی ظاهراً از بریدگی کپسولی شکل مدل‌های پروی آیفون ۱۴ نیز بزرگ‌تر است و طبق ادعای هواوی سیستم دوربین سلفی و سنسور سه‌بعدی ToF برای سیستم تشخیص چهره این گوشی در این بریدگی جا خوش کرده‌اند. قاب پشتی این گوشی پرچم‌دار نیز طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و هواوی از سنسورهایی شبیه به گوشی‌های وان‌پلاس یا اوپو در پرچم‌دار جدیدش استفاده کرده است.

هواوی میت 50 پرو

ماژول دوربین دایره‌ای شکل این گوشی هوشمند میزبان سه سنسور دوربین بسیار پیشرفته است که قابلیت‌های بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. این گوشی پرچم‌دار با بدنه‌ای از جنس شیشه‌ و چرم گیاهی روانه‌ی بازار اروپایی می‌شود. مدل شیشه‌ای هواوی میت ۵۰ پرو در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود، در حالی که مدل چرم گیاهی را می‌توان در رنگ نارنجی خریداری کرد. شیشه Kunlun استفاده شده در مدل با رنگ نارنجی این گوشی، ظاهراً ۱۰ برابر بیشتر از آنچه در مدل‌های مشکی یا نقره‌ای استفاده شده مقاوم‌تر است و از گواهی IP68 نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
3 روش ساده برای اینکه خودتان، بهترین هندزفری سیمی را انتخاب کنید

مانند همه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار هواوی، این گوشی نیز با یک سیستم دوربین بسیار قدرتمند عرضه می‌شود. قابلیت‌های تصویربرداری جدید و پیشرفته سری میت ۵۰ حاصل همکاری هواوی با شرکت XMAGE است. با این تفاسیر سری میت ۵۰ را باید به عنوان اولین نسل گوشی‌های XMAGE به شمار آورد. مدل پرو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که مبتنی بر دیافراگم متغیر بین F/1.4 تا F/4.0 است.

در کنار این سنسور دوربین، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳.۵ برابری تعبیه شده است. البته باید اشاره کنیم که این دوربین مبتنی بر سنسور دارای ماتریس رنگی RYYB است و می‌تواند زوم هیبریدی ۲۰۰ برابری را ارائه کند. هواوی همچنین به قابلیت‌های ماکرو دوربین اولتراواید این گوشی اشاره کرده و گفته که این سنسور از قابلیت فیلم‌برداری ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته‌ی این شرکت، سیستم دوربین این پرچم‌دار پرقابلیت‌ترین سیستم دوربینی است که تاکنون در گوشی‌های هواوی مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی و البته جدید هواوی میت ۵۰ پرو پشتیبانی از اتصال ماهواره‌‌ای است که در سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار اپل یعنی آیفون ۱۴ نیز دیده می‌شود. با بهره‌گیری از این قابلیت، کاربران می‌توانند در مناطق فاقد سیگنال موبایل، از طریق ماهواره پیام ارسال کنند. همچنین قابلیت اورژانسی برای صرفه‌جویی در مصرف باتری نیز در این گوشی تعبیه شده که حتی اگر میزان شارژ باتری به ۱ درصد رسیده باشد، گوشی می‌تواند به مدت ۳ ساعت در حالت استندبای قرار بگیرد.

گوشی هواوی میت ۵۰ پرو مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۲۶۱۶ در ۱۲۱۲ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۲۰۰ نیت، نسبت بدنه به تصویر ۱۹.۵:۹ و تراکم پیکسلی ۴۲۸ ppi پشتیبانی می‌کند. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ ۴G به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی در نظر گرفته شده که کاربران می‌توانند از بین پیکربندی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این گوشی دست به انتخاب بزنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
پیکسل ۷ احتمالاً با پیکربندی محدودی روانه‌ی بازار می‌شود

هواوی میت 50 پرو

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی در حفره‌ی نمایشگر تعبیه شده که برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی بسیار مناسب است. باید به باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این پرچم‌دار نیز اشاره کنیم که از شارژ سریع ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. تفاوت دیگر بین مدل چینی و مدل جهانی میت ۵۰ پرو در نرم‌افزار آن است که اکنون رابط کاربری EMUI 13 جای Harmony OS 3.0 را گرفته است. قیمت نسخه‌ی پایه این گوشی از ۱۲۹۹ یورو آغاز می‌شود.

منبع: Digitaltrends

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا