لپ تاپ

مینگ-چی کو: تمام مدل‌های سری گلکسی S23 به تراشه کوالکام مجهز می‌شوند

با استناد به گفته مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران مطرح دنیای فناوری، سامسونگ در نسل بعدی پرچمدارهایش تنها از چیپ‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کند و در آن‌ها خبری از تراشه‌های اگزینوس نخواهد بود.

از آنجایی که اپل تصمیم گرفت تا تراشه‌های اختصاصی خود را تولید کند و توانست به وسیله چیپ‌های قدرتمند M1 و M2 تکانی به بازار دهد و روی کار و کاسبی سامسونگ تاثیر بگذارد، ظاهرا این غول فناوری کره جنوبی نیز تصمیم دارد با کمک کوالکام به عنوان تنها تامین‌کننده خود رویه مشابهی را در پیش گیرد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط کو، کوالکام تامین‌کننده انحصاری سامسونگ برای سری گلکسی S23 خواهد بود و بدین ترتیب سهم همکاری 70 درصدی دو کمپانی در زمینه ساخت تراشه‌های گلکسی S22 طی نسل بعدی افزایش خواهد یافت.

تراشه‌های کوالکام در سری گلکسی S23

پیش‌بینی‌های جدید «مینگ چی کو» از تراشه سامسونگ گلکسی S23

کو ادعا کرده تراشه پرچمدار بعدی کوالکام با نام SM8550، با فرایند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. وی همچنین عقیده دارد که سامسونگ از تراشه اگزینوس 2300 ساخت خودش استفاده نخواهد کرد چرا که این تراشه توانایی رقابت با SM8550 را ندارد.

به گفته او تراشه اسنپدراگون SM8550 دارای مزیت‌های بیشتری در زمینه قدرت محاسباتی است و عملکرد خود را مدیون بهینه‌سازی طراحی TSMC است. مینگ چی کو همینطور عقیده دارد که تصمیم مورد بحث سامسونگ می‌تواند به افزایش سهم این کمپانی در بازار اندروید‌های پرچمدار طی سال 2023 منتهی شود.

در پایان بد نیست این موضوع هم مورد اشاره قرار گیرد که کو عموما روی تحلیل محصولات اپل تمرکز دارد، هرچند که تاکنون پیش‌بینی‌هایی نیز از سامسونگ، متا و دیگر غول‌ها دنیای فناوری داشته است. بنابر به اعلام وب‌سایت AppleTrack، بیش از 72 درصد مواقع پیش‌بینی‌های وی درست از آب در می‌آیند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیپد پرو M2 ممکن است macOS را دریافت کند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا