لپ تاپ

درب هوشمند مخصوص حیوانات خانگی با تشخیص چهره آن‌ها باز و بسته می‌شود [تماشا کنید]

برای ورود و خروج حیوانات خانگی، در پایین درب‌های اصلی مسیرهایی در نظر گرفته می‌شود که سگ‌ها و گربه‌ها بتوانند از آن عبور کنند. استارتاپی به نام Petvation از درب هوشمند مخصوص حیوانات خانگی رونمایی کرده که با سنسور تشخیص چهره و دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی، حیوانات خانگی کاربران را تشخیص می‌دهد و درب را برای آنها باز و بسته می‌کند.

مشخصات درب هوشمند Petvation

در این درب از دو دوربین مادون قرمز با وضوح بالا استفاده شده که دارای لنزهای با زاویه دید 120 درجه هستند که می‌توانند بهترین محدوده بصری ممکن در جلوی درب را پوشش بدهند. علاوه بر این، دوربین‌ها به سنسور دید در شب نیز مجهز شده‌اند تا علاوه بر روشنایی روز، در تاریکی شب نیز وظیفه خود را انجام دهند.

کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمند خود، رفت‌وآمد حیوانات خانگی خود را کنترل کنند و همچنین از ورود حیوانات دیگر مانند راکون‌ها به داخل خانه جلوگیری کنند. در واقع، زمانی که حیوانات دیگری توسط درب شناخته می‌شوند، اپلیکیشن به کاربران هشداری را ارسال می‌کند.

Petvation همچنین ادعا می‌کند که در این دستگاه هوشمند، برخی جنبه‌های منفی درب‌های مخصوص حیوانات نیز برطرف شده است. به عنوان مثال، این محصول دارای یک موتور با مکانیزم قفل و یک سنسور خاص است که باعث می‌شود درب به صورت تصادفی روی پنجه‌ها یا دم حیوانات بسته نشود.

ایده اصلی ساخت این دستگاه از سال 2021 آغاز شده و Petvation اکنون کمپین Kickstarter آن را آغاز کرده و در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید آن در آگوست سال 2022 آغاز خواهد شد و اولین دستگاه‌ها (500 عدد) از سپتامبر وارد بازار می‌شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه بسته اینترنت ایرانسل خریداری کنیم؟

درباره قیمت آن هیچ اطلاعاتی ارائه نشده، اما تاکنون 90,782 دلار برای آن سرمایه جمع شده است که از میزان هدف سازنده آن (10 هزار دلار) بسیار بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا