کالای الکترونیکلپ تاپلوازم جانبی

حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی S23 اولترا شاید به ۲۲۰۰ نیت برسد

بیشینه روشنایی نمایشگر گلکسی S23 اولترا شاید به ۲۲۰۰ نیت برسد که این میزان بیشتر از حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو است.

سامسونگ در حال حاضر به عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی نمایشگر گوشی‌های اپل فعالیت می‌کند و پنل‌های سری آیفون ۱۴ پرو را هم تولید کرده است. بیشینه‌ی روشنایی در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هم به لطف فناوری‌های پیشرفته‌ی سامسونگ به رقم بی‌سابقه‌ی ۲۰۰۰ نیت رسیده است که ۳۰۰ نیت از رقم اعلام شده توسط خود سامسونگ برای پرچم‌دار این شرکت یعنی گلکسی S22 اولترا بیشتر است.

پیش‌بینی می‌شود سامسونگ برای گلکسی S23 اولترا از همین پنل اما با فناوری‌های پیشرفته‌تر استفاده کند و در نتیجه انتظار می‌رفت بیشینه‌ی روشنایی در نمایشگر این گوشی بیشتر از چیزی باشد که در آیفون‌ها شاهد هستیم. حالا در خبر جدید آمده که نمایشگر گلکسی S23 اولترا احتمالا ۲۲۰۰ نیت در بیشترین حالت روشنایی خواهد داشت.

نمایشگر گلکسی S23 اولترا

تاکنون در رابطه با طراحی گلکسی S23 اولترا خبرهای زیادی منتشر شده که از جمله این موارد می‌توان به حواشی یکسان اطراف نمایشگر، ماژول دوربین مشابه گلکسی S22 اولترا و طراحی تخت آن اشاره کرد. اما اطلاعات مربوط به مشخصات فنی نمایشگر تاکنون فاش نشده بود که حالا یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری که با نام کاربری RGClouds در توییتر فعالیت می‌کند جزئیاتی را در این زمینه منتشر کرده است. طبق گفته‌های این افشاگر، حداکثر میزان روشنایی پنل AMOLED به کار رفته در این گوشی چیزی بین ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ نیت خواهد بود و نرخ الگوبرداری لمس هم به ۹۶۰ هرتز خواهد رسید.

در خبر مربوط به نمایشگر گلکسی S23 اولترا همچنین آمده که شاهد ۴۵٪ مصرف انرژی کمتر در مقایسه با نسل قبل خواهیم بود. با این تفاسیر، نماینده‌ی مورد انتظار سامسونگ باید حداقل از لحاظ بیشینه‌ی روشنایی آیفون ۱۴ پرو مکس را از میان بردارد. البته به نظر می‌رسد این فقط از لحاظ تئوری درست باشد چون در عمل، هر دو گوشی از یک پنل OLED بهره می‌برند. تنها تفاوت این است که سامسونگ و اپل برای اندازه‌گیری روشنایی حداکثر نمایشگر روش‌های متفاوتی را در پیش می‌گیرند. اگر اپل تصمیم می‌گرفت با روش سامسونگ بیشینه روشنایی آیفون ۱۴ پرو مکس را اندازه بگیرد، اکنون باید رقم ۲۳۰۰ نیت را در مقابل حداکثر میزان روشنایی نمایشگر آیفون یادشده شاهد می‌بودیم. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان برای شکست دادن رقیب اصلی خود راه سختی در پیش دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور مشکل کار نکردن صفحه گوشی را حل کنیم؟

منبع: NotebookCheck

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا