خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

تویوتا bZ3 سدان برقی با باتری بی‌وای‌دی در چین معرفی شد

شرکت تویوتا اخیراً از اولین سدان برقی خود با نام bZ3 در چین رونمایی کرده است. تویوتا bZ3 همچنین دومین محصول از خانواده برقی bZ این گروه خودروساز ژاپنی به شمار می‌رود که قرار است در چین تولید شود. انتظار می‌رود که تویوتا bZ3 سدان برقی در اواخر سال جاری برای فروش در اختیار مشتریان علاقه مند قرار بگیرد.

این سدان برقی جدید توسط جوینت ونچر FAW-Toyota تولید می‌شود و از پک باتری پیشرفته Blade LFP شرکت چینی بی‌وای‌دی بهره می‌برد. باید اشاره کنیم که کمپانی Fudi Industrial وظیفه‌ی تأمین موتورهای برقی این خودروی جدید تویوتا را بر عهده دارد که این شرکت نیز از زیرمجموعه‌های شرکت بی‌وای‌دی به شمار می‌رود. فروش این خودرو توسط نمایندگی‌های FAW-Toyota انجام خواهد گرفت. این سدان برقی در حقیقت مدل تولیدی کانسپت bZ SDN به شمار می‌رود که پیش‌تر همراه با چهارده کانسپت برقی دیگر توسط شرکت‌های تویوتا و لکسوس به علاقه مندان معرفی شد.

تویوتا bZ3 به عنوان یک سدان برقی ابعاد متوسطی دارد و این شرکت طول، عرض و ارتفاع آن را به ترتیب ۴۷۲۵، ۱۸۳۵ و ۱۴۷۵ و  فاصله بین دو محور آن را نیز ۲۸۸۰ میلی‌متر اعلام کرده است. تویوتا تلاش کرده تا این خودروی جدید برقی طراحی آیرودینامیکی داشته باشد و این تلاش در ضریب مقاومت هوا (ضریب درگ) ۰.۲۱۸ این خودرو که یکی از بهترین‌ها در بازار خودروها به شمار می‌رود، به وضوح قابل مشاهده است. وزن خالص این سدان برقی نیز ۱۸۳۵ کیلوگرم اعلام شده است.

تویوتا bZ3 یک خودروی دیفرانسیل عقب است. پیشرانه‌ی برقی این خودرو  که با کد «TZ200-XS002» شناخته می‌شود، در دو مدل مختلف تولید شده است. مدل استاندارد این پیشرانه‌ی برقی تویوتا bZ3 می‌تواند ۱۸۳ اسب بخار قدرت تولید کند. این در حالی است که پیشرانه‌های قدرتمندتر این خودرو قادر به تولید ۲۲۴ اسب بخار قدرت است. حداکثر سرعت قابل پیمایش تویوتا bZ3 سدان برقی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در هر دو مدل اعلام شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
پاوربانک تقلبی اصلی را شناسایی کنید

تویوتا bZ3 سدان برقی

مدل با پیشرانه‌ی ۲۲۴ اسب بخاری bZ3 از رینگ‌های ۱۸ اینچی و مدل با پیشرانه‌ی قدرتمندتر ۱۸۳ اسب بخاری این خودرو از رینگ‌های ۱۶ اینچی بهره می‌برد. شرکت FAW-Toyota ادعا کرده که تویوتا bZ3 با تنها یک‌بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی فراتر از ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که این موضوع با در نظر گرفتن سیکل تست چین بوده و در واقعیت این خودروی برقی کمتر از ۶۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد.

گروه‌ خودروساز ژاپنی امکانات بسیار خوبی را درون کابین این خودرو به مشتریان ارائه می‌دهد. این سدان برقی در داخل کابین از سیستم Digital Island بهره می‌برد که شامل یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی لمسی عمودی در میان داشبورد بوده و یک کنسول میانی سینی شکل نیز در بخش پایینی آن به چشم می‌خورد. قابلیت‌هایی نظیر سیستم تهویه، پخش موسیقی و باز کردن درب صندوق عقب، روشن کردن پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، تنظیم سیستم‌های کمک‌های رانندگی و فعال کردن آن‌ها و اتصال گوشی هوشمند را می‌توان از طریق این نمایشگر لمسی کنترل کرد.

تویوتا bZ3 سدان برقی

طراحی تویوتا bZ3 سدان برقی تا حد بسیار زیادی یادآور کراس‌اوور bZ4X است. این موضوع به این معنی است در بخش جلویی این خودرو دماغه‌ای تیز با چراغ‌های باریک افقی دیده می‌شود و در نمای پشتی هم چراغ‌های سراسری برای جذابیت بیشتر این سدان برقی مورد استفاده قرار گرفته است. تویوتا همچنین طراحی خاصی را برای غربیلک فرمان این خودرو در نظر گرفته که بالا و پایین آن حالت نیم‌دایره‌ای ندارد و کاملاً صاف است. این غربیلک فرمان با الگوبرداری از جدیدترین مطالعات صورت گرفته طراحی شده تا کمترین میزان از دید راننده را بپوشاند و در عین حال احساس بسیار خوبی هنگام به دست گرفتن به راننده‌ی خودرو القا کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S7 Edge

منبع: CNC

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا