لپ تاپ

باریک‌ترین ساعت مچی جهان معرفی شد: ضخامت 1.75 میلی‌متر و 2 میلیون دلار [تماشا کنید]

کمپانی «ریچارد میل» با همکاری فراری ، باریک‌ترین ساعت مچی مکانیکی جهان را با ضخامت تنها 1.75 میلی‌متر رونمایی کرد. این ساعت در تعداد محدود 150‌ واحد با قیمت حدود 2 میلیون دلار به فروش می‌رسد.

چند ماه پیش بود که بولگاری نازک‌ترین ساعت مچی جهان را معرفی کرد. این ساعت هوشمند که نزدیک به 2 میلی‌متر ضخامت داشت، با قیمت 440 هزار دلار به فروش می‌رسد. حال سوئیسی‌ها برای رقابت با بولگاری، نازک‌ترین ساعت مچی جهان را با ضخامت تنها 1.75 میلی‌متری ارائه داده‌اند.

باریک‌ترین ساعت مچی جهان از قلب سوئیس با همکاری فراری ایتالیایی

نازک‌ترین ساعت مچی جهان

به نقل از منبع آگاه، شرکت سوئیسی ریچارد میل از نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان با ضخامت بسیار کمی رونمایی کرده است. این ساعت، فراری RM UP-01 نام دارد. برای مقایسه بهتر است بدانید که اپل واچ 7 ضخامت 10.7 میلی‌متر دارد، یعنی 6 عدد از این مدل ساعت ریچارد میل را روی هم بچینید باز هم به ضخامت اپل واچ 7 نخواهد رسید.

صفحه ساعت و پایه و پل‌های اسکلت دار آن از نوعی آلیاژ متشکل از 90 درصد فلز تیتانیوم، 6 درصد آلومینیوم و 4 درصد وانادیم ساخته شده‌اند. این آلیاژ که در حوزه‌های پیشرفته‌ای مانند هوا فضا استفاده می‌شود، مقاومت بیشتری در مقایسه با تیتانیوم خالص تجاری دارد.

این ساعت نازک توانایی مقاومت در فشار بالا و عمق 10 متری آب را دارد. ریچارد میل با فراری همکاری قابل‌توجهی داشته و برای ساخت این محصول، حدود 6 هزار نمونه آزمایشی را توسعه داده است. خاص بودن این ساعت در نوع خود و تولید محدود آن در تیراژ تنها 150 عددی، سبب می‌شود تا قیمت RM UP-01 بالا باشد و به 1 میلیون و 888 هزار دلار برسد.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیفون ۱۵ اولترا باتری بهتر و امکان فیلم‌برداری ۸K خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا