لپ تاپ

اینتل قیمت پردازنده‌‌ها و سایر محصولات خود را احتمالا تا 20 درصد افزایش می‌دهد

در حالی که بسیاری از بخش‌های صنعت فناوری قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند، اکنون گفته می‌شود اینتل نیز قصد دارد در پاییز امسال قیمت پردازنده‌ها و برخی محصولات دیگر خود را تا 20 درصد افزایش دهد.

طبق گزارشی که توسط Nikkei Asia منتشر شده، اینتل به مشتریان خود اعلام کرده که قیمت اکثر پردازنده‌ها و اجزای مختلف دیگر آن مانند کنترلرها افزایش پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود که این افزایش قیمت از پاییز امسال اعمال شود. محصولاتی که قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، شامل پردازنده‌های مرکزی سرورهای محاسباتی به همراه برخی اجزای دیگر مانند کنترل‌کننده‌های اتصال و Wi-Fi می‌شود.

اینتل

افزایش 20 درصدی قیمت محصولات اینتل

مدیران اینتل ادعا کرده‌اند که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و مواد، این افزایش قیمت ضروری است. همچنین میزان افزایش به طور دقیق اعلام نشده و می‌تواند برای انواع مختلف تراشه‌ها متفاوت باشد، اما احتمال افزایش قیمت تا بیش از 10 درصد و در برخی موارد تا 20 درصد وجود دارد.

اینتل قصد دارد پردازنده‌های نسل سیزدهم Gen Raptor Lake دسکتاپ و نوت‌بوک خود را به ترتیب تا سه ماهه چهارم 2022 و سه ماهه اول 2023 عرضه کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت تا قیمت این قطعات در هنگام معرفی نسبت به قبل کمی بیشتر افزایش پیدا کند.

گفته می‌شود دلیل اصلی تصمیم اینتل، افزایش هزینه‌های تولید و مواد گران قیمتی است که در ساخت تراشه‌های این شرکت استفاده می‌شوند. همچنین افزایش تورم در سطح جهان نیز روی این موضوع تاثیرگذار بوده است.

شرکای اینتل مانند ایسر (ACER) و ایسوس (ASUS) نسبت به رکود هشدار داده‌اند و گفتند که دیگر مشکل کمبود تراشه وجود ندارد، اما با کاهش تقاضا برای رایانه‌های شخصی در بخش مصرف‌کننده، این افزایش قیمت تاثیر منفی روی کسب‌و‌کار آن‌ها خواهد داشت. انتظار می‌رود تا شرکت‌های دیگری مانند AMD و انویدیا نیز از این روند پیروی کنند و قیمت محصولات خود را افزایش دهند، زیرا تمام آن‌ها بخشی از صنعت فناوری هستند که با شرایط نسبتا بحرانی روبرو شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید بهترین دوربین دوچشمی برای رصد آسمان شب

اخیرا گوگل و مایکروسافت، دو غول دیگر صنعت فناوری نیز تحت تاثیر بحران اقتصادی قرار گرفتن و علاوه بر کاهش استخدام، برخی کارکنان خود را نیز اخراج کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا