لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

آمریکا فروش تراشه به چین را محدود‌تر کرد

طبق گزارش وال استریت ژورنال، دولت آمریکا روز گذشته محدودیت‌های گسترده‌تری را برای فروش تراشه ها و تجهیزات تولید چیپست‌ها به چین را تصویب کرده تا با این کار به توانایی‌های نظامی و فناوری پکن آسیب برساند.

بر اساس این قوانین جدید، شرکت‌هایی مانند اینتل و AMD برای ارسال تراشه‌ها و تجهیزات به شرکت‌های چینی، باید از وزارت بازرگانی آمریکا مجوز دریافت کنند. همچنین شرکت‌های خارجی که با استفاده از تجهیزات آمریکا تراشه تولید می‌کنند، برای ارسال تراشه‌ها به شرکت‌های چینی با محدودیت‌های گسترده‌ای مواجه می‌شوند.

این تصمیم در پی ماه‌ها افزایش سرمایه‌گذاری دولت آمریکا در صنعت تراشه‌ها صورت می‌گیرد. مدتی قبل جو بایدن یک قانون ۲۸۰ میلیارد دلاری را امضا کرد که بر اساس آن، شرکت‌هایی که به دنبال ساخت کارخانه‌های تولید تراشه در آمریکا هستند، یارانه‌ی ۵۲ میلیارد دلاری دریافت می‌کنند. این اقدام نتیجه‌ی ماه‌ها گفتگو بین دولت بایدن و رهبران کنگره مانند سناتور چاک شومر بود که در تلاش برای تقویت رقابت‌پذیری آمریکا در برابر چین در حوزه‌ی فناوری به این توافق دست پیدا کردند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، در حال حاضر تراشه‌های نیمه‌هادی در انواع محصولات از کارت گرافیک خودرو گرفته تا خودرو‌های برقی و تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آمریکا با این کار قصد دارد جلوی پیشرفت صنایع چینی را تا حد زیادی بگیرد. در چند هفته‌ی گذشته، برخی شرکت‌های بزرگ صنعت تراشه از ساخت کارخانه‌های چندین میلیارد دلاری در ایالت‌های اوهایو و آیداهو خبر داده‌اند.

مدتی قبل جو بایدن برای جشن گرفتن آغاز ساخت یک کارخانه‌ی ۲۰ میلیارد دلاری توسط اینتل در اوهایو، در این ایالت حضور پیدا کرد که اینتل این کارخانه را کمک دریافت یارانه‌ی دولت آمریکا می‌سازد.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمایی گام به گام اتصال گوشی به ضبط ماشین از طریق بلوتوث

منبع: The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا