کالای الکترونیکموبایل و گجت

نکات مهم عکس برداری با آیفون ۱۴

از دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی تا گزینه‌های ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین گوشی‌های هوشمند در طول این سال‌ها راه زیادی را پیموده‌اند. قابل ذکر است که معمولا آیفون بهترین دوربین گوشی‌های بازار را به همراه دارند. سری جدید ایفون ۱۴ همراه با سنسورهای ارتقا یافته در اختیار شما قرار می‌گیرد و کیفیت بهتری را باز هم نسبت به سال‌های گذشته ارائه می‌کنند. بنابراین، اگر عاشق عکس گرفتن هستید، ایفون ۱۴ می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. این انتخاب با آیفون ۱۴ پرو مکس بهتر هم خواهد شد، چرا که ماژول دوربین سه گانه بوده و این بار سنسور واید هم ۴۸ مگاپیکسلی است.

همواره ترفندهای زیادی با دوربین گوشی‌های آیفون قابل پیاده سازی است و این بار هم به لطف استفاده از آپدیت iOS 16 در کنار قابلیت‌هایی که خود دوربین دارد، می‌توانید سبک‌های عکس برداری و فیلم برداری متعددی را در این گوشی‌ها داشته باشید. فراموش نکنید که این ترفندها معمولا توسط هر کاربری قابل اجرا هستند و عکس برداران حرفه ای‌تر هم ایده‌های بهتری برای استفاده از این موارد خواهند داشت. پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ ایفون ۱۴ پرو یا آیفون ۱۴ پرو مکس رفته و بهترین ابزار برای فیلم‌برداری و عکس برداری را برای خود داشته باشید. در ادامه بیشتر در مورد این ترفندها صحبت می‌کنیم.

استفاده از Gridlines

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه سوژه شما به درستی در کادر قرار دارد و از قانون یک سوم پیروی می‌کند، استفاده از گزینه گرید است که از قبل در ایفون ۱۴ شما وجود دارد. می‌توانید روی تنظیمات و سپس دوربین ضربه زده و در قسمت Composition گزینه گرید را فعال کنید. این بخش برای نمایش خطوط شبکه به کار می‌رود و قابل استفاده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ کیبورد محبوب در دیجی کالا (۱۴ مهر ۱۴۰۱)

تنظیم نوردهی

عکس برداری از سوژه در یک محیط کم نور می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما جایی برای نگرانی نیست. شما می‌توانید با ایفون ۱۴ خود نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنید. می‌توانید سوژه خود را در موقعیت مربوطه قرار داده و روی صفحه ضربه بزنید. یک آیکون نور قابل مشاهده خواهد بود که می‌توانید آن را بالا و پایین کنید تا به‌صورت دستی نوردهی را مطابق با نیازهای نور تنظیم کنید.

حالت پرتره

ایفون ۱۴ هم در کنار آیفون ۱۴ پرو مکس دارای حالت پرتره است و می‌توانید از آن برای گرفتن عکس‌های پرتره خیره کننده از سوژه‌های خود استفاده کنید. حالت پرتره دارای ۶ گزینه نور پرتره است که هر کدام می‌توانند تنوع خوبی داشته باشند. می‌توانید رنگ‌های نوری کمی متفاوت را با کمک این حالت‌ها دریافت کرده و در شرایط مختلف اقدام به عکس برداری کنید.

استفاده از Live Photos

قابلیت Live Photos به کاربران این امکان را خواهد داد که لحظات زندگی عالی خود را به عنوان یک ثابت همراه با یک ویدیوی ۲ ثانیه‌ای ثبت کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که جلوه‌های نوری را تغییر دهند. برای انجام این کار، کافی است که به برنامه Photos رفته و یک عکس زنده را باز کنید. سپس روی فلش سمت چپ بالا ضربه بزنید. لیستی از گزینه‌های جدید مانند Loop نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنید. با توجه به انتخاب خود می‌توانید افکت‌های جدید را انتخاب و اعمال کنید.

حالت شب

وقتی که هوا بسیار تاریخ باشد و اقدام به عکس برداری کنید، باید از حالت شب آیفون ۱۴ خود برای روشن کردن عکس‌های خود حتی در تاریک ترین شرایط استفاده کنید. گزینه‌ حالت نور مستقیما در برنامه دوربین در دسترس شما قرار دارد و با ضربه زدن به آن می‌توانید آن را فعال کنید. در این حالت حتی در سیاه ترین شب‌ها هم آماده عکس برداری خیره کننده با ایفون ۱۴ یا آیفون ۱۴ پرو مکس خود خواهید بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ ماوس محبوب در دیجی کالا (۷ مهر ۱۴۰۱)

خرید از بازرگانی سیب

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید ایفون ۱۴ در مدل‌های مختلف به سراغ فروشگاه بازرگانی سیب بروند. بازرگانی سیب امکان خرید اقساطی تمام محصولات اپل را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید پیکربندی مدنظر خود را در کنار رنگ مورد علاقه خود انتخاب کرده و تنها با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ کل، آن را صاحب شویدو مابقی هزینه‌ هم به‌صورت اقساطی و در عرض ۳ الی ۱۲ ماه پرداخت خواهد شد. فراموش نکنید که بر حسب شرایط مالی و برنامه ریزی خود می‌توانید پیش پرداخت و تعداد اقساط را عوض کنید و انتخاب کاملا بر عهده شما خواهد بود.

سری ایفون ۱۴ را این بار زودتر از هر زمان دیگری می‌توانید صاحب شوید و دیگر نیازی نیست که به دلیل قیمت بالا، چند سال بیشتر صبر کنید تا به سراغش بروید. شرایط خرید آسان‌تری توسط بازرگانی سیب برای شما فراهم شده است که جالب خواهد بود. بیاد داشته باشید که سایر محصولات اپل مانند اپل واچ سری ۸ جدید که همراه با ایفون ۱۴ معرفی شد هم در سایت بازرگانی سیب ارائه می‌شود. اپل واچ اولترا جدید و قدرتمند هم با قیمت مناسب ارائه می‌شود و در صورت علاقه‌ می‌توانید به سراغ، آیپد، ایرپاد و مک بوک‌های این کمپانی هم بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا