لوازم جانبی

چگونه بفهمیم که تلفن یا LCD لمس شده است؟

لمس و نمایشگر LCD گوشی مهمترین قسمت هر تلفن هوشمند است. اگرچه قاب ها و عینک های ساده اغلب می توانند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند ، اما بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند این نکات ایمنی ساده را رعایت نمی کنند. به همین دلیل ، انداختن گوشی یا ضربه زدن به صفحه می تواند به راحتی به صفحه آسیب برساند.

اگر این اتفاق وحشتناک برای شما رخ داده است ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید سنسور و LCD خراب هستند یا فقط آسیب جزئی به صفحه شیشه ای وارد شده است. این از نظر مبلغی که باید برای تعویض و تعمیر صفحه گوشی بپردازید ، مهم است. برای آشنایی با تفاوت لمس ، شیشه و LCD در تلفن همراه این مقاله را دنبال کنید و نحوه تشخیص هر یک از آنها را ببینید.

اجزای صفحه نمایش گوشی

صفحه تلفن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

هنگام ایجاد ترک در صفحه به دلیل افتادن یا ضربه زدن گوشی ، مشکل بسیار جدی دارید. زیرا در بیشتر موارد صفحه نمایش گوشی مانند باتری گوشی قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد. از طرف دیگر ، تغییر صفحه گوشی نیز هزینه زیادی دارد.

مبلغی که شما برای تعمیر LCD خراب پرداخت می کنید به میزان آسیب دیدن اجزای مختلف آن بستگی دارد. بنابراین ابتدا باید با اجزای مختلف صفحه نمایش گوشی های هوشمند آشنا شوید.

به طور کلی ، صفحه نمایش اکثر گوشی ها از سه قسمت زیر تشکیل شده است.

  • شیشه یا جلد صفحه
  • LCD
  • لمس کنید
شاید این مطلب جذاب باشد
آمریکا دو جاسوس چینی را به اخلال در پرونده‌ی هواوی متهم کرد

در ادامه ما به هر یک از آنها نگاه خواهیم کرد و تفاوت های آنها را بررسی خواهیم کرد.

شیشه یا صفحه شیشه ای ؛ لایه اول صفحه تلفن

صفحه گوشی از یک لایه شیشه (به اصطلاح شیشه ای) ساخته شده است. این لایه اولین لایه قرار گرفته در مسیر ضربه یا ضربه است و ضخامت بسیار کمی دارد. عملکرد این لایه جلوگیری از آسیب دیدن LCD و لمس گوشی است که در لایه های پایین تر قرار دارند. توجه داشته باشید که این لایه با شیشه محافظ که بخشی از لوازم جانبی گوشی است متفاوت است. استفاده از محافظ تلفن می تواند از این لایه در برابر آسیب محافظت کند.

تلفن LCD لمسی ؛ لایه حساس و لمسی روی صفحه

لایه دوم زیر صفحه شیشه ای گوشی را لمس می نامند. این لایه بسیار حساس است و می تواند لمس انگشتان را تشخیص دهد. لمس معمولاً با شیشه یکپارچه است ، اما آسیب به شیشه به معنای آسیب به لمس نیست.

تلفن LCD ؛ صفحه اصلی تلفن

LCD یا صفحه اصلی گوشی در لایه زیرین قرار دارد. LCD مهمترین قسمت صفحه نمایش تلفن است ، بنابراین بسیاری از لایه های محافظتی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به LCD موبایل روی آن قرار گرفته است. در تلفن های قدیمی ، این لایه از لایه های دیگر جدا شده است ، اما در تلفن های جدید ، سنسور و نمایشگر LCD گوشی نیز یکپارچه هستند.

تشخیص شکستگی ال سی دی یا خراب شدن تاچ گوشی

چگونه می توان لمس خراب در تلفن یا LCD را تشخیص داد؟

یکی از مهمترین س usersالاتی که کاربران تلفن های هوشمند با آن روبرو هستند این است که چگونه تشخیص دهند سنسور تلفن یا LCD خراب است. از آنجا که هر قسمت از صفحه گوشی عملکرد متفاوتی دارد ، از نشانه های صفحه شکسته می توان تشخیص داد که کدام قسمت از آن آسیب دیده است. معمولاً پس از ضربه زدن به تلفن ، اگر از تلفن شیشه ای برای محافظت خوب از آن استفاده نکرده اید ، با یکی از سه حالت زیر روبرو هستید:

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین میکروفون یقه ای برای دستگاه های تلفن همراه (راهنمای خرید میکروفون تلفن)

صفحه خراب است ، اما لمس و LCD کار می کند

در این حالت ، فقط صفحه شیشه ای روی صفحه آسیب دیده است. در این موارد ، ترک هایی به شکل تارعنکبوها معمولاً روی تلفن دیده می شوند. برای اطمینان از خرابی قسمت زیرین ، قسمتهای مختلف صفحه را لمس کنید و مطمئن شوید که لمس کار می کند. همچنین نباید تغییر رنگ یا حذف تصاویر وجود داشته باشد. کد * # 0 * # در تلفن های سامسونگ و برخی از تلفن های اندرویدی به شما امکان می دهد صفحه نمایش را برای اطمینان از لمس و LCD محافظت کنید.

صفحه روشن است ، اما لمس تلفن کار نمی کند

در این موارد ، تأثیر معمولاً زیاد است و لمس تلفن غیرفعال است. در بیشتر موارد ، صفحه شیشه ای گوشی ترک خورده است ، اما ممکن است حتی بدون آسیب رساندن به صفحه شیشه ، لمس آن خراب باشد.

صفحه LCD شکسته است و خطوط سفید و سیاه روی صفحه ظاهر می شوند

این بدترین حالت است. در این موارد ، نمایشگر LCD گوشی به شدت آسیب دیده و به هیچ وجه قابل تعمیر نیست. این اتفاق می افتد در صورت ضربه شدید به تلفن. در این موارد ، صفحه معمولاً سیاه شده یا خطوط سفید ، سیاه و سبز ظاهر می شود.

تعمیر ال سی دی شکسته

چه زمانی باید LCD خراب تعویض شود؟

اگر فقط پنل شیشه ای گوشی خراب است و پس از ضربه زدن مشکلی در صفحه لمسی و LCD گوشی وجود ندارد ، نیازی به تعویض فوری LCD خراب ندارید. حداقل برای مدت کوتاهی می توانید از پس همین وضعیت برآیید. در بعضی از تلفن های هوشمند فقط می توانید شیشه صفحه را تعویض کنید که بسیار ارزان تر از تعویض صفحه است.

شاید این مطلب جذاب باشد
مزایا و معایب استفاده از هندزفری بلوتوث را کاوش کنید

با این وجود ، اگر سنسور یا LCD خراب باشد ، شما چاره ای ندارید که صفحه تلفن را کاملاً تعویض کنید. در گذشته ، Touch و LCD چند تلفن جداگانه بودند ، اما در تلفن های جدید هر دو نیاز به تعویض دارند. اگر نمی خواهید بعد از تعویض صفحه LCD ، مانند صفحه گوشی ، با مشکلات بیشتری روبرو شوید ، توصیه می کنیم حتماً از اصل بودن صفحه LCD گوشی استفاده کنید. متأسفانه ، برخی از تکنسین ها از صفحه نمایش های جعلی LCD برای تعمیر صفحه گوشی شما استفاده می کنند.

جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی

چگونه می توان با لمس و LCD از آسیب رسیدن به تلفن جلوگیری کرد؟

شکست صفحه نمایش LCD تلفن یک پدیده بسیار رایج است که اکثر کاربران تلفن همراه با آن روبرو هستند. بی دقتی ساده برای شکستن صفحه نمایش یا شکستن لمس و شکستن نمایشگر LCD گوشی کافی است. اگر صفحه تلفن خود را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق تعمیر کرده اید ، هنگام استفاده از تلفن بیشتر مراقب باشید ، تلفن را در جایی که خطر سقوط دارد قرار ندهید و اجسام سنگین را در کنار تلفن قرار ندهید.

علاوه بر این ، استفاده از شیشه ایمنی و فیوز ساده ترین و مثرترین راه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به صفحه گوشی است. توصیه می کنیم فیوز و شیشه را از یک فروشگاه لوازم جانبی معتبر خریداری کنید و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر به دنبال معتبرترین و بهترین عینک های موجود در بازار هستید ، مقاله بهترین مارک عینک می تواند به تشخیص شما اطلاعات بسیار خوبی ارائه دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای رفع مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی سامسونگ و آیفون

خلاصه مقاله

در این مقاله ، ما سعی کردیم در مورد تشخیص لمس و LCD خراب و تفاوت بین اجزای مختلف روی صفحه تلفن اطلاعاتی کسب کنیم. به یاد داشته باشید که تاچ و LCD آسیب دیده تعمیر نمی شوند و چاره ای جز تعویض آنها نخواهید داشت. بنابراین توصیه می کنیم از فیوز و شیشه اصلی و بادوام برای گوشی خود استفاده کنید. اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید ، نظرات و س questionsالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ می دهند و راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا