لوازم جانبی

بهترین راهکارهای سالم نگه داشته باتری گوشی که تا حالا نادیده میگرفتید

قبل تر که باتری گوشی ها به صورت اتمی نبودند و امکان جداکردن آن از تلفن همراه بود، خراب شدن باتری گوشی معضل بزرگی محسوب نمیشد.

حتی خیلی از کاربران زمان خرید موبایل، یک باتری جداگانه به عنوان زاپاس تهیه می کردند تا زمانی که باتری گوشی به هر دلیل خراب شد، به سادگی درب پشت گوشی را باز کرده و باتری را عوض کنند.

قبل از اینکه استفاده از پاوربانک رایج شود، یکی از روش های شارژ کردن مجدد موبایل، جابجا کردن باتری ها بود. یک باتری پر شده از قبل آماده میشد و پس از اینکه باتری موبایل خالی میشد با یکدیگر جابجا می کردیم.

اما از آنجایی که اخیرا تمام گوشی های هوشمند جدید به سمت یکپارچه شدن می روند و باتری قابل جدا شدن نیست، حل کردن مشکل خرابی باتری کمی سخت است.

با توجه به افزایش قیمت باتری گوشی سامسونگ در سال های اخیر، بهترین راه برای نجات از این معضل چند مرحله ای، مراقبت و استفاده صحیح از گوشی تلفن است.

در ادامه به بررسی 3 عامل مهم و اصلی که دلایل خراب شدن باتری گوشی هستند اشاره میکنیم. به شما اطمینان می دهیم با رعایت این نکات کوتاه و ساده، به سادگی از کاهش عمر باتری موبایل جلوگیری می کنید.

 جدا کردن باتری گوشی آیفون

 

1-    گرما و حرارت بالا، اصلی ترین علت خراب شدن باتری گوشی

حادثه آتش سوزی گلکسی نوت 7 سامسونگ به مردم یادآوری کرد که گرمای بیش از حد تلفن ها می تواند عواقب واقعی داشته باشد!

باتری های لیتیوم یون بهترین باتری های قابل شارژ در بازار هستند. با این حال، فناوری های  قدرتمند هم اغلب دارای اشکالاتی هستند. اصلی ترین مشکل باتری های لیتیوم یون نیز حساسیت به گرما است.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور بهترین کارت حافظه برای گوشی را با قیمت مناسب بخریم؟

وقتی تلفن هوشمند شما بیش از حد گرم شود، می تواند صدماتی جدی وارد کند که همان ابتدا قابل مشاهده نیست. به همین دلیل، گرما اصلی ترین علت خراب شدن باتری گوشی است. دو منطقه اصلی که تحت تاثیر گرمای بیش از حد قرار دارند ، باتری و SoC هستند.

هشدار صفحه نمایش و خاموش شدن اجباری اولین علامت گرم شدن بیش از حد تلفن شما است.

معمولا 40 درصد شارژ باتری توسط صفحه نمایش خالی می شود! هر چه صفحه نمایش گوشی شما بزرگتر باشد سرعت کم شدن شارژ باتری نیز بیشتر خواهد شد.

بهتر است همیشه تنظیمات نور صفحه نمایش را بهینه کنید. رایج ترین اشتباه در انتخاب تصویر زمینه، استفاده از عکس های بسیار روشن است. سعی کنید از والپیپر های متحرک استفاده نکنید و تصاویر تیره تر را جایگزین کنید.

توصیه می شود از قرار دادن طولانی مدت گوشی همراه در معرض منابع گرمایی مانند نور مستقیم و سوزاننده خورشید خودداری کنید.

 رایج ترین اشتباه که باعث افزایش بی رویه دمای باتری گوشی می شود، قرار دادن گوشی همراه در ماشین به مدت طولانی است. اگر قصد دارید برای مدتی ماشین را ترک کنید و دقیقا زیر نور خورشید، ماشین را پاک می کنید حتما گوشی تلفن خود را همراه خود ببرید.

گرم شدن باتری گوشی

2-    خرید شارژر تقلبی، انتخابی ارزان با عواقب پر هزینه

یکی از مواردی که احتمال خرابی باتری گوشی را به شدت افزایش می دهد، استفاده از لوازم جانبی تقلبی است. معمولا شارژر های تقلبی بیشترین تاثیر منفی را روی باتری و سوکت شارژ گوشی می گذارند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آمریکا فروش تراشه به چین را محدود‌تر کرد

این اتفاق بیشتر برای گوشی های جدید رخ می دهد که معمولا پورت آن ها تایپ سی است. تا جای امکان از کابل type c اورجینال استفاده کنید.

در کل سعی کنید همیشه از لوازم جانبی اصل استفاده کنید. توجهی به تفاوت هزینه ها نداشته باشید. درست است که لوازم جانبی تقلبی همان کارایی لوازم جانبی اصلی را دارند تازه قیمتشان هم خیلی کمتر است اما عواقب آن در دراز مدت هزینه های سنگینی برای شما می تراشد.

رایج ترین مشکلی که تجهیزات جانبی تقلبی برایتان درست می کند، خراب شدن باتری است. با توجه به استاندارد نبودن کابل شارژر ها، ولتاژ ورودی به شکل نادرستی وارد تنظیم می شود و پس از مدتی باتری دچار آسیب های جدی خواهد شد.

تعویض باتری معمولا برای گوشی های جدید که از باتری اتمی استفاده می کنند کار بسیار پر ریسکی است. روند تعویض باتری در گوشی های هوشمند جدید، با دستگاه های مخصوص به وسیله حرارت زیاد انجام می شود.

معمولا گوشی هایی که باتری اتمی دارند و باتریشان عوض می شود کیفیت اولیه را به شکل چشم گیری از دست می دهند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید یک قاب ساده هم می تواند روی باتری اثر داشته باشد. کاور گوشی یک وسیله واجب و بسیار مهم برای حفظ و نگهداری موبایل است اما استفاده از قاب های بی کیفیت و تقلبی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بهتر است از قاب هایی استفاده کنید که در عین محکم بودن و مقاومت، گرمای باتری را افزایش ندهد.یک کاور گوشی استاندارد تهیه کنید و هنگامی که گوشی را به شارژ می زنید، کاور را از گوشی جدا کنید تا حرارت ایجاد شده راهی برای فرار داشته باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل امیدوار است فروش گوشی‌های پیکسل در سال ۲۰۲۳ دوبرابر شود

شارژر تقلبی و فیک

3-    استفاده از شارژر فست شارژ، کاهش سریع تر عمر باتری گوشی

شارژر های فست شارژ، این روز ها بسیار محبوب شده اند و طرفدارن بسیار زیادی پیدا کرده اند. این تکنولوژی در مدت زمان حدودا 30 دقیقه، گوشی های هوشمند را شارژ می کند و تا حدودی به حل کردن معضل همیشگی انسان ها یعنی “زمان” پرداخته است.

اکثر گوشی های جدید از این فناوری، بهره می برند. پاور بانک های جدید نیز قابلیت شارژ سریع دارند و کاربران بدون توجه به پشتیبانی شدن یا نشدن این قابلیت توسط گوشیشان، از پاور بانک فست شارژ استفاده می کنند.

 بسیاری از افراد هم فکر می کنند به دلیل اینکه این فناوری در همه گوشی های جدید وجود دارد پس نمی تواند ضرری داشته باشد.

در صورتی که این طرز فکر کاملا غلط است. اگر قرار بود استفاده مداوم از تکنولوژی فست شارژ هیچ ضرری نداشته باشد پس دلیلی نداشت که ارائه دهندگان، گزینه ی خاموش کردن قابلیت فست شارژ را در تنظیمات طراحی کنند!

تمامی گوشی های هوشمند مجهز به تکنولوژی فست شارژ، در قسمت تنظیمات قابلیت خاموش کردن این فناوری را فراهم کرده اند.

شارژر های فست شارژ با وارد کردن ولتاژ بیشتر به دستگاه، مدت زمان شارژ شدن گوشی را کاهش می دهند اما داغ شدن باتری و گوشی نتیجه ی استفاده از آمپر بالاتر، می باشد!

تنها زمانی از تکنولوژی فست شارژ استفاده کنید که عجله دارید و مدت زمان شارژ شدن گوشی برایتان اهمیت دارد اما اگر می توانید در مواقع غیر ضروری این قابلیت را خاموش کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بنتلی فلایینگ اسپور اسپید با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت معرفی شد

انواع شارژر فست شارژ سامسونگ

جمع بندی کلی:

کارهای بسیار زیادی وجود دارد که ما در طول روز به صورت بی رحمانه با گوشی موبایلمان انجام می دهیم و در نهایت بعد از گذشت چند ماه، با کاهش کیفیت گوشی، حالتی حق به جانب میگیریم و نارضایتی خود را از مدل گوشی یا برند گوشی اعلام می کنیم.

در نتیجه مجبور می شویم هزینه های سنگینی برای جبران مشکلات به وجود آمده پرداخت کنیم.

از کارهایی مانند استفاده نادرست از گوشی گرفته تا بزرگترین اشتباهات مانند استفاده از کابل شارژر های نامرغوب و تقلبی!

در این مقاله رایج ترین اشتباهاتی که منجر به خراب شدن باتری گوشی می شود را بررسی کردیم اما در کل این اشتباهات بسیار زیاد هستند.

به طور مثال روشن بودن همیشگی وای فای باعث می شود گوشی مدام در حال بررسی و پردازش وای فای های اطراف باشد و همین موضوع به شدت روی کاهش شارژ باتری اثر می گذارد.

مطمئن باشید اگر نحوه صحیح کار کردن با گوشی موبایل را به کار بگیرید، هیچگاه به مرحله تعویض باتری موبایل نخواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا