اپلیکیشن و نرم‌افزارلپ تاپلوازم جانبی

ایلان ماسک رسما مالک توییتر شد؛ اخراج مدیرعامل و چندین مدیر ارشد

بالاخره بعد از ماه‌ها درگیری حقوقی و حواشی گسترده، ایلان ماسک حالا رسما مالک توییتر محسوب می‌شود و خیلی سریع مدیرعامل و چندین نفر از مدیران ارشد این شرکت را اخراج کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بعد از نهایی شدن این قرارداد، آقای ماسک مدیرعامل و مدیر مالی این شرکت را اخراج کرده که هر دو در همان لحظه در ساختمان حضور داشته‌اند و توسط نیروهای امنیتی به بیرون هدایت شده‌اند. همچنید باید به اخراج مدیر سیاست‌های داخلی و مدیر بخش مشتریان هم اشاره کنیم.

البته این مدیران هرکدام میلیون‌ها دلار به لطف تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک دریافت کرده‌اند. به عنوان مثال مدیرعامل توییتر به این لطف تصاحب ۳۸.۷ میلیون دلار کسب کرده و ۲۵.۴ میلیون دلار هم راهی حساب مدیر مالی شده است. مدیر بخش مشتریان هم به لطف ایلان ماسک ۱۱.۲ میلیون دلار پولدارتر شده است.

ایلان ماسک ماه‌ها قبل پیشنهاد رسمی خود برای تصاحب توییتر را ارائه داد ولی سپس از این تصمیم اعلام پشیمانی کرد اما بعد از مدت‌ها حواشی مختلف، چند هفته قبل رسما اعلام کرد که آماده‌ی خرید توییتر است. در هر صورت حالا فرایند خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر رسما تمام شده است.

توییتر ماسک

با وجود اینکه ایلان ماسک در مورد برنامه‌های خود برای توییتر نظرات متنوعی مطرح کرده، ولی هنوز دقیقا مشخص نیست که می‌خواهد چه کارهایی انجام دهد. چند روز قبل روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که آقای ماسک قصد دارد ۷۵ درصد از کارکنان توییتر را اخراج کند اما ایلان ماسک اعلام کرده که این عدد ۷۵ درصد صحت ندارد. اما به نظر می‌رسد آقای ماسک می‌خواهد فعالیت حضوری در شرکت توییتر را اجباری کند و گفته می‌شود با این کار، حدود ۲۰ درصد از کارکنان استعفا خواهند داد.

شاید این مطلب جذاب باشد
کوالکام: سری گلکسی S23 فقط با پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌شود

اگرچه او بارها اعلام کرده که تصاحب توییتر برای کسب درآمد صورت نمی‌گیرد، اما از سوی دیگر ایده‌های مختلفی را برای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد مطرح کرده است. برخی از کارمندهای فعلی توییتر از برنامه‌های ایلان ماسک برای این پلتفرم انتقاد کرده‌اند و آن را نامنسجم و فاقد جزئیات می‌دانند.

همچنین او مدعی شده که می‌خواهد از توییتر به عنوان یک اپ همه‌کاره استفاده کند. معمولا از این نوع اپ‌ها به عنوان سوپر اپ یاد می‌شود که مثلا وی‌چت در چین از مشهورترین سوپر اپ‌های جهان محسوب می‌شود.

منبع: The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا